• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ny klocka idag. En Zelos Helmsman 2 i brons med tavla av meteorit (från lappland!). Första intrycket är att det är bra skit. Bra finish på tavla och visare. Något sämre på boett men fullt godtagbart med hänsyn till priset. Följde med en drös tillbehör, kanske lägga de pengarna på klockan ist?
Gummibandet är helt ok. Lite för tjockt och långt men mjukt och skönt. Spännet är onödigt köttigt. Känslan när man vrider den inre dykningen är grym. Mycket välgjord mekanism. Är mycket nöjd än så länge. Tavlan är riktigt fin med många detaljer att studera! Sweet att kunna testa brons och meteorit för ett sådant lågt pris.
DSC_0840.JPG
DSC_0839.JPG
DSC_0842.JPG
DSC_0841.JPG
DSC_0843.JPG
DSC_0844.JPG
Riktigt cool. Och tavlan är galet bra!

Ny klocka idag. En Zelos Helmsman 2 i brons med tavla av meteorit (från lappland!). Första intrycket är att det är bra skit. Bra finish på tavla och visare. Något sämre på boett men fullt godtagbart med hänsyn till priset. Följde med en drös tillbehör, kanske lägga de pengarna på klockan ist?
Gummibandet är helt ok. Lite för tjockt och långt men mjukt och skönt. Spännet är onödigt köttigt. Känslan när man vrider den inre dykningen är grym. Mycket välgjord mekanism. Är mycket nöjd än så länge. Tavlan är riktigt fin med många detaljer att studera! Sweet att kunna testa brons och meteorit för ett sådant lågt pris.
DSC_0840.JPG
DSC_0839.JPG
DSC_0842.JPG
DSC_0841.JPG
DSC_0843.JPG
DSC_0844.JPG
Grym! Grattis :)

DSC_0840.JPG
DSC_0839.JPG
DSC_0842.JPG
DSC_0841.JPG
DSC_0843.JPG
DSC_0844.JPG

Jäkligt frän!!

DSC_0840.JPG
DSC_0839.JPG
DSC_0842.JPG
DSC_0841.JPG
DSC_0843.JPG
DSC_0844.JPG
Stort grattis! Riktigt mäktig.

Råkade visst klicka hem denna idag:
Screenshot_20180816-190719__01.jpg

Ska bli kul att testa. Har varit sugen på en Bull shark sen innan den lanserades men kom aldrig till skott då.

En av dom bästa mikrodykarna jag haft, om inte den bästa :)
Grattis till en grym klocka!

Klart bästa klocka jag haft. Det blir mycket flippande genom åren men denna kommer få vara kvar helt klart.

Oh, shut up will ya! Så bitter över att jag inte klarar storleken.

Den är prisvärd i segmentet, och en fin kompromiss om man tycker submarinern är för stor. Lär finnas något liknande i exemplet ovan, man får bara inte ge upp.
Ja så kan man ju se det. Gränser är till för att prövas och tänjas på. Då kan man ju räkna in och visa alla Rolex även i denna tråden som man lyckas skaffa till listpris eller under. Affordables i sitt segment och för somliga. Det är nog inte det som är riktigt meningen med denna tråden.

• Like
Reactions: PCB
Ja så kan man ju se det. Gränser är till för att prövas och tänjas på. Då kan man ju räkna in och visa alla Rolex även i denna tråden som man lyckas skaffa till listpris eller under. Affordables i sitt segment och för somliga. Det är nog inte det som är riktigt meningen med denna tråden.
Tror du förstår att det mer var en kommentar på storlek och att hitta andra udda modeller än att lägga till en Rolex i tråden. Skulle kunna utveckla ditt rolexresonemang att det inte riktigt håller men besparar tråden det.

Finns lösningar på allt!
346FB807-392F-49C6-8973-47374AD5702D.jpeg
Den där är ju ball förstås, men Borealis är betydligt snyggare. Jag har dessutom tyvärr, märkligt nog då jag gillar stilen och är en förlorad romantiker i övrigt, svårt för vintage.

Edit: Men storleken på de där är perfekt! (Har haft en rolexkopia från Squale som var grymt byggd och perfekt på alla sätt utom just då att den var för lik en modern Rolex)

Den där är ju ball förstås, men Borealis är betydligt snyggare. Jag har dessutom tyvärr, märkligt nog då jag gillar stilen och är en förlorad romantiker i övrigt, svårt för vintage.

Edit: Men storleken på de där är perfekt! (Har haft en rolexkopia från Squale som var grymt byggd och perfekt på alla sätt utom just då att den var för lik en modern Rolex)
Denna är faktiskt mindre, 36 mm. Borealisen är ju i en lite speciell kategori då den är baserad på en väldigt gammal submariner samtidigt som den är ny. Verkar vara lite på modet idag om jag inte tolkar marknaden fel. Förr var det mest 70-talsstilen man såg som var återskapad, nu är de lite längre tillbaka ända från 40-taltet.

Är det 40 mm du är ute efter? Hade denna kopia en kortare tid. 38 mm. Vet inte om de finns kvar.
dsc01668-jpg.5373

Senast ändrad:

Vad sägs om en Oris 65 Bronze, den nya? 40mm
Oris-Divers-Sixty-Five-Bronze-Watch-04.jpg

Denna är faktiskt mindre, 36 mm. Borealisen är ju i en lite speciell kategori då den är baserad på en väldigt gammal submariner samtidigt som den är ny. Verkar vara lite på modet idag om jag inte tolkar marknaden fel. Förr var det mest 70-talsstilen man såg som var återskapad, nu är de lite längre tillbaka ända från 40-taltet.

Är det 40 mm du är ute efter? Hade denna kopia en kortare tid. 38 mm. Vet inte om de finns kvar.
dsc01668-jpg.5373
Tiger concept lever mig veterligen vidare. Just denna har jag inte sett dock. Vet du om den levererades med all patina eller är det du/tidigare ägare som framkallat den?

Tillbaka
Topp