• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Varför så lite kärlek för Monta? Verkar riktigt grymma. Kanske inte så affordable dock, men ändå.
1027840.png
1026650.png

Efter alla diskussioner om Steinhart, bra som mindre bra så kände jag att det var dags att skaffa mig en egen uppfattning. Fick bli en gmt eftersom tillfälle gavs. Mina första intryck är att den känns välgjord med bra finish och en förbaskat skön länk. Sitter lågt på handleden jämfört med mycket annat jag provat, vilket jag tycker är bra.
Kallas för en homage, en kopia m.m och det är jag fullt medveten om, men jag känner mig inte som en skurk för det så den diskussionen hoppas jag uteblir.
Som sagt riktigt trevligt första intryck.
PSX_20180813_134014.jpg
Jag tycker den är snygg, bra köp.

Det var ett bra sug efter Lorier dinkor.
Två minuter efter att butiken öppnats var både den blå och gilt varianten slutsåld :(

Tror jag sett nån här tidigare men diggar den här som landade tidigare i somras. Tycker de fått till ”tillräckligt mycket” eget uttryck.

Följde även med ett riktigt bekvämt gummi-nato.
DB9F7EAB-219A-4E4A-9C1D-E20B85C44628.jpeg

1CC36758-CAAE-43AC-97F1-521DFA819A5F.jpeg
Den där är riktigt riktigt fin! Jag kan inte bestämma mig vilken av modellerna jag tycker är snyggast, men frågan är om jag gillar din ”rena” modell mest faktiskt. Jag blev sugen som fan att klicka hem en. Kan du berätta lite om hur du upplever din hittills?

Hej ! Mitt första inlägg här. Väldigt roligt forum tycker jag. :)
Jag har iallafall precis lagt en beställning på denna klocka. Zelos Hammerhead i Brons.
Men av någon anledning har jag funderat på om jag ska avbeställa den.. Varför vet jag inte.. :woot: (Kan vara ångest över att det är första gången jag spenderar över 5k på en klocka)
Har sett att det snackats lite om Zelos i denna tråden. Vad tror ni, är det en bra klocka? Ska jag behålla den?
Tack ! Trevlig helg.

Bilagor

• zelos.jpg
    zelos.jpg
    76.9 KB · Visningar: 1
Jag har iallafall precis lagt en beställning på denna klocka. Zelos Hammerhead i Brons.
Men av någon anledning har jag funderat på om jag ska avbeställa den.. Varför vet jag inte.. :woot: (Kan vara ångest över att det är första gången jag spenderar över 5k på en klocka)
Har sett att det snackats lite om Zelos i denna tråden. Vad tror ni, är det en bra klocka? Ska jag behålla den?
Tack ! Trevlig helg.
Jag har ägt den. Den är ball som fasen. Sålde den. Ångrade mig och har köpt en ny haha :D

Tack ! Trevlig helg.
Välkommen! Och klart du ska ta hem klockan. Den är grym!

Den där är riktigt riktigt fin! Jag kan inte bestämma mig vilken av modellerna jag tycker är snyggast, men frågan är om jag gillar din ”rena” modell mest faktiskt. Jag blev sugen som fan att klicka hem en. Kan du berätta lite om hur du upplever din hittills?
Ja, blev ett impuls köp för min det. Jag valde denna modell bara för att jag tycker att den har det mest ”egna” uttrycket. Den helsvarta är också ball men känns rätt vanligt bland micromärken att köra en PVD. Den mest ”vanliga” med minutmarketingar på bezelen blev lite för generisk.

Vad det kommer till klockan i sig är jag mycket nöjd över finish och känsla. Kommer på ett fint läder från Horween som säkert blir ännu skönare efter ett tag men det medföljande gummi-natot blev en höjdare för mig. Ruskigt mjukt och följsamt.

Storleksmässigt tror jag klockan passar de flesta. För stunden gillar jag lite större klockor över 40mm och den här på 41,5 sitter fint. Lagom hög för bredden.

Inte mycket att säga om urverket, tickar på bra men inte mätt någon gångavvikelse osv.

Hoppas det hjälpte dig nåt!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp