• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens affordable-lunch.
9B4F6834-2160-4238-A314-006103F386B8.jpeg
Sanpellegrino...... mitt absoluta favvo mineralvatten :)
 
Ja för det priset hade jag huggit direkt, fast det är ”made in japan” och blåtand jag vill ha :) Gillar du klockan förresten?
Jag gillar den absolut, slängde på ett bondnato på den och är den klocka som jag oftast tar på mig när jag kommer hem, den väger inte mycket med det bandet vilket är rätt skönt. Vägde väl inte mycket innan heller direkt...
Edit: Inte nato, ett MN-strap är det ju, enkelt och bra liksom...
 
Senast ändrad:
Har försööökt med allt :arghh:
Batteriet tog slut i hennes Tendence eller vafan det heter och inte speciellt förvånande så köper hon en ny exakt likadan, kostar ändå några tusen tror jag.
Surt... :sorry: Du får köpa en fin klocka i present till henne så måste hon använda den! :D

Min sambo stjäl klockorna rakt av bara. Inget knussel. Inget smygande.
Samma här. När jag fick hem Edificen så satte min fru den på armen, tittade på mig allvarligt och sa "den här satt ju bra, den tar jag". What to do..? :bored: :nailbiting: :D
 
När vi ändå snackar klockor till partners, min fru har ett par klockor (mycket coolare samling än min, som är något ängslig). Men hon har ett behov (host) av något nytt. Hon gillar vintage-look (typ Longines Legend Diver) och behöver lume. Max 36 mm, gillar mesh men det kan ju även köpas till senare. Finns det några förslag från mikro-universumet?
 
  • Like
Reactions: v0n
Surt... :sorry: Du får köpa en fin klocka i present till henne så måste hon använda den! :D


Samma här. När jag fick hem Edificen så satte min fru den på armen, tittade på mig allvarligt och sa "den här satt ju bra, den tar jag". What to do..? :bored: :nailbiting: :D
Haha, jag vet ju exakt den känslan. "Den här passar jättebra med jackan och örhängena". BAM - en mässingsdykare borta.
 
När vi ändå snackar klockor till partners, min fru har ett par klockor (mycket coolare samling än min, som är något ängslig). Men hon har ett behov (host) av något nytt. Hon gillar vintage-look (typ Longines Legend Diver) och behöver lume. Max 36 mm, gillar mesh men det kan ju även köpas till senare. Finns det några förslag från mikro-universumet?
https://www.klockia.se/longines-legend-diver-36mm-l3.374.4.60.0 ;)
Eller eventuellt en riktig vintage super compressor som ju faktiskt brukar ligga runt 36mm ?
Grattis till en fru med bra smak btw haha
 
Fick min Geckota Super Engineer länk idag som jag tänkte ha på min Molnija. Men nu har jag svurit mig blå i ansiktet men jag får inte loss de raka ändlänkarna så att jag kan få dit dem svängda. Någon som vet hur man gör? Pushpinsen till länkbitarna gick hur lätt som helst.
 
Tillbaka
Topp