• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@Nilas vad kommer härnäst i musikväg ???
Ett lagom hårt tips så här på en vanlig tisdag.
Bara att fläska på med full volym :D.
Klockbild medföljer givetvis :).

PSX_20191217_190332.jpg
 
Så här i efterhand finns det såklart försäljningar man ångrar. Och tänker på ibland. Får väl försöka jaga dem igen.
Det är lite det som är baksidan med mikromärken, att det kan vara jäkligt svårt att jaga rätt i en klocka man gjort sig av med då de oftast tillverkas i väldigt begränsad upplaga. :(

Jag vet inte vem det var som skrev det men jag läste nyligen en diskussion om just flippande och där någon sa att hen numera tänker efter både två, tre och tio gånger innan köp för att slippa göra onödiga impulsköp och genom det även försöka fokusera på klockor som är tänkta att behållas.

Det är så klart ingenting fel i att köpa bara för att testa och sen sälja vidare, det tror jag nog att de flesta av oss sysslar med men det hade varit trevligt om man hade någon form av självbehärskning också. :p
 
Vart en dyr historia det här.. Men ändå "affordable". Beställde en "kanji", Sbsa011 som redan fr början är dyrare. Plus en super jubilee länk till. Och på jubilee länken passar bara "böjda" stift så beställde 6st extra sånna också.. Bara dom gick på ca 500kr inkl frakt plus tull o moms.. :banghead:o_O
PicsArt_12-17-07.25.31.jpg
PicsArt_12-17-07.25.54.jpg
PicsArt_12-17-12.55.43.jpg
 
Vart en dyr historia det här.. Men ändå "affordable". Beställde en "kanji", Sbsa011 som redan fr början är dyrare. Plus en super jubilee länk till. Och på jubilee länken passar bara "böjda" stift så beställde 6st extra sånna också.. Bara dom gick på ca 500kr inkl frakt plus tull o moms.. :banghead:o_O
PicsArt_12-17-07.25.31.jpg
PicsArt_12-17-07.25.54.jpg
PicsArt_12-17-12.55.43.jpg
Böjda stift finns väl att köpa lite varstans eller är det någon Seikounik lösning som kräver specialstift?

https://strapped.se/produkt/bojda-bandstift-schweiziska-4-pack/
 
Strapcode har gjort anpassade böjda stift till just deras jubilee länkar som passar Seiko 5.
Då är jag med. Tänkte bara att jag skulle tipsa om det då det lät hutlöst med 500 spänn för ett par stift. Det känns som ett svinigt sätt att tjäna bra med pengar på tillbehör istället för att anpassa sig efter den standard som finns. :banghead:
 
Jag har smala armar och det funkade på mig utan problem efter att jag hade justerat in det. Krävdes dock några försök innan det satt som det skulle. :)

Ok, skönt! Får du igenom det på båda keepers? Var mest det bekymret jag hade.

Här är ett från C&B. Den funkade bra på en gång. Den från C&B är lite styvare och sydd längst ut i flärpen. Riktigt fina, men vet inte om det är värt vad dom kostar att få hit.

Edit: Älskar denna klocka. Kostade typ kaffe att köpa in. Blivit en snabb favorit. Titan är riktigt nice!

IMG_20191217_203639.jpg
 
Ok, skönt! Får du igenom det på båda keepers? Var mest det bekymret jag hade.

Här är ett från C&B. Den funkade bra på en gång. Den från C&B är lite styvare och sydd längst ut i flärpen. Riktigt fina, men vet inte om det är värt vad dom kostar att få hit.

Edit: Älskar denna klocka. Kostade typ kaffe att köpa in. Blivit en snabb favorit. Titan är riktigt nice!

IMG_20191217_203639.jpg
Njae, ska man det? Jag kör bara det genom den ena.
PSX_20191217_204205.jpg

PSX_20191217_204232.jpg
 
Tillbaka
Topp