• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Riktigt snygg sekundvisare, har inte sett att den byter färg några gånger i spetsen. Ja, köp, det ordnar ju sig alltid...

Jag har en snart 4-årig dotter och jag brukar natta med klocka så hon ser mig i mörkret via lumen :) hon gillar att titta på den och jag inbillar mig att hon kanske får något mysigt minne med sig in i framtiden.
Ta vara på tiden :)
Att läsa sagor innan läggdags är en trevlig avslutning av dagen.

Bauhaus är skitsnyggt :)

Och deras Tangomat GMT är lagom diskret utan en massa extra visare:

https://nomos-glashuette.com/en/tangomat/tangomat-gmt-635

0635_tangomat_gmt_nyc-2d-front-masked.jpg

Men då har vi lämnat både Micro eller Affordable tycker jag...

Riktigt snygg sekundvisare, har inte sett att den byter färg några gånger i spetsen. Ja, köp, det ordnar ju sig alltid...

Jag har en snart 4-årig dotter och jag brukar natta med klocka så hon ser mig i mörkret via lumen :) hon gillar att titta på den och jag inbillar mig att hon kanske får något mysigt minne med sig in i framtiden.
Posta gärna bilder på din fina Chopard här :)

Misstänkte att så var fallet :rolleyes: Får fundera på saken. Hade du länken till eller? Isf. är den reko?

Jag köpte den med länken och för stunden har satt på en läderrem av annat märke bara för att testa.

Som jag skrev i tråden om Malm - länken är jättebra men pga butterflyspännet så finns ju ingen möjlighet till mikrojustering, och det kommer inte med halvlänkar så storleksjusteringen är inte riktigt så finkorning som man kan önska. Men både @Oxygenic och @nemour verkar ju i den tråden lika nöjda som jag. :)

Jag köpte den med länken och för stunden har satt på en läderrem av annat märke bara för att testa.

Som jag skrev i tråden om Malm - länken är jättebra men pga butterflyspännet så finns ju ingen möjlighet till mikrojustering, och det kommer inte med halvlänkar så storleksjusteringen är inte riktigt så finkorning som man kan önska. Men både @Oxygenic och @nemour verkar ju i den tråden lika nöjda som jag. :)
Tack för länken, ska läsa igenom tråden!

Oj vad jobbigt, har denna på Blocket nu och så ringer en kille som ska ge bort den i present och han kan absolut inte använda Swish, han prutar inte heller och så måste klockan hämtas innan pengarna är på kontot. Säkert.

1E980517-7857-4195-9CD3-DE9695D4A2C7.jpeg
Nej, jag hade backat med en gång. ALLTID pengar först när det gäller Blocket, självklart kan köparen vara ok men hur ska du veta det?

Senast ändrad:
Nej, jag hade backat med en gång. ALLTID pengar först när det gäller Blocket, självklart kan köparen vara ok men hur ska du veta det?

Så blir det, antingen skakar han fram en Swish-kompis eller så backar jag ur. Sättet han slängde på luren indikerar att han försökte luras :) lite sent påkommet dessutom att köpa en present för 9 papp två dagar innan ”kalaset”.

Tillbaka
Topp