Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är riktigt fin! Den enda jag egentligen störde mig på var det kupade glaset men det går i och för sig att byta ut om man vill. Jag upplevde den även som högljudd men det kanske var ett måndagsex? Bortsett från det är det en bra GADA/OWG-kandidat.Slimmad på höjden och passar till allt. Har fått handledstid varje dag sedan jag fick hem den.
Yes..Tack Det är så fascinerende både med Citizen och Seiko att det hela tiden dyker upp nya modeller på radarn
Enligt Citizens hemsida, väger klockan ca 70.4gr..riktig lightweight..Tack Det är så fascinerende både med Citizen och Seiko att det hela tiden dyker upp nya modeller på radarn
Ja den passningen är galet bra. Som du säger är den högre än den verkar vara.Kolla passningen mellan krona, boett och bezel, mumma. Det fina är att den verkar så tunn med den boetten, är ju 12 mm hög i alla fall, glaset sticker upp. Men rackarns snygg...
Min är inte speciellt högljudd. Har dock inget annat ex att jämföra med. Gillar det kupade glaset, ser likheter med min Halios Seaforth som jag gillar skarpt. Att detta ex dessutom går inom COSC är ett extra plus i kanten som stillar min OCDDen är riktigt fin! Den enda jag egentligen störde mig på var det kupade glaset men det går i och för sig att byta ut om man vill. Jag upplevde den även som högljudd men det kanske var ett måndagsex? Bortsett från det är det en bra GADA/OWG-kandidat.
Hmm, har ju två c65 gmt och jag har inte stört mej på nåt ljud men har inte lyssnat speciellt efter det heller. Håller man dem mot örat kan man höra rotorn men inget speciellt för denna modellen tycker jag, är ju ett "standard" 2893 eller 330 i (har ju några såna att jämföra med ).Den är riktigt fin! Den enda jag egentligen störde mig på var det kupade glaset men det går i och för sig att byta ut om man vill. Jag upplevde den även som högljudd men det kanske var ett måndagsex? Bortsett från det är det en bra GADA/OWG-kandidat.
Inte helt olik spinnaker hullNi som köpt San Martin. Vilken sida gäller?
Sugen på en sån här. Är det Panerai eller Rålex kopia?
Inte helt olik spinnaker hull
Ni som köpt San Martin. Vilken sida gäller?
Båda är homager på Radiomir med california dial: https://www.chrono24.se/panerai/ref-pam00424.htm#grefInte helt olik spinnaker hull
Ja den passningen är galet bra. Som du säger är den högre än den verkar vara.
Min är inte speciellt högljudd. Har dock inget annat ex att jämföra med. Gillar det kupade glaset, ser likheter med min Halios Seaforth som jag gillar skarpt. Att detta ex dessutom går inom COSC är ett extra plus i kanten som stillar min OCD
Det kanske var ett måndagsex för det är knappast så att jag har superhörsel, snarare tvärtom. Jag kunde höra den ticka om jag t.ex. satt vid datorn och blev tokig på det.Hmm, har ju två c65 gmt och jag har inte stört mej på nåt ljud men har inte lyssnat speciellt efter det heller. Håller man dem mot örat kan man höra rotorn men inget speciellt för denna modellen tycker jag, är ju ett "standard" 2893 eller 330 i (har ju några såna att jämföra med ).
EDIT: Och jag håller med, framför allt pepsin kan vara en stark OWG kandidat (hoppas inte jag hamnar där, kul att byta klocka).
Båda är homager på Radiomir med california dial: https://www.chrono24.se/panerai/ref-pam00424.htm#gref
Sen är det så klart upp till var och en att avgöra vad man tycker om det men jag tänkte bara besvara frågan.
Hade en svart med cali-dial, är sugen på att köpa en igen! Mycket bekväm och trevlig klocka. Blir dock inte en svart pvd igen då det syns så mycket om man får en ding.Hmm.. bra att du tog upp den. Visst har du haft en?
Hade en svart med cali-dial, är sugen på att köpa en igen! Mycket bekväm och trevlig klocka. Blir dock inte en svart pvd igen då det syns så mycket om man får en ding.
Båda är homager på Radiomir med california dial: https://www.chrono24.se/panerai/ref-pam00424.htm#gref
Sen är det så klart upp till var och en att avgöra vad man tycker om det men jag tänkte bara besvara frågan.
Vad är det längst till höger?Ut med det gamla, in med nytt, 7 dinkor ryker imorrn
Ser ut som en HelmVad är det längst till höger?
De San Martin jag har ägt har jag köpt via Ebay, men fanns inga hemsidealternativ på den tiden. San Martin har nån webshop nu tror jag? Annars har jag läst att wrwatches verkar pålitliga, men aldrig köpt själv därifrånNi som köpt San Martin. Vilken sida gäller?
Den för sköldpaddan är riktigt bra!Ut med det gamla, in med nytt, 7 dinkor ryker imorrn
De San Martin jag har ägt har jag köpt via Ebay, men fanns inga hemsidealternativ på den tiden. San Martin har nån webshop nu tror jag? Annars har jag läst att wrwatches verkar pålitliga, men aldrig köpt själv därifrån
Och tavlan lånade Paneraj från RååålexBåda är homager på Radiomir med california dial: https://www.chrono24.se/panerai/ref-pam00424.htm#gref
Stort cred till dig som kan göra dig av med så många i ett svep Hade varit gött att rensa ut men är man hoarder är det lite svårtUt med det gamla, in med nytt, 7 dinkor ryker imorrn
Samma här fem in, en ut...Stort cred till dig som kan göra dig av med så många i ett svep Hade varit gött att rensa ut men är man hoarder är det lite svårt
Jag suger pa finfina annonser, en likasinnad som ar lite dealer har nede la bud pa allihop, lite lagt, men fn pallar ej salja en och enStort cred till dig som kan göra dig av med så många i ett svep Hade varit gött att rensa ut men är man hoarder är det lite svårt
Ut med det gamla, in med nytt, 7 dinkor ryker imorrn