Ringer inga klockor alls, om och isåntfall när så duger det mig jättebra ifall @kjesul vill sälja sinHette tidigare "Massdrop" om det ringer en klocka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ringer inga klockor alls, om och isåntfall när så duger det mig jättebra ifall @kjesul vill sälja sinHette tidigare "Massdrop" om det ringer en klocka?
Kan inte ens föreställa mig. Ibland är det körigt med mina två men tvillingar Runt ett brukar de ju vara rätt så ”mobila”Mina kids är 4 och 1. Twinsen fyllde 1 förra veckan, mycket jobb blir det
Han lämnade knappt grabbens sida på över en vecka!Så gulligt. De där 4 benta känner när tröst behövs...
Känner du nån som vill sälja sin
Sin vad ??Känner du nån som vill sälja sin
Ja, nu när dom kan gå och för det mesta drar åt varsitt håll..Kan inte ens föreställa mig. Ibland är det körigt med mina två men tvillingar Runt ett brukar de ju vara rätt så ”mobila”
Känner du nån som vill sälja sin
Vad gafflar ni om egentligen ?Jag tror det finns en kille som heter Marcus som gärna säljer så många som du vill köpa...
Vad gafflar ni om egentligen ?
Ah ok tack för förklaringen Jag hänger inte helt med tyvärr...Mr @Björn Boett visade en bild på en klocka från MALM Watches av modellen Dalton. Jag är en av de här som äger en sådan klocka men vill inte sälja min utan hänvisade till Marcus Malm, mannen bakom märket.
https://se.malmwatches.com/collections/pilot
Riktigt häftiga. Men varför skickar de med Lightning-kabel? Är det laddbart batteri? Och 45 Mm var lite väl maffigt.Vet inte om detta märket har varit uppe i tråden tidigare. Väldigt coola klockor som gärna skyltar med det elektriska. Finns mer info här: https://www.the-electricianz.com/
The Electricianz ett litet urval.
Vad ?? Har du en sådandär hemsk 60-tals rödorange värmelampa igång ?
God natt. Imorgon blir det eventuellt någonting nytt på armen.
För gammal? Skojar bara.Ah ok tack för förklaringen Jag hänger inte helt med tyvärr...
För ordningens skull: Jag är en GAMMAL man i en medelålders mans kropp.För gammal? Skojar bara.
Tror jag inte ett dugg på. Alldeles för engagerad och intresserad.För ordningens skull: Jag är en GAMMAL man i en medelålders mans kropp.
Orange är alltid modernt. Det vet du väl?!Vad ?? Har du en sådandär hemsk 60-tals rödorange värmelampa igång ?
Fanns ens begreppet 'microbrands' på den tiden, tillåt mig tvivla
De där var det länge sen jag såg nåt av. Kul..
Riktigt häftiga. Men varför skickar de med Lightning-kabel? Är det laddbart batteri? Och 45 Mm var lite väl maffigt.
Bild tack,När jag var djupt i klockträsket förra gången i mitten av 00-talet hade de den position som Squale verkar ha nu - gjorde vettiga klockor men lite väl lika ett visst annat fabrikat så många såg ned på dem.
Tydligen en firma som är grundat 1993 av en entreprenör som fortfarande driver den, Marcell Kainz. Det är troligen tidigare än begreppet Microbrand ja - men firman är nog liten nog för att räknas som en sådan. När jag skickade min åter för service, modifiering och polering i somras var min mailkontakt med en kvinna med samma efternamn som Herr Kainz - troligen en familjemedlem.
Modellen jag har kostar på deras egen webbsida idag 838 EUR, dvs närmare 9000 svenska kronor. Begagnade ligger de ofta mycket lägre när man väl ser dem. Kvaliteten är väl så hög som andra småmärken. Jag tror att mitt gamla ur har ett äkta ETA 2824-2 men dagens motsvarighet använder SW200-1, "Elaboré".
De har nu lite fler modeller, och hade även då, men det är deras "Submariner Homage" de är mest kända för. Se https://www.marcelloc.de/en/ för mer information.
Om ni springer på en klocka av detta märke till lågt pris - köp den. Det är den värd.
Jag tror jag har skrivit detta minst en gång förut.
Du har också en frän decemberbild, påminner om korten man fick i kalaspuffs paketen på den gamla goda tiden med Björnen puff på paketet.Det står exclusive in house battery movement - vad det nu innebär antar då att det är laddbart. Har massa leds också. 45 mm är alldeles för mycket. Synd då dom är rätt coola.
Bild tack,
Ja jag tror jag läst nåt liknande tidigare möjligen från dej. Haft koll på dem för några (ett antal år sen, om än inte på 00 talet), tittat på GMT'n ett par gånger men inte blivit av att anskaffas, vill minnas att de är rätt dyra, åtminstone nya. (Kanske värda det dock?) Inte sett så många (om några) beg.När jag var djupt i klockträsket förra gången i mitten av 00-talet hade de den position som Squale verkar ha nu - gjorde vettiga klockor men lite väl lika ett visst annat fabrikat så många såg ned på dem.
Tydligen en firma som är grundat 1993 av en entreprenör som fortfarande driver den, Marcell Kainz. Det är troligen tidigare än begreppet Microbrand ja - men firman är nog liten nog för att räknas som en sådan. När jag skickade min åter för service, modifiering och polering i somras var min mailkontakt med en kvinna med samma efternamn som Herr Kainz - troligen en familjemedlem.
Modellen jag har kostar på deras egen webbsida idag 838 EUR, dvs närmare 9000 svenska kronor. Begagnade ligger de ofta mycket lägre när man väl ser dem. Kvaliteten är väl så hög som andra småmärken. Jag tror att mitt gamla ur har ett äkta ETA 2824-2 men dagens motsvarighet använder SW200-1, "Elaboré".
De har nu lite fler modeller, och hade även då, men det är deras "Submariner Homage" de är mest kända för. Se https://www.marcelloc.de/en/ för mer information.
Om ni springer på en klocka av detta märke till lågt pris - köp den. Det är den värd.
Jag tror jag har skrivit detta minst en gång förut.
Ja jag tror jag läst nåt liknande tidigare möjligen från dej. Haft koll på dem för några (ett antal år sen, om än inte på 00 talet), tittat på GMT'n ett par gånger men inte blivit av att anskaffas, vill minnas att de är rätt dyra, åtminstone nya. (Kanske värda det dock?) Inte sett så många (om några) beg.
Den klassiska gamla paketen ska det varaDu har också en frän decemberbild, påminner om korten man fick i kalaspuffs paketen på den gamla goda tiden med Björnen puff på paketet.
Ja tack. Söker (på GMT) på de där och några till allt som oftast...Håll lite koll på ebay och watchrecon om du vill hitta dem begagnade. Inte så vanliga här i landet.
Vad är det du letar efter ?Ja tack. Söker (på GMT) på de där och några till allt som oftast...
Inget specifikt (föutom GMT då). Kalla det omvärldsbevakning. och Plötsligt händer det.Vad är det du letar efter ?
Edit: Säg mig vad det är så skall jag hjälpa dig leta !
Kan inte släppa tanken på att köpa en sån här.