• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mycket snyggt! Jag fascineras av Turtlen. Jag älskar den, på bild. Hatar den på handleden, efter ha gjort 4 försök. Alla gångerna har det slutat med flipp.
Jag vill verkligen äga den och gilla den, men det går bara inte :(

Edit: Man kanske skulle göra ett 5e försök. Och kanske modda den lite :)

Samma för mig. 777 var lite trist, padin lite för speciell och 775 verkar ha sämst kvalitetskontroll av alla modeller med något störande på alla ex. Den första 773 jag hade gillade jag bäst! Lär säkert prova någon mer ändå då det kommer så många nya...

Tycker samuraien är roligare fast inte, tyvärr, lika skön att bära men men :)

Dagens nykomling. Slog till på ett redan beprövat kort denna gång. En turtle med ref srpc23.
Mycket trevlig modell med tavla i grå/mörkgrå sunburst och bekväm-deluxe trots sin storlek :).
fBlh8pf.jpg

Mycket snyggt! Jag fascineras av Turtlen. Jag älskar den, på bild. Hatar den på handleden, efter ha gjort 4 försök. Alla gångerna har det slutat med flipp.
Jag vill verkligen äga den och gilla den, men det går bara inte :(

Edit: Man kanske skulle göra ett 5e försök. Och kanske modda den lite :)

Samma för mig. 777 var lite trist, padin lite för speciell och 775 verkar ha sämst kvalitetskontroll av alla modeller med något störande på alla ex. Den första 773 jag hade gillade jag bäst! Lär säkert prova någon mer ändå då det kommer så många nya...

Tycker samuraien är roligare fast inte, tyvärr, lika skön att bära men men :)

Känner att jag har samma förhållande till Turtle som till Presage och SARB. Haft alldeles för många.

Min första Turtle var en SRP779 med StrapCode Oyster till, som jag köpte av @Nilas himself. Jag saknar den klockan. Den hade rak linjering på kapitelringen. Detta var innan jag visste hur ovanligt det var. Efter det har jag haft 5 Save the Ocean och en 777. Ingen hade rätt linjering och alla fick till slut gå pga detta. Den senaste STO jag hade kunde jag acceptera linjeringen på, den var ”ok”, men timvisaren linjerade inte med index. Den kunde vara flera mm ifrån vid hel timme på minutvisaren.

Men – jag älskar deras dammagneter till gummiband och hur boetten ligger mot handleden. Samuraj har jag haft två. De är tuffare, kantigare och med en skönt räfflad krona. Men Turtle har alltid lockat mer. Har ständigt en i en varukorg i nån flik. ;)

Känner att jag har samma förhållande till Turtle som till Presage och SARB. Haft alldeles för många.

Min första Turtle var en SRP779 med StrapCode Oyster till, som jag köpte av @Nilas himself. Jag saknar den klockan. Den hade rak linjering på kapitelringen. Detta var innan jag visste hur ovanligt det var. Efter det har jag haft 5 Save the Ocean och en 777. Ingen hade rätt linjering och alla fick till slut gå pga detta. Den senaste STO jag hade kunde jag acceptera linjeringen på, den var ”ok”, men timvisaren linjerade inte med index. Den kunde vara flera mm ifrån vid hel timme på minutvisaren.

Men – jag älskar deras dammagneter till gummiband och hur boetten ligger mot handleden. Samuraj har jag haft två. De är tuffare, kantigare och med en skönt räfflad krona. Men Turtle har alltid lockat mer. Har ständigt en i en varukorg i nån flik. ;)
Ja linjeringen är en akilleshäl. Har dock haft tur med mina som du som sagt fick erfara. Nykomlingen linjerar också helt korrekt.
Denna är dock en keeper..... Du kan få köpa den sen :D.

Ja linjeringen är en akilleshäl. Har dock haft tur med mina som du som sagt fick erfara. Nykomlingen linjerar också helt korrekt.
Denna är dock en keeper..... Du kan få köpa den sen :D.
Haha, finns inga keepers. ^^ (Som Yonsson brukar säga). Har dock ett par (som inte används) som jag aldrig kommer sälja.

Skickade nyss iväg en förfrågan till en AD om de kan leta fram ett linjerat ex som jag i så fall köper. :)

Äh skärp er och köp min sprillans 777 som ligger på säljes så jag kan köpa mer micro istället :D Eller ännu bättre, byt bort era Squales och Dan Henrys med mig!! :D :D :D

Ingen nyhet för de flesta, men är supernöjd med att äntligen lyckats skambuda hem denna sköning som jag sneglat på ganska länge.
Den där goa känslan av "bättre än förväntat" infinner sig, gillar fan NTH alltså.
Är dessutom barnsligt förtjust i lökiga namn på klockor så det här blir tutto perfetto! (Namnet är f.ö hämtat från en svensk ubåt, inget annat ;))
Visste ni förresten att NTH gör några av världens tunnaste automatiska 300m + dykare?
sAcWvQH.jpg

Q6WbYgV.jpg

VhCeTxB.jpg

wKzFBnR.jpg

Tror varken avsändare eller DHL visste att jag fyllde år idag (eller de gjorde de väl egentligen, men de tog knappast någon hänsyn till det) men jag fick passande nog ett paket levererat till dörren:
A71CCAA6-3503-407B-8258-673F7D178100.jpeg

CAEA0483-0D9C-4360-A951-58BD9A81440C.jpeg

79ECE234-F794-4B18-8A1E-F9615F15A098.jpeg

6D2ED1D2-3D91-4164-8257-79901A91FA93.jpeg

884890B1-1669-40FE-82F7-F40A31FCCD7E.jpeg

1326841C-2AB6-4DD1-9A9B-9DDDB12BC99F.jpeg

Första intrycket är gott. Skruvade länkbitar och en bra ”dykarförlängning” i låset. Jag ska utvärdera den mer en annan dag, har fått paket tillbaka från service också idag så den har lite att konkurrera mot!

Ingen nyhet för de flesta, men är supernöjd med att äntligen lyckats skambuda hem denna sköning som jag sneglat på ganska länge.
Den där goa känslan av "bättre än förväntat" infinner sig, gillar fan NTH alltså.
Är dessutom barnsligt förtjust i lökiga namn på klockor så det här blir tutto perfetto! (Namnet är f.ö hämtat från en svensk ubåt, inget annat ;))
Visste ni förresten att NTH gör några av världens tunnaste automatiska 300m + dykare?
sAcWvQH.jpg

Q6WbYgV.jpg

VhCeTxB.jpg

wKzFBnR.jpg
Mycket bra! Jag gillar verkligen min NTH. Jag vill ha fler!
Tror varken avsändare eller DHL visste att jag fyllde år idag (eller de gjorde de väl egentligen, men de tog knappast någon hänsyn till det) men jag fick passande nog ett paket levererat till dörren:
A71CCAA6-3503-407B-8258-673F7D178100.jpeg

CAEA0483-0D9C-4360-A951-58BD9A81440C.jpeg

79ECE234-F794-4B18-8A1E-F9615F15A098.jpeg

6D2ED1D2-3D91-4164-8257-79901A91FA93.jpeg

884890B1-1669-40FE-82F7-F40A31FCCD7E.jpeg

1326841C-2AB6-4DD1-9A9B-9DDDB12BC99F.jpeg

Första intrycket är gott. Skruvade länkbitar och en bra ”dykarförlängning” i låset. Jag ska utvärdera den mer en annan dag, har fått paket tillbaka från service också idag så den har lite att konkurrera mot!
Snyggt som bara den! Grattis!

• Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp