• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagen affordable i väntan på tåg.

3467937E-2523-463B-97DE-0601C9AF8F02.jpeg
 
Slimmad på höjden och passar till allt. Har fått handledstid varje dag sedan jag fick hem den.
0D462663-CC93-4AFC-86AC-E40FEFC9FAB7.jpeg
1C4FD5BE-5F0E-409D-810A-EAE29589E851.jpeg
Den är riktigt fin! Den enda jag egentligen störde mig på var det kupade glaset men det går i och för sig att byta ut om man vill. Jag upplevde den även som högljudd men det kanske var ett måndagsex? Bortsett från det är det en bra GADA/OWG-kandidat.
 
Kolla passningen mellan krona, boett och bezel, mumma. :eek: Det fina är att den verkar så tunn med den boetten, är ju 12 mm hög i alla fall, glaset sticker upp. :) Men rackarns snygg...
Ja den passningen är galet bra. Som du säger är den högre än den verkar vara.
Den är riktigt fin! Den enda jag egentligen störde mig på var det kupade glaset men det går i och för sig att byta ut om man vill. Jag upplevde den även som högljudd men det kanske var ett måndagsex? Bortsett från det är det en bra GADA/OWG-kandidat.
Min är inte speciellt högljudd. Har dock inget annat ex att jämföra med. Gillar det kupade glaset, ser likheter med min Halios Seaforth som jag gillar skarpt. Att detta ex dessutom går inom COSC är ett extra plus i kanten som stillar min OCD :)
 
Den är riktigt fin! Den enda jag egentligen störde mig på var det kupade glaset men det går i och för sig att byta ut om man vill. Jag upplevde den även som högljudd men det kanske var ett måndagsex? Bortsett från det är det en bra GADA/OWG-kandidat.
Hmm, har ju två c65 gmt och jag har inte stört mej på nåt ljud men har inte lyssnat speciellt efter det heller. Håller man dem mot örat kan man höra rotorn men inget speciellt för denna modellen tycker jag, är ju ett "standard" 2893 eller 330 i (har ju några såna att jämföra med :) ).
EDIT: Och jag håller med, framför allt pepsin kan vara en stark OWG kandidat (hoppas inte jag hamnar där, kul att byta klocka).:angel:
 
Ja den passningen är galet bra. Som du säger är den högre än den verkar vara.

Min är inte speciellt högljudd. Har dock inget annat ex att jämföra med. Gillar det kupade glaset, ser likheter med min Halios Seaforth som jag gillar skarpt. Att detta ex dessutom går inom COSC är ett extra plus i kanten som stillar min OCD :)

Hmm, har ju två c65 gmt och jag har inte stört mej på nåt ljud men har inte lyssnat speciellt efter det heller. Håller man dem mot örat kan man höra rotorn men inget speciellt för denna modellen tycker jag, är ju ett "standard" 2893 eller 330 i (har ju några såna att jämföra med :) ).
EDIT: Och jag håller med, framför allt pepsin kan vara en stark OWG kandidat (hoppas inte jag hamnar där, kul att byta klocka).:angel:
Det kanske var ett måndagsex för det är knappast så att jag har superhörsel, snarare tvärtom. :p Jag kunde höra den ticka om jag t.ex. satt vid datorn och blev tokig på det.
 
Båda är homager på Radiomir med california dial: https://www.chrono24.se/panerai/ref-pam00424.htm#gref

Sen är det så klart upp till var och en att avgöra vad man tycker om det men jag tänkte bara besvara frågan. :)

Japp, det visste jag. :) Tycker nästa dom här är bättre i design. Löken på originalet är inte så lockande. Skulle jag köpa panna hade det vart nån av de med modernt utseende. Dom har så sjuk wrist presence. Då syftar jag inte bara på storlek, men hela känslan.
 
Ni som köpt San Martin. Vilken sida gäller?

Sugen på en sån här. Är det Panerai eller Rålex kopia?

Screenshot_20191222-115206__01.jpg
De San Martin jag har ägt har jag köpt via Ebay, men fanns inga hemsidealternativ på den tiden. San Martin har nån webshop nu tror jag? Annars har jag läst att wrwatches verkar pålitliga, men aldrig köpt själv därifrån
 
  • Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp