• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Njae, ska man det? Jag kör bara det genom den ena.
PSX_20191217_204205.jpg

PSX_20191217_204232.jpg

Haha, jag vet inte! :confused: Jag har typ ocd och försöker få igenom båda.
 
Ja, eller en video! Hade hon ju på sina MN straps.
Jag letade efter något liknande för dessa men hittade inget. Försökt spana på Instagram också men kammade noll. :meh: Aja, jag gör som jag vill och så är det med det! För jäkla snygga band i alla fall. Köpte även ett grönt med beige rand i mitten, mycket bra. :)
 
Jag letade efter något liknande för dessa men hittade inget. Försökt spana på Instagram också men kammade noll. :meh: Aja, jag gör som jag vill och så är det med det! För jäkla snygga band i alla fall. Köpte även ett grönt med beige rand i mitten, mycket bra. :)

Klart du gör! Kammade också noll när jag kollade. Jag är sugen på en burgundy! Går rätt billigt när dom är på rea. Gillar inte NATO annars, men dessa är riktigt bra.
 
Klart du gör! Kammade också noll när jag kollade. Jag är sugen på en burgundy! Går rätt billigt när dom är på rea. Gillar inte NATO annars, men dessa är riktigt bra.
Ja, det är riktigt tjusigt men har ingen klocka där det passar. Köpte mina på rean nu, halva priset och sen 20% extra av på det. Grymt mycket band för pengarna.

@MaBr @FOQ Vad är det för band ni diskuterar? Fattar ingenting, det ser ut som ett vanligt nato :bag:

Sorry.. borde skrivit ut. Jag har ett Chevron (gråa) från Crown and Buckle. Dom är i single pass och justerbara. Riktigt sköna och trevliga. Kan rekommendera. @MaBr har Chevron från Cheapestnatostraps. Har samma också.
Länk: https://www.cheapestnatostraps.com/collections/adjustable-single-pass-straps
 
Tanken är väl att man ska dra den genom bandets keepers som på vilket nato/band som helst? o_O Fast det uppstår kanske problem om man justerar bandet vilket gör att keepersen (ja, vad fan heter det i plural?) flyttar sig.

header-chevron3.jpg

Den nedersta keepern kan flyttas runt. Men blir svår att få till perfekt. För mig iaf.
 
  • Like
Reactions: HSK
Jag hade liknande problem när jag skulle prova MN. Jag köpte två olika varianter men båda satt fruktansvärt obekvämt då de inte är anpassade efter mina spaghettiarmar. Det kanske är bättre om man måttbeställer från Erika eftersom fästet då hamnar centrerat under handleden istället för utanpå?
 
Jag hade liknande problem när jag skulle prova MN. Jag köpte två olika varianter men båda satt fruktansvärt obekvämt då de inte är anpassade efter mina spaghettiarmar. Det kanske är bättre om man måttbeställer från Erika eftersom fästet då hamnar centrerat under handleden istället för utanpå?

Samma här med dom billiga. Erika har höjt priserna ganska mycket vad jag har läst.
 
Då är jag med. Tänkte bara att jag skulle tipsa om det då det lät hutlöst med 500 spänn för ett par stift. Det känns som ett svinigt sätt att tjäna bra med pengar på tillbehör istället för att anpassa sig efter den standard som finns. :banghead:
Ja, vet med det var 500 kr med frakt och tull o moms... Skatten/frakten äter upp allt... :banghead:
 
Tanken är väl att man ska dra den genom bandets keepers som på vilket nato/band som helst? o_O Fast det uppstår kanske problem om man justerar bandet vilket gör att keepersen (ja, vad fan heter det i plural?) flyttar sig.

header-chevron3.jpg
Gör jag så att mitt band når båda keepersen (bra ord, vi kör på det) så är det löjligt stort. Här utan klocka men för demo.
PSX_20191217_211649.jpg

PSX_20191217_211708.jpg
 
Så sjukt sugen på en ny klocka, men inget riktigt som tickar alla boxar.

En dykare med i moderna mått där jag kan använda alla möjliga band är drömmen. CW är ju nice, men något som håller mig tillbaka.
 
En liten presentation för er goa människor här inne, detta är hur samlingen har utökats med egna inköp under år 2019:
Överblick.jpg

Uppe från vänster: Seiko SNZH57K, Citizen AT8020-54L Blue Angels, Bulova 96B230, Seiko SNKL15J1, Casio G-Shock GW-B5600BL-1ER, Casio F-91W, Casio Duro MDV106-1AV, Timex Q, Zelos Mako V2 Bronze Meteorite, Ventus Northstar, Zelos Horizons GMT Hunter Green, Spinnaker Bradner Bracelet, Zelos Swordfish Bronze Teal och Zelos Swordfish Helical Blue.

