• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Damaskon har fått på ett fint Corduraband från @Rawa / Strapped, riktigt kul combo och får ju godkänt som julklocka!
1zpQiGe.jpg
 
Den där tavlan är så otroligt fin! Passade bra på mesh gjorde den också. Saknar min ibland...

Är ju din gamla! Saknar den också, men kill your darlings osv. Som tur har jag första tjing på den.

Haha, där ser man! Mikrotråden är lite som en håla i den amerikanska södern där det dricks hembränt och spelas banjo, tids nog har alla varit med alla. :D Tror att jag var tredje ägaren eller nåt redan när jag köpte den.

Måste ju minst betinga dubbla värde med denna fantastiska proveniens :D
Dock slår den inte min 60 atmos som var passaroundklocka förra året. Pillat på av 20 klocksnackare...

VkPUkaOLmiNjCatsplkeoPJxWV-ZbfRK3gMUr433p2zfi3dyrwpnYFpF2RwERK92q1O313KdlYNDL06SRGH6vn14WYqgDw8DxoPmMlLp1xoQ5diNSIOjW_4f8nym0zk6sx5-pAAXK00FRmM5BVGpZXl5bzOUrmCtzpD7voEXVYUBS0Wp8XdsfKt_HATSCA4hCLTYThfmGtYUK0IxWiVFWBqQn3eENiU5Fzuqs0PQQnIa11sSYzXqsm5H50BS3ABRHcETR7hNT8EEBDEoWVhc1pETzfPJ9MdG3lFVrqYWsddDu-rdw42YDc_SWHKgOkLRO45d2fddM7I4L3gHdYJT898SPDX46RGQVU6kSyGFP2SKGUFrkIREt0Z7jibiOy673oiG9G31E1E5hfH3-p_FwDC-njtq2pZx9pCczLL1ZeqrIStpQgJRzfjftlPEX-Ts3CK9QAA3_TXX6YKJ7s37IAwLFXU05s-Q___R5_n-fMNkuR1an0PT-kAAbWBJQKMDKhXwVQgYecVFm_JwJH0cIiqpzrD2mmlLg0Pc7r_bXAEqnVGmwiCSbLdI8Fytwm95PTAQlta5PJsvKc6__5Kb6xt1gnn03at09xe_xMt47iCkinnqmFloFi4niRTPjMfDiCEnYHOT9exo61KbVnK7dlm6IOinKRMSGdP5_u2kD1TJhGLtmKxbo24=w809-h903-no
 
Jag fick inget mail så var sent ute tydligen.. Den ser riktigt bra ut.
I mailet skriver Jon Mack att det är flera på väntelistan än de klockor som finns tillgängliga. Om intresse fortfarande finns skall jag fullfölja med ett köp inom 72 timmar. Om köpet inte fullföljs så går klockan vidare till nästa på listan.
 
IMG_20190905_190509.jpg
Meccaniche Veneziane levereras i snygga handgjorda träboxar.

Har under en tid tittat åt Meccaniche Venezianes håll, svårt att hitta ett microbrand med snyggare logo, vilket är viktigt även om vi inte erkänner det för oss själva. När Nereide nu kom med Keramisk ring och Eta-verk så var jag tvungen att ha den. Var orolig innan då de fått viss kritik tidigare för dålig kundservice och varierande kvalité. Måste säga att jag nu andas ut, klockan utstrålar kvalité, har perfekta storleken 42mm och överträffar mina förväntningar, grundaren Alessandro har varit tillmötesgående och skickade även med några extra armband utöver de länkar jag beställde. Läderarmbanden i Italienskt läder är otroligt sköna på armen.
IMG_20190905_192613.jpg
urverket
Har precis en sådan på ingång, så det ska bli spännande att känna på den :)
 
Har sagt det förut, världsklass, very nice indeed
Tackar ödmjukast, misstänker att ditt 2019 också ligger däromkring om inte bättre ;)

Nu är en TRASKA Freediver beställd. Det blev den med Blue Dial och no date.
Nu börjar väntans tider.

Freediver+Blue+no+date.jpg

Kul, blir nog forumets första Gen 2. Riktigt bra klockor. :)

Jag fick inget mail så var sent ute tydligen.. Den ser riktigt bra ut.

Fick med Mail likadan som din fast med datum hade jag bokat.

Blev lovad en ny Freediver II så snart de var redo pga. dubbelt strul med min gen. 1, valde den blåa med datum :D

Freediver+Blue+date.jpg
 
Precis hämtat min ”affordable”. Måste ha fått ett särdeles bra ex, för allt funkar som det ska, länk o lås solida, kronan fäster bra och svajar inte när man drar ut den, så försra intrycket är mkt bra och snygg som fan är den också :)
2EA3D797-9746-43E6-96B7-2F336C8B6352.jpeg
Tjusigt! Nyfiken fråga, är det fortfarande spänne a la vikt plåt på länken som gäller?
 
Tillbaka
Topp