• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grymt! Tycker alla tre tavlorna var riktigt bra.
Inte fel heller att dom dessutom verkar vara hyfsat scratch resistant, typ 6ggr hårdare än 316 L stålet med deras coating.
Ser fram emot en review :)
Håller med men vi valde bort den svarta för att man såg "steget" i tavlan så dåligt. Min fru har Traska Freediver sedan tidigare och det är samma härdade stål. Kan intyga att den är extremt svår att repa, det är inte ens ett märke på spännet efter 100+ dagars användning. :eek:
 
Håller med men vi valde bort den svarta för att man såg "steget" i tavlan så dåligt. Min fru har Traska Freediver sedan tidigare och det är samma härdade stål. Kan intyga att den är extremt svår att repa, det är inte ens ett märke på spännet efter 100+ dagars användning. :eek:
Jag kanske skulle köpt en till min sambo med då hon inte är så försiktig med sina ur.
Men dom ska ju användas :)
 
Jaså! Finns det fyra totalt menar du ?
Jag tog denna fast med orange visare.
Screenshot_20191129_175219_com.google.android.gm-02.jpeg
 
Vilken skönhet! Vart hittade du den?
Jag köpte min hos Gripenbro vilket gick på 2600kr och var billigare än att beställa genom Squale egna hemsida. Slutsåld just nu men brukar fyllas på emellanåt: http://www.squale.se/sv/klockor/leisure-series/1545-man-058.html
Snabb fråga: Hur skickar ni vanligtvis klockor som ni säljer?
Skicka lätt eller REK beroende på värde, åtminstone för affordables. ;)
 
Okej, nu vet jag när jag ska skicka den. Men vilken typ av frakt brukar du använda? :)
Jag har nämligen ingen koll. Typ av frakt? Kostnad?
Med postnord:
Rek extra om värdet är upp till 26 000.
Värde om det är upp till
Det var ett stretchgoal som dök upp (kallas det så?), som man kunde välja som backer.
Kul! Då har du en hyfsat unik pjäs snart :)
 
Absolut, det är jättebra att känna till men även om själva innehållet inte är försäkrat hanteras det på samma sätt som om det vore det. :)
Ja precis så brukar jag också tänka.
Skicka lätt går väl ex inte i värdeburar medans rek gör det.
Tycker rek extra är rätt prisvärt ändå med 195 kr och att det täcker upp till 25 000 kr.
Du kan dessutom skicka upp till 20 kg.
 
Egentligen var det nog mer att få länken helt rak som var det viktiga, snarare än mängden våld (även om de hjälpte också). Så tipset är att försöka få delarna att ligga så rakt det går innan du trycker
Hur menar du rak? Den smalnar ju av :) Böjde mitt lilla länkverktyg också så nu vet ifan vad man skall försöka att peta med för verktyg...
 
Tack för hjälpen med fraktfrågan. Ibland går det så snabbt här så att man inte hinner med fast man själv har ställt frågan. Underbart!
 
Tillbaka
Topp