• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det känns fortfarande som att jag missar någonting här...kan man inte bara klippa ner dem som vanliga nato? Eftersom det är single pass borde man bara kunna flytta klockan hur man vill så att spännet centreras.

Fast då kan man i och för sig lika gärna använda ett vanligt single pass nato för jag antar att hela poängen med dessa band är att man ska kunna justera längden smidigt utan att behöva klippa?
Precis, tanken är just som du säger att de är justerbara. Jag tycker ändå att det sitter bra nu och jag föredrar när spännet inte är helt centrerat för då trycker det inte in i handleden när man skrivbordsdyker.
 
  • Like
Reactions: HSK
Trevlig samling och sista är ju underbar som minne! Ta ut batteriet bara om det sitter kvar så det inte läcker tillslut :)
Tack! Jag satte i ett färskt batteri tidigare i år för att se om den gick, det digitala går men inte analoga. Det satt ju så klart ett batteri i då - och som jag inte kunde se några läckor ifrån i alla fall, men det kanske har läckt ut för länge sen. Men bra att du påminde mig, jag ska ta ut det som sitter i nu så det inte blir värre i onödan.
 
En liten presentation för er goa människor här inne, detta är hur samlingen har utökats med egna inköp under år 2019:
Överblick.jpg

Uppe från vänster: Seiko SNZH57K, Citizen AT8020-54L Blue Angels, Bulova 96B230, Seiko SNKL15J1, Casio G-Shock GW-B5600BL-1ER, Casio F-91W, Casio Duro MDV106-1AV, Timex Q, Zelos Mako V2 Bronze Meteorite, Ventus Northstar, Zelos Horizons GMT Hunter Green, Spinnaker Bradner Bracelet, Zelos Swordfish Bronze Teal och Zelos Swordfish Helical Blue.

Äldre från farfar och morfar som jag tog hand om detta året:
Farfar_morfar.jpg


Pappa gick bort för 3 år sedan och han gillade klockor lite mer än gemene man, främst av det modernare snittet och gärna japanskt (Casio) och affordable, han kollade ofta upp vad som var nytt från japanarna och tog mycket broschyrer på den tiden det var mer inne med sånt. Så detta året jag tog hand om ett par av dom.
Pappa.jpg


Den klocka som man nog kan förstå betyder mest. Det finns en handskriven lapp från honom att denna köptes till minne av min födelse och att han blev helt klar som läkare, 1983. Den verkar tyvärr inte fungera helt hundra, men jag tänker inte använda den då den är i väldigt fint skick i övrigt, och broschyren för den finns också :)
Pappa2.jpg
Fin och trevlig samling!
 
En liten presentation för er goa människor här inne, detta är hur samlingen har utökats med egna inköp under år 2019:
Överblick.jpg

Uppe från vänster: Seiko SNZH57K, Citizen AT8020-54L Blue Angels, Bulova 96B230, Seiko SNKL15J1, Casio G-Shock GW-B5600BL-1ER, Casio F-91W, Casio Duro MDV106-1AV, Timex Q, Zelos Mako V2 Bronze Meteorite, Ventus Northstar, Zelos Horizons GMT Hunter Green, Spinnaker Bradner Bracelet, Zelos Swordfish Bronze Teal och Zelos Swordfish Helical Blue.

Äldre från farfar och morfar som jag tog hand om detta året:
Farfar_morfar.jpg


Pappa gick bort för 3 år sedan och han gillade klockor lite mer än gemene man, främst av det modernare snittet och gärna japanskt (Casio) och affordable, han kollade ofta upp vad som var nytt från japanarna och tog mycket broschyrer på den tiden det var mer inne med sånt. Så detta året jag tog hand om ett par av dom.
Pappa.jpg


Den klocka som man nog kan förstå betyder mest. Det finns en handskriven lapp från honom att denna köptes till minne av min födelse och att han blev helt klar som läkare, 1983. Den verkar tyvärr inte fungera helt hundra, men jag tänker inte använda den då den är i väldigt fint skick i övrigt, och broschyren för den finns också :)
Pappa2.jpg
Tack för den fina presentationen och grattis till ett utmärkt 2019! Otroligt fint arv du fick av din far speciellt med den handskrivna lappen, det kändes ända in i hjärtat :´I. Letar själv efter årtals-klockor som jag kan efterlämna till mina barn, kanske rentav som studentpresent och förstår vilka känslor det måste röra upp. Har 3 av 5 klara men 2 kan säkerligen få ärva klockor väldigt nära deras årskull om jag inte lyckas hitta något gott åt dom :)
 
Tack för den fina presentationen och grattis till ett utmärkt 2019! Otroligt fint arv du fick av din far speciellt med den handskrivna lappen, det kändes ända in i hjärtat :´I. Letar själv efter årtals-klockor som jag kan efterlämna till mina barn, kanske rentav som studentpresent och förstår vilka känslor det måste röra upp. Har 3 av 5 klara men 2 kan säkerligen få ärva klockor väldigt nära deras årskull om jag inte lyckas hitta något gott åt dom :)
5 telingar! :eek: Bra jobbat. :)
 
  • Like
Reactions: M26
Liten överdrift kanske! Gillar den som sagt och tycker boetten är snyggare på gamla!

Den är onekligen lätt och smidig, titan är ju underbart lätt och ett litet kvarstverk väger ju nästan ingenting. :) Jag gillar den lite nästan kantiga designen också.

Men som sagt, det var inte rätt klocka för mig. Är mer kostymnisse än outdoorsy liksom.
 
  • Like
Reactions: FOQ
En liten presentation för er goa människor här inne, detta är hur samlingen har utökats med egna inköp under år 2019:
Överblick.jpg

Uppe från vänster: Seiko SNZH57K, Citizen AT8020-54L Blue Angels, Bulova 96B230, Seiko SNKL15J1, Casio G-Shock GW-B5600BL-1ER, Casio F-91W, Casio Duro MDV106-1AV, Timex Q, Zelos Mako V2 Bronze Meteorite, Ventus Northstar, Zelos Horizons GMT Hunter Green, Spinnaker Bradner Bracelet, Zelos Swordfish Bronze Teal och Zelos Swordfish Helical Blue.

Äldre från farfar och morfar som jag tog hand om detta året:
Farfar_morfar.jpg


Pappa gick bort för 3 år sedan och han gillade klockor lite mer än gemene man, främst av det modernare snittet och gärna japanskt (Casio) och affordable, han kollade ofta upp vad som var nytt från japanarna och tog mycket broschyrer på den tiden det var mer inne med sånt. Så detta året jag tog hand om ett par av dom.
Pappa.jpg


Den klocka som man nog kan förstå betyder mest. Det finns en handskriven lapp från honom att denna köptes till minne av min födelse och att han blev helt klar som läkare, 1983. Den verkar tyvärr inte fungera helt hundra, men jag tänker inte använda den då den är i väldigt fint skick i övrigt, och broschyren för den finns också :)
Pappa2.jpg
Grattis till en trevlig samling :).
 
Fin samling, gillar speciellt Seiko SNZan :)
Tack, ja den är i mitt tycke en av de snyggaste av Seiko 5orna.

Tack för den fina presentationen och grattis till ett utmärkt 2019! Otroligt fint arv du fick av din far speciellt med den handskrivna lappen, det kändes ända in i hjärtat :´I. Letar själv efter årtals-klockor som jag kan efterlämna till mina barn, kanske rentav som studentpresent och förstår vilka känslor det måste röra upp. Har 3 av 5 klara men 2 kan säkerligen få ärva klockor väldigt nära deras årskull om jag inte lyckas hitta något gott åt dom :)
Tack! Jag har säkert sett den och lappen i tidiga tonåren eller liknande, men glömt bort det - det betydde väl inte så mycket för mitt unga jag då. Nu betyder den så klart väldigt mycket då den blev nyfunnen efteråt, och det är inte utan att jag får en klump i halsen och tår i ögat varje gång jag tar upp den. Jag är tacksam för att den finns.
 
Oh yes! Nodus Sector! Blir nog nedan för mig!

Fler modeller här inklusive skin diver:
https://www.noduswatches.com/sector-series

Screenshot_20191218-183602__01.jpg


Edit, lite Specs:
Case: 316L surgical-grade stainless steel | Blasted and polished surfaces
Dimensions: 38mm case width | 12.9mm thickness | 47mm lug-to-lug | 20mm lug width | 7.5mm crown diameter
Crown: Screw-down
Movement: Seiko (SII) NH38 Japanese automatic movement | No-date | Regulated in four positions (+/- 10 secs/day)
Crystal: Double-dome tapered sapphire crystal | Blue anti-reflective coating on underside
Bezel: Flat step bezel | Polished
Luminescence: Swiss Super-LumiNova® BGW9
Water Resistance: 150 meters / 500 feet
Bracelet: 20mm-18mm taper | Button release clasp with micro-adjustments
Weight: 74g (watch head) | 160g (with full bracelet)
Dial: Green fume | Matte finish | Sandwich-construction sector
Hands: White | Orange seconds tip
Other: Drilled-through lugs
Warranty: 24 months
Full Kit: Nodus watch box | Microfiber cleaning cloth | Warranty and regulation cards
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp