• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag fattar :) Kunde inte låta bli ... Men konstigt av Halios att skriva så tycker jag. Det beror väl på vad man gör och i vilken miljö man är när man har klocka på armen? Till exempel har jag upplevt den som svart 100 procent av tiden nu när jag är inomhus och solen gått ner.
Du har helt klart fått ett måndsgsex. Jag kan vara snäll och köpa den för halva priset :D

Jag fattar :) Kunde inte låta bli ... Men konstigt av Halios att skriva så tycker jag. Det beror väl på vad man gör och i vilken miljö man är när man har klocka på armen? Till exempel har jag upplevt den som svart 100 procent av tiden nu när jag är inomhus och solen gått ner.
Jag har en tre hand abyss och skulle så det upplevs lite olika beroende på miljö. Jag tycker den passar bäst på möjligt dagsljus. När solen skiner tycker jag att det bli för glossiga och då ser den svart med blå aktigt reflektioner som ser ut som det är på glassen men jag tror kommer från tävlen.

Hur ser lumen ut? På några bilder på insta tänkte jag att gmt handens lum så olika ut men på andra bilder var alla lum samma.

Spammar in Magretten igen. Gillar verkligen att man kan köra Panerai-läder!

09B4EA8F-E654-44AB-A1BB-016F3CBEDC7D.jpeg

EBF180B8-B084-489D-94CB-AB34D9C82C7C.jpeg

Varit sugen Tactico’s klockor länge. Problemet är att dom nästan alltid är slut och de säljs på andrahands marknaden för okristliga belopp.

Men så plötsligt händer det. Fick tag på en TC2 expedition. 42 mm case, ETA 2892-A2 och en mycket passande länk bådar gott.

För er som inte vet, Tactico klockorna urspringer och är födda under Crepas tak. Har blivit lite insnöad på deras coola modeller. Ser fram emot att bjuda på verkliga foton när den dyker upp.

EBF180B8-B084-489D-94CB-AB34D9C82C7C.jpeg

Varit sugen Tactico’s klockor länge. Problemet är att dom nästan alltid är slut och de säljs på andrahands marknaden för okristliga belopp.

Men så plötsligt händer det. Fick tag på en TC2 expedition. 42 mm case, ETA 2892-A2 och en mycket passande länk bådar gott.

För er som inte vet, Tactico klockorna urspringer och är födda under Crepas tak. Har blivit lite insnöad på deras coola modeller. Ser fram emot att bjuda på verkliga foton när den dyker upp.
Riktigt ball! Grattis!

Den här lämnade snälla UPS av hemma hos mig idag.
Magrette Kara, den limiterade jubileumsmodellen med boett i nån sorts titan och keramisk bezel. Jag var lite fundersam inför storleken, 44 mm, med tanke på mina fjuttiga handleder, men jag hade inte behövt oroa mig. Den sitter som en smäck.
Jag hade lite tur. Det här var det sista exet hos Magrettes europeiske AD, For-A-Sec.
Jag är annars ingen älskare av gummiband, men Magrettes originalgummi är otroligt mjukt och följsamt.
IMG_0862.jpg

Magrette Kara, den limiterade jubileumsmodellen med boett i nån sorts titan och keramisk bezel. Jag var lite fundersam inför storleken, 44 mm, med tanke på mina fjuttiga handleder, men jag hade inte behövt oroa mig. Den sitter som en smäck.
Jag hade lite tur. Det här var det sista exet hos Magrettes europeiske AD, For-A-Sec.
Jag är annars ingen älskare av gummiband, men Magrettes originalgummi är otroligt mjukt och följsamt.
IMG_0862.jpg
Behövs en wristshot!

• Like
Reactions: Jax
IMG_0862.jpg
Väldigt, väldigt fin! Handledsskott på den där tack :)

• Like
IMG_0862.jpg
Riktigt snyggt, grattis!

• Like
IMG_0862.jpg
Grattis!
Snygga dom där,
Tycker luggarna ser långa ut? Vet du ,(eller någon annan )det vertikala måttet ?

• Like
Verkar som att alla vi som beställt Seaforths får vänta till andra halvan av september :( vilka har beställt och vilka modeller kan vi förvänta oss här på forumet? :)

Tillbaka
Topp