• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Balticen har anlänt. Bra kvalitetskänsla och jag är glad att den var mörkare blå än den ser ut på vissa bilder. Tyvärr har jag inte rätt verktyg att korta länken så det blev lite bilhandlarhäng.
20191209_175307.jpg
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Den ser riktigt fin ut. Förr eller senare måste det nog bli en sådan där.
Riktigt trevlig faktiskt. Första intryck:
Plus
- Bra proportioner, kvalitetskänsla och finish på både klocka och länk
- Distinkta klick i motsolsvridningen
- Lugholes
- Sandwichtavla
- Äkta BoR länk med snabblåsbandstift

Minus
- Billigt verk, rotorn vobblar och låter rätt mycket
- BoR avsmalnar inte

Funkar bra på gummi också
20191209_181504.jpg
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Riktigt trevlig faktiskt. Första intryck:
Plus
- Bra proportioner, kvalitetskänsla och finish på både klocka och länk
- Distinkta klick i motsolsvridningen
- Lugholes
- Sandwichtavla
- Äkta BoR länk med snabblåsbandstift

Minus
- Billigt verk, rotorn vobblar och låter rätt mycket
- BoR avsmalnar inte

Funkar bra på gummi också
20191209_181504.jpg

Din beskrivning stämmer väl överens med mina förväntningar. Lite konstigt att de valt ett Miyota-verk kan jag tycka och länken hade så klart gärna fått smalna av. Men snygg är den tveklöst.
 
Just when I thought I was out.....så fick jag ett trevligt mejl från Paolo som gjorde A-13a'n. Flybacken är på g, och kommer till Kickstarter. Är jag lätt oroad över crowdfundingen? Japp. Är jag taggad? Oh ja.... Ska även nämnas att canvas strap kommer tillhandahållas av Redrockstrap Dan, vilket ju är än trevligare.

I vilket fall, mycket trevligt att vara tillbaka lite lätt iaf, och mycket glad över att vara taggad på ett nytt ur igen:)
Klart vi ska ha en bild med, så här kommer en på den tidigare kvartsversionen:
Foto 2019-09-24 17 06 59.jpg
 

LennyK

Panerai
Blir lite ordbajsande (eller klockterapi) från min sida efter att ha missat typ 400 sidor....

Börjar man summera året kan man konstatera lite av ett mellanår för min del. Började bra men gick ned i en svacka från aug o framåt. Sålde hjärter spader och ruter ess (en svart Bullshark, en Aquadive och Squale Fumoso) för att kunna köpa en lite dyrare klocka.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Blir lite ordbajsande (eller klockterapi) från min sida efter att ha missat typ 400 sidor....

Börjar man summera året kan man konstatera lite av ett mellanår för min del. Började bra men gick ned i en svacka från aug o framåt. Sålde hjärter spader och ruter ess (en svart Bullshark, en Aquadive och Squale Fumoso) för att kunna köpa en lite dyrare klocka.
Sjukt härligt att ha dig tillbaka :) Att sälja tre billigare för en dyrare funkade inte alltså? Jag har också haft en dipp under hösten som jag inte riktigt lyckas ta mig ur
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Blir lite ordbajsande (eller klockterapi) från min sida efter att ha missat typ 400 sidor....

Börjar man summera året kan man konstatera lite av ett mellanår för min del. Började bra men gick ned i en svacka från aug o framåt. Sålde hjärter spader och ruter ess (en svart Bullshark, en Aquadive och Squale Fumoso) för att kunna köpa en lite dyrare klocka.
Välkommen tillbaka, du har varit saknad!
 
Topp