• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mot Arlanda och semester!
20180817_102612.jpg

Den passar bra :)
9d0cf60dff185aae9d1a91d912f92228.jpg

Dock vet jag inte riktigt vad den kostar att köpa löst.
Jag är också en sån som mer eller mindre måste ha länk till klockan, även om jag inte konstant bär den på länk.

Snyggt!
Ja ska man köpa en klocka för de pengarna (billig för vissa men inte för mig) så vill man ju ha en länk med.

Jag var sugen på en 65 tidigare, och då hörde jag av mig till KM Globen och dom sa 4700:- för en länk.
Det här var alltså i Februari i år, så det kanske har ändrats lite.

@Aurum Hur resonerade ni med Bolm när det gäller tillbehör och paketering? På Zelosen ovan fick jag med extra läderband, klockrulle, verktyg och ett cert i brons. Allt paketerat i en snygg trälåda. Personligen ser jag gärna att man lägger allt krut på klockan/sänker priset. Hur stor del av priset på Bolm är pålagt för förpackning etc? Behöver givetvis inte svara om du vill.

@Aurum Hur resonerade ni med Bolm när det gäller tillbehör och paketering? På Zelosen ovan fick jag med extra läderband, klockrulle, verktyg och ett cert i brons. Allt paketerat i en snygg trälåda. Personligen ser jag gärna att man lägger allt krut på klockan/sänker priset. Hur stor del av priset på Bolm är pålagt för förpackning etc? Behöver givetvis inte svara om du vill.
Vi ville egentligen lägga så lite på förpackningen som möjligt. Hade varit kul att bara vakuumförpacka uret i transparant plast. Avskyr verkligen stora boxar med fakeskinn som ska se lyxiga ut. Samtidigt är det en faktor som påverkar den upplevda kvaliteten. Det första man ser innan man packar upp uret. Så lite förenklat körde vi på trevliga material men höll det enkelt och nedskalat

Vi ville egentligen lägga så lite på förpackningen som möjligt. Hade varit kul att bara vakuumförpacka uret i transparant plast. Avskyr verkligen stora boxar med fakeskinn som ska se lyxiga ut. Samtidigt är det en faktor som påverkar den upplevda kvaliteten. Det första man ser innan man packar upp uret. Så lite förenklat körde vi på trevliga material men höll det enkelt och nedskalat
En bra mellanväg. Önskar att fler märken resonerade så.

Cert i brons, gick jag lite igång på:oops::bag:

Akta er för polermedel, dvs silverputs och tandkräm, om ni vill ha kvar originalfinish.
Håller med fullständigt!
Hemmapolermedel, typ Häxan och Autosol är tänkta att användas av icke polerutbildade människor som vill ha resultat ganska fort.
Dessa medel är uppbyggda med en slippasta och ibland med nån sorts oxideringsskydd.
Grovleken på slippastan gör att resultatet kommer blixtsnabbt och det är lätt att gå på för hårt!
Moderna proffsmedel har ofta inget slipmedel alls, utan rengör på kemisk väg. Detta tar tid och kräver ofta både utbildning och specialmaskiner!

Moderna proffsmedel har ofta inget slipmedel alls, utan rengör på kemisk väg. Detta tar tid och kräver ofta både utbildning och specialmaskiner!
Om du syftar på att endast ta bort oxid och smuts ja. Det är väl dock rätt ovanligt att man inte även polerar upp ytan så man blir av med smårepor?

Om du syftar på att endast ta bort oxid och smuts ja. Det är väl dock rätt ovanligt att man inte även polerar upp ytan så man blir av med smårepor?
Det jag i första hand var ute efter är att förklara att medel med slipämnen k kan vara förödande att använda utan rätt medel och rätt kunskap. Sorry om jag klantade till svenskan!

Tillbaka
Topp