• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den där var ju t om så det ryckte i baguetten på mig som normalt inte gillar omega alls...
Vad har den för beteckning/nummer? Å please God, säg att den kostar bara en Njure....
Om jag inte ser fel är det en Seamaster Planet Ocean 600M, ref 232.30.42.21.01.002. Den tillverkas inte längre i detta utförande (det är Master Chronometer-urverk i alla nu) eller i exakt den färgkombon. Begpris runt 40 k i fint skick fullset. :)

Underbart fin, men ganska stor på 45.5 mm.
 
Om jag inte ser fel är det en Seamaster Planet Ocean 600M, ref 232.30.42.21.01.002. Den tillverkas inte längre i detta utförande (det är Master Chronometer-urverk i alla nu) eller i exakt den färgkombon. Begpris runt 40 k i fint skick fullset. :)

Underbart fin, men ganska stor på 45.5 mm.

Tack för snabbt svar. Finns det ngt i liknande stil, med orange ring (det glimmar ju till lite) men runt 4-10kkr?
Gärna runt 43 mm, en "blaffa"
 
Tack för snabbt svar. Finns det ngt i liknande stil, med orange ring (det glimmar ju till lite) men runt 4-10kkr?
Gärna runt 43 mm, en "blaffa"
Orient Mako XL, 44mm och runt 2k för en ny.

Lånad bild från nätet.
CEM75004BM-3.jpg
 
Funderar så smått på att inleda året med att släppa min Monta till någon som förstår att uppskatta den. Har också för mig att någon i tråden anmält intresse tidigare men minns just nu inte vem det var. PMa om intresse, annars kanske den kommer ut på sälj här om ett tag.
IMG_20191109_124320.jpg

IMG_20190809_202103.jpg
 
Senast ändrad:
Om jag inte ser fel är det en Seamaster Planet Ocean 600M, ref 232.30.42.21.01.002. Den tillverkas inte längre i detta utförande (det är Master Chronometer-urverk i alla nu) eller i exakt den färgkombon. Begpris runt 40 k i fint skick fullset. :)

Underbart fin, men ganska stor på 45.5 mm.
Stämmer finfint, min är dock 42 mm och sitter mkt bra, säger en keeper, men hitintills så har det aldrig funkat...tänker så här, är en affordable vs sub och deepsea, och mkt vackrare, tycker jag vart fall....
 
Rabattkod på watchgecko om någon är sugen.
Det var tydligen ”länge sedan” jag köpte nya band, det har ju ändå gått en månad... o_O Skickar med en bild från gårdagen då jag och Magretten var och hämtade den episka nyårsdagspizzan (gäller att sätta nivån på födan direkt på nya året).
5685FA4E-C214-4295-9E88-62755F1830B8.jpeg
348B0BAF-2E7B-44A3-8430-2B1B08131796.jpeg
 
Är det någon i tråden som äger eller har ägt en Archimede Outdoor och vill säga något om den? Är förtjust i bilder och specs, men den är av förklarliga skäl lite svår att skaffa sig ett eget "riktigt" intryck av innan köp.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp