• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ibland känns livet så tomt och meningslöst när man upptäcker att något saknas :oops:
1EE56CC1-D995-4180-8CE9-C9501B94F106.jpeg
Saknas..... det låter så negativt.... istället finns det ju utrymme för komplettering :)
 
Visst är det skönt när efter en vecka med Omega drar på sig en Turtle i 4-5k-klassen och får en wowkänsla av urtavlan och även uppskattar det mjuka uppdraget och sköna känslan av boetten mot handleden.

Seiko är ju lite av en klassiker här som affordable, men känner nu när man drar på sig klockan som kostar 1/10 av den föregående och inte känner att den är sämre.

Har postat i ett par trådar redan, men ville skriva av mig lite även här. :) (på nytt canvas från Feskarn. Låg och väntade på mig vid hemkomsten idag).

77CCDA90-9D5B-4502-BF7F-A82E2C79D24D.jpeg
DD711E2F-997C-44C1-9840-123C658F3479.jpeg
AA80B77F-F3AF-44FE-A3D0-99E23936D900.jpeg
 
Visst är det skönt när efter en vecka med Omega drar på sig en Turtle i 4-5k-klassen och får en wowkänsla av urtavlan och även uppskattar det mjuka uppdraget och sköna känslan av boetten mot handleden.

Seiko är ju lite av en klassiker här som affordable, men känner nu när man drar på sig klockan som kostar 1/10 av den föregående och inte känner att den är sämre.

Har postat i ett par trådar redan, men ville skriva av mig lite även här. :) (på nytt canvas från Feskarn. Låg och väntade på mig vid hemkomsten idag).

77CCDA90-9D5B-4502-BF7F-A82E2C79D24D.jpeg
DD711E2F-997C-44C1-9840-123C658F3479.jpeg
AA80B77F-F3AF-44FE-A3D0-99E23936D900.jpeg
Kan bara hålla med dig angående Turtlen.
Bra grejer utan tvekan. Fick feeling av dina bilder och kastade på ett Hadley-Roma cordura jag också :).
ettDO1g.jpg
 
@HSK Den är fin Concordian du har ute. Tänkte backa deras kickstarter för ett par år sedan. Dåligt med handledstid?
Ja, tyvärr har den mest blivit liggandes. Det är synd för jag tycker verkligen att den är fin och letade länge innan jag fick tag i en men sen svalnade väl intresset antar jag.

Jag upplevde den även som aningen tjock med sina 11mm vilket är lite märkligt då jag t.ex. tycker att min Voiture upplevs som slimmad trots att den har liknande mått men det har nog mest med boettens utformning att göra, slät glasring osv.
 
Någon som har provat dessa? Ser identiska ut med Barton, men med lite roligare färger!
Screenshot_20191231-101828.jpg

Kolla med Feskarn annars. Han har canvas som ser ut som dom. Samma pris dessutom.

Sorry, svarade inte på frågan. Barton har jag testat. Dom var sådär. Quick releasen gick av ganska fort. Blev obrukbar efter det eftersom hålen var för stora. Men jag kanske hade ett måndags ex.
 
Kolla med Feskarn annars. Han har canvas som ser ut som dom. Samma pris dessutom.

Sorry, svarade inte på frågan. Barton har jag testat. Dom var sådär. Quick releasen gick av ganska fort. Blev obrukbar efter det eftersom hålen var för stora. Men jag kanske hade ett måndags ex.
Ok, har bara haft Bartons gummi och dom är ju riktigt bra:)
 
Tillbaka
Topp