• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
Noterar att jubileet fortfarande sitter på, så även här. Bjuder även på fredagens första ölbild! Skål.. :cool:
IMG_20191220_170550-01.jpeg
Ja, på nåt sätt känns det lite mer trivsamt med oyster, lite mindre stelt, trivsamt som sagt. Kommer säkert växla emellan. :)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Nu är en TRASKA Freediver beställd. Det blev den med Blue Dial och no date.
Nu börjar väntans tider.

Freediver+Blue+no+date.jpg

Hittade ett överraskande mail från igår i inkorgen
"...great news — the Freediver you requested is in
Here's the private link to claim the all-new Mint / Stainless / Date Freediver: "

Tydligen har jag visad intresse för denna och sen glömt bort det.
Trevligt överraskning dock. Är en snygg klocka.

Freediver+mint+date+ss.jpg
 

FOQ

Audemars
Den i teal är grymt snygg men överlag är V2-serien bättre än V3 :eek:

Bortsett att den slimmats med 1,5 mm så är övriga förändringar inga förbättringar.

Håller med. Blir inget köp här. Urverk var ju mycket bättre förut även om den var tjock. Alla markeringar gjorde klockan till vad den är. Tycker inte clean är snyggare i det här fallet. Nu är det bara ett stort a-hole på tavlan :p
 

Hjelm

Rolex
Håller med. Blir inget köp här. Urverk var ju mycket bättre förut även om den var tjock. Alla markeringar gjorde klockan till vad den är. Tycker inte clean är snyggare i det här fallet. Nu är det bara ett stort a-hole på tavlan :p
Jag tycker den är snyggare nu, var väldigt plottrig förut tycker jag... Även fast den tidigare versionen också var grym.
 

Chefen

Omega
Jo jag förstår vad du menar, men njä tycker nog att finishen är helt ok, inte high end, med helt acceptabelt :)
5C94BF97-DE1A-4B99-A200-224C1BAD9536.jpeg
Det är MVs akilleshäl, spännet till länken.. Skulle gå så långt att kalla det aliexpress-kvalite. Förmodligen därför de alltid verkar bjuda på länken, de kan inte sälja dom med gott samvete . Däremot väldigt fina läderarmband och meshlänk.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det är MVs akilleshäl, spännet till länken.. Skulle gå så långt att kalla det aliexpress-kvalite. Förmodligen därför de alltid verkar bjuda på länken, de kan inte sälja dom med gott samvete . Däremot väldigt fina läderarmband och meshlänk.
Jo, kanske inte Rolexkvalite’, men jag har haft värre :). Annars är länken ok. Både lädret och gummit är kanon :). Tyvärr är länken för kort för mig, så efter helgerna åker den på sälj...
 
Topp