• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hemma, kollat handbollen, nattat grabben (8 bast så än sålänge duger man), beställt Bartonband från soffan.
Frugan kom precis hem från stallet.
Att vara i stallet kan va ett riktigt hästjobb. *tack och hej*
65E75134-2D37-4029-A2D6-26D265EDA922.jpeg
 
Jag tyckte att året mellan 2 och 3 var det allra bästa, hände så himla mycket i utveckligen.
Han blev liksom människa på riktigt eller vad man ska säga, plus att pappsen var den stora idolen :p :D
Har en på 3,5 och en på snart 2år, håller med om att de blir stora ~3. Den lilla är hopplös för tillfället :p Ska göra ALLT själv, om så inte blir fallet så kör han en italienare och slänger sig på golvet.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Varierar men på no 1 är det akryl. Faktiskt ganska trogna originalen från 50-60 talet, förutom urverket då som är ETA 2893/Sellita 330. Var Felsa 692 från början och byttes till Adolf Schild (AS) 1701, AS 1903, AS 2063 och AS 2163 alteftersom tiden gick...
Övriga har ofta safir...
Gah, du verkar ha stenkoll... Jag fattar inget av numren du rabblar :)
Ifall du i något andessvagt ögonblick bestämmer dig för att sälja den med vit urtavla får du gärna PM:a mig !
 

Waldorf

Audemars
Gah, du verkar ha stenkoll... Jag fattar inget av numren du rabblar :)
Ifall du i något andessvagt ögonblick bestämmer dig för att sälja den med vit urtavla får du gärna PM:a mig !
Absolut.
Finns att köpa på Drop emellanåt till vettigt pris.
https://drop.com/buy/glycine-airman-no-1-automatic-watch
Finns också på 24 men lite dyrare. Men du har min om det skulle hända att jag vill sälja (då har jag nog sålt nästa allt annat först.)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Du är verkligen i hetluften med det och allt annat, kommer ihåg dina inlägg för ett år sen. Både avis och kan tänka att det är lugnare för mej nu...
Grattis till di bägge små.
Hehe, ja. Tvillingar, husbygge och ny tjänst inom loppet av 12 månader. Vi flyttade i augusti och nu börjar jag äntligen landa lite, tvillingarna har äntligen börjat sova bra och har fått ordning på det mesta här hemma :)
 

Waldorf

Audemars
Hmm vad är 'drop' ?
Före detta massdrop, en site som säljer mycket genom kundkraft; de samlar ett antal intressenter som skall möjlighet att förhandla pris. Fungerar för det mest tvärt om tror jag, de får bra priser om de säljer en viss volym av en pryl. Sålt mycket av glycines utgående modeller till hyfsade priser. Upplever att en del köper där och sen säljer på 24 och bukten med god marginal...
Du har ju länken ovan...
 
Topp