• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Men Nereide ligger på 42mm va? Upptäckte den klockan häromdagen. Känns sjukt fin. Men har bara sett säljbilder från hemsidor. Gillar bilder från bärare direkt, blir mer verklig känsla då Har du ngn att bjuda på?
IMG_20191218_120745.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20191005_154528.jpg
    IMG_20191005_154528.jpg
    433.2 KB · Visningar: 0
Men Nereide ligger på 42mm va? Upptäckte den klockan häromdagen. Känns sjukt fin. Men har bara sett säljbilder från hemsidor. Gillar bilder från bärare direkt, blir mer verklig känsla då Har du ngn att bjuda på?
Den modell jag har är också slutsåld, men de har tagit fram en Nereide Classico, den har också Keramisk ring. Ända skillnaden mot min verkar vara färgen på index
 
Ganska benägen att hålla med:p ska vi verkligen låta denna trevliga prick endast användas på löprundor?? I försig är jag lite sugen på just det då det är en fenomenal sporta-hårt klocka, men den förtjänar nog snäppet bättre!
Väldigt intressant val av träningsklocka, haha. :D Hur som helst så är den stenhård och ascool. Det säljs dessutom sämre klockor för mer pengar varenda dag så jag förstår inte varför den är kvar. :confused:
 
Väldigt intressant val av träningsklocka, haha. :D Hur som helst så är den stenhård och ascool. Det säljs dessutom sämre klockor för mer pengar varenda dag så jag förstår inte varför den är kvar. :confused:

hahah ja en G hade nog makat mer sense som träningsur, men sören va trevligt det är att timea med bezeln! Ja är ganska sjukt att den är kvar egentligen. Mer solid klocka för nypris är sjukt svårt att hitta så...ja på mindre än halva det torde det vara en slam dunk...
 
hahah ja en G hade nog makat mer sense som träningsur, men sören va trevligt det är att timea med bezeln! Ja är ganska sjukt att den är kvar egentligen. Mer solid klocka för nypris är sjukt svårt att hitta så...ja på mindre än halva det torde det vara en slam dunk...
Den kanske hade varit det rimliga valet men inte hälften så kul! :D Nä, jag är faktiskt helt oförstående. Nu är jag kanske färgad för att jag har en nästan likadan men bättre klocka för den pengen du har den ute för är fanimej omöjligt att hitta.
 
Den kanske hade varit det rimliga valet men inte hälften så kul! :D Nä, jag är faktiskt helt oförstående. Nu är jag kanske färgad för att jag har en nästan likadan men bättre klocka för den pengen du har den ute för är fanimej omöjligt att hitta.

Precis!:D ska ej underskatta edgen av att ha den hårdaste klockan i startledet:p Ne men är nog en pjäs man faktiskt behöver känna på/hänga med för att helt se hur bra den är. Build qualityn är ju ärligt talat off the hook. Lite som monta kanske (aldrig sett irl själv dock) där bilder inte riktigt ger hela bilden (hehe).
 
Precis!:D ska ej underskatta edgen av att ha den hårdaste klockan i startledet:p Ne men är nog en pjäs man faktiskt behöver känna på/hänga med för att helt se hur bra den är. Build qualityn är ju ärligt talat off the hook. Lite som monta kanske (aldrig sett irl själv dock) där bilder inte riktigt ger hela bilden (hehe).
Jag gillade den även på bild men efter att ha klämt på och testat din så var jag helt såld. Min kommer att vara kvar länge! :cool: Har inte testat Monta så kan inte riktigt jämföra men Seiko-verket är riktigt najs och boetten är så bra!
 
ianos_steel_blue1-1024x576.jpg
Denna var riktigt fin. Grekiskt microbrand som jag aldrig sett tidigare. Men kom med på denna lista på 2019 års bästa dykare tillsammans med lite okända märken så som rolex, oris, seiko mm.. :p
https://www.hodinkee.com/articles/best-dive-watches-2019
Tror denna varit uppe för diskussion tidigare. Var det inte den som hade manuellt verk och skruvad krona? Blir lite omständligt till vardags. Annars tycker jag att designen är riktigt lyckad.
 
Tillbaka
Topp