Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt cool. Synd att den inte är lite mindre.Hallå microvänner! Undrar om denna har avhandlats i tråden tidigare? Hittade inget i sökningen. Kanske någon som äger en sån?
Hur som, det är en skapelse av en italiensk pilot. Han ville, likt Helmut Sinn skapa en tydligare pilotklocka med hög läsbarhet. Designen plockad från den vanligaste klockan som sitter i flygplanens konsol.
Det är en centralkronograf utan subdials.
Mäter 42mm ring. 52mm lug to lug.
Sitter ett pålitligt ETA quartz i.
Vattentålig 10atm.
Vad tycker folket? Jag gillar den! Jävligt cool tool!
A13-A pilot watch
Snyggt! Har kollat på CW länge nu, får nyhetsbrev från dem kanske snart dags att hoppa på
God jul och fortsättning till alla i denna eminenta tråd! Ledigheten firas med ett rutin besök hos min frisör
Du menar en pizzapaj som kostar som ett halvt Dubai?Som en Norsk kebabpizza och stor stark cirka + tull.
Vad väntar du på? Det är bara att slå till, otrolig kvalité för dem pengarna!Snyggt! Har kollat på CW länge nu, får nyhetsbrev från dem kanske snart dags att hoppa på
Extremt sugen och så hittar jag denna värstingVad väntar du på? Det är bara att slå till, otrolig kvalité för dem pengarna!
Extremt sugen och så hittar jag denna värsting
https://www.christopherward.eu/watches/dive/c60-abyss-range
Varit upp förr på tapeten?
Jag vet inte om den varit uppe förr men den tåls minst sagt att tas upp igen, GRYM!Extremt sugen och så hittar jag denna värsting
Jodå den har diskuterats efter släppet för någon månad sen.
Tror det är så här att minst 60% av tillverkningskostnaderna måste betalas och huvuddelarna måste tillverkas i Schweiz. Men produkten kan (slut) monteras nån annanstans. Urverket lär väl vara en stor del av kostnaderna och kanske köper man andra delar därifrån också som tavlor, visare mm. Jag gissar lite då alltså.Har kikat lite på gnomens hemsida där trevliga factory videos ifrån Steinhart och squale presenteras. Skulle ni hjälpa mig svara på följande, hur funkar det när ett märke är tyskt och ett då italienskt och kallas för ”swiss made”
Skickar de sina klockor beställningar till en Schweizisk aktör som producerar?
Har kikat lite på gnomens hemsida där trevliga factory videos ifrån Steinhart och squale presenteras. Skulle ni hjälpa mig svara på följande, hur funkar det när ett märke är tyskt och ett då italienskt och kallas för ”swiss made”
Skickar de sina klockor beställningar till en Schweizisk aktör som producerar?
Tror det är så här att minst 60% av tillverkningskostnaderna måste betalas och huvuddelarna måste tillverkas i Schweiz. Men produkten kan (slut) monteras nån annanstans. Urverket lär väl vara en stor del av kostnaderna och kanske köper man andra delar därifrån också som tavlor, visare mm. Jag gissar lite då alltså.
Möjligen men jag tolkar det inte så, detta klippt från Wikipedia:Både Steinhart och Squale tillverkar sina klockor i Jura, Schweiz därav "Swiss Made". Sen är själva företagen baserade i Stadtbergen Tyskland resp. Milano Italien.
Vågar inte svära på det, men måste inte klockan vara slutmonterad i Schweiz och ha ett Schweiziskt urverk för att få kallas "Swiss Made" utöver 60% regeln? Däremot så är det väl så att många utav komponenterna är producerade i typ Kina?
Det står något i nederkant av tavlan, men det går inte läsa. Kan du lösa bättre bilder?Har sedan jag började intressera mig för klockor stött på Hamilton och tyckt att de känns väldigt prisvärda, så slog till på denna modell som kommer inom kort.
Såg nu att de inte har Swiss Made på den, trots att urverket är ett H-10. Är det så att khaki Air Race tillverkas fullt ut i annat land och inte får använda Swiss Made?
Jag upptäckte det själv precis, det står Swiss Made, men väldigt svagt. Har kollat lite olika bilder och på vissa syns det mer än andra. Blir nog bra.Det står något i nederkant av tavlan, men det går inte läsa. Kan du lösa bättre bilder?
Ventus Northstar, finns en egen tråd om den i forumet. Värde typ 2000-2500kr. Kickstarter är en plattform där mindre märken kan söka finansiering från s.k. "backers" som i gengäld får köpa prylarna till ett lägre pris än vad de senare säljs för efter lansering.Fick denna som delbyte. Vet endast att den är gjord i mässing och ska vara från kickstarter projekt. Vet annars ingeting om den och vad den är värd. Någon som kan skriva någon rad om klockan och vad ”kickstarter projekt” är för något?
Tack så mycket för svar, uppskattas!Ventus Northstar, finns en egen tråd om den i forumet. Värde typ 2500-3000kr. Kickstarter är en plattform där mindre märken kan söka finansiering från s.k. "backers" som i gengäld får köpa prylarna till ett lägre pris än vad de senare säljs för efter lansering.
https://klocksnack.se/threads/ventus-northstar-hur-många-blev-det.108888/
Ser nu när jag kollade marknaden att 2500-3000kr kanske var lite högt, verkar som att de går för runt 2000. Länkade till en annons påTack så mycket för svar, uppskattas!
Ouch, den svarta var riktigt läcker! Min gröna är asful, haha. Blir nog försäljning.Ser nu när jag kollade marknaden att 2500-3000kr kanske var lite högt, verkar som att de går för runt 2000. Länkade till en annons påbronsmässingsmodellen när jag redigerade inlägget.
Nice!Såg denna på KS. Coolt med HAQ. Något Manchester Watch Works är inblandat i.
MWW Presents Silver Watch Co.'s HAQ Multi-Purpose Timepiece, via @Kickstarter https://www.kickstarter.com/project...i-purpose-timepiece?ref=android_project_share
Ballt!
Nja. Där har du felOuch, den svarta var riktigt läcker! Min gröna är asful, haha. Blir nog försäljning.