Äldre från farfar och morfar som jag tog hand om detta året:
Farfar_morfar.jpg


Pappa gick bort för 3 år sedan och han gillade klockor lite mer än gemene man, främst av det modernare snittet och gärna japanskt (Casio) och affordable, han kollade ofta upp vad som var nytt från japanarna och tog mycket broschyrer på den tiden det var mer inne med sånt. Så detta året jag tog hand om ett par av dom.
Pappa.jpg


Den klocka som man nog kan förstå betyder mest. Det finns en handskriven lapp från honom att denna köptes till minne av min födelse och att han blev helt klar som läkare, 1983. Den verkar tyvärr inte fungera helt hundra, men jag tänker inte använda den då den är i väldigt fint skick i övrigt, och broschyren för den finns också :)
Pappa2.jpg
 
En liten presentation för er goa människor här inne, detta är hur samlingen har utökats med egna inköp under år 2019:
Överblick.jpg

Uppe från vänster: Seiko SNZH57K, Citizen AT8020-54L Blue Angels, Bulova 96B230, Seiko SNKL15J1, Casio G-Shock GW-B5600BL-1ER, Casio F-91W, Casio Duro MDV106-1AV, Timex Q, Zelos Mako V2 Bronze Meteorite, Ventus Northstar, Zelos Horizons GMT Hunter Green, Spinnaker Bradner Bracelet, Zelos Swordfish Bronze Teal och Zelos Swordfish Helical Blue.

Äldre från farfar och morfar som jag tog hand om detta året:
Farfar_morfar.jpg


Pappa gick bort för 3 år sedan och han gillade klockor lite mer än gemene man, främst av det modernare snittet och gärna japanskt (Casio) och affordable, han kollade ofta upp vad som var nytt från japanarna och tog mycket broschyrer på den tiden det var mer inne med sånt. Så detta året jag tog hand om ett par av dom.
Pappa.jpg


Den klocka som man nog kan förstå betyder mest. Det finns en handskriven lapp från honom att denna köptes till minne av min födelse och att han blev helt klar som läkare, 1983. Den verkar tyvärr inte fungera helt hundra, men jag tänker inte använda den då den är i väldigt fint skick i övrigt, och broschyren för den finns också :)
Pappa2.jpg

Dreglar och tack för den fina presentationen!
 
Gör jag så att mitt band når båda keepersen (bra ord, vi kör på det) så är det löjligt stort. Här utan klocka men för demo.
PSX_20191217_211649.jpg

PSX_20191217_211708.jpg
Det känns fortfarande som att jag missar någonting här...kan man inte bara klippa ner dem som vanliga nato? Eftersom det är single pass borde man bara kunna flytta klockan hur man vill så att spännet centreras.

Fast då kan man i och för sig lika gärna använda ett vanligt single pass nato för jag antar att hela poängen med dessa band är att man ska kunna justera längden smidigt utan att behöva klippa?
 
En liten presentation för er goa människor här inne, detta är hur samlingen har utökats med egna inköp under år 2019:
Överblick.jpg

Uppe från vänster: Seiko SNZH57K, Citizen AT8020-54L Blue Angels, Bulova 96B230, Seiko SNKL15J1, Casio G-Shock GW-B5600BL-1ER, Casio F-91W, Casio Duro MDV106-1AV, Timex Q, Zelos Mako V2 Bronze Meteorite, Ventus Northstar, Zelos Horizons GMT Hunter Green, Spinnaker Bradner Bracelet, Zelos Swordfish Bronze Teal och Zelos Swordfish Helical Blue.

Äldre från farfar och morfar som jag tog hand om detta året:
Farfar_morfar.jpg


Pappa gick bort för 3 år sedan och han gillade klockor lite mer än gemene man, främst av det modernare snittet och gärna japanskt (Casio) och affordable, han kollade ofta upp vad som var nytt från japanarna och tog mycket broschyrer på den tiden det var mer inne med sånt. Så detta året jag tog hand om ett par av dom.
Pappa.jpg


Den klocka som man nog kan förstå betyder mest. Det finns en handskriven lapp från honom att denna köptes till minne av min födelse och att han blev helt klar som läkare, 1983. Den verkar tyvärr inte fungera helt hundra, men jag tänker inte använda den då den är i väldigt fint skick i övrigt, och broschyren för den finns också :)
Pappa2.jpg
Trevlig samling och sista är ju underbar som minne! Ta ut batteriet bara om det sitter kvar så det inte läcker tillslut :)
 
En liten presentation för er goa människor här inne, detta är hur samlingen har utökats med egna inköp under år 2019:
Överblick.jpg

Uppe från vänster: Seiko SNZH57K, Citizen AT8020-54L Blue Angels, Bulova 96B230, Seiko SNKL15J1, Casio G-Shock GW-B5600BL-1ER, Casio F-91W, Casio Duro MDV106-1AV, Timex Q, Zelos Mako V2 Bronze Meteorite, Ventus Northstar, Zelos Horizons GMT Hunter Green, Spinnaker Bradner Bracelet, Zelos Swordfish Bronze Teal och Zelos Swordfish Helical Blue.

Äldre från farfar och morfar som jag tog hand om detta året:
Farfar_morfar.jpg


Pappa gick bort för 3 år sedan och han gillade klockor lite mer än gemene man, främst av det modernare snittet och gärna japanskt (Casio) och affordable, han kollade ofta upp vad som var nytt från japanarna och tog mycket broschyrer på den tiden det var mer inne med sånt. Så detta året jag tog hand om ett par av dom.
Pappa.jpg


Den klocka som man nog kan förstå betyder mest. Det finns en handskriven lapp från honom att denna köptes till minne av min födelse och att han blev helt klar som läkare, 1983. Den verkar tyvärr inte fungera helt hundra, men jag tänker inte använda den då den är i väldigt fint skick i övrigt, och broschyren för den finns också :)
Pappa2.jpg

Fin samling, gillar speciellt Seiko SNZan :)
 
Tillbaka
Topp