• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sjukt OffT men det finns ju lite fotonördar här inne. Sjukt sugen men kan inte rättfärdiga ett köp i.o.m att jag redan har en DP2 Merrill. Jag har inget med auktionen att göra men det verkar bli en väldigt bra deal och kameran, en DP3 Merrill, med sin 50mm Macro och 44mpix FoevonX3 sensor är nog ruggigt skoj att fota klockor med. Den kräver dock ganska mycket ljus, det är en modell med en hel hög år på nacken, men kan man leva med det så kan man nog ha mycket skoj :) ... ett litet tips bara, jag verkligen avgudar min DP2 Merrill.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/283746391774

@MaBr kanske ? :D
Är redan nöjd med det jag har men den ser riktigt najs ut! :snaphappy:

Blev en liten Photo sesh med Paran. Uppskattar verkligen de ofantligt skarpa linjerna mer när man börjar fota närmre:)

F4A04DD0-4C88-42A4-89AF-EFC8F22D47DD.jpeg
913CF05E-82F4-4822-BDF3-8FDA4048A8AF.jpeg
61EF6559-9226-4ABC-8999-6C3D5F56B2CD.jpeg
AA8762AC-F81F-41C9-AAB3-9DABA7C4C3FD.jpeg
3B1B6EF3-316B-44A3-A631-2162EE80EB43.jpeg
D2048C1C-5869-4DA7-A34F-18E3CAC06388.jpeg
Satan så snygg den är och vilka bilder! :wideyed:

Satan så snygg den är och vilka bilder! :wideyed:
Tack mannen! Inte i klass med dina makrobilder men det börjar arta sig!:snaphappy: Börjat uppskatta Paran mer nu med efter att ha vant mig lite med storleken (definitivt ett trevligt resultat av att köra Speedy som kontorsklocka istället för Tetran som har kostym-duty:D). Så mycket nöjd att den inte for iväg när den låg ute...

Tack mannen! Inte i klass med dina makrobilder men det börjar arta sig!:snaphappy: Börjat uppskatta Paran mer nu med efter att ha vant mig lite med storleken (definitivt ett trevligt resultat av att köra Speedy som kontorsklocka istället för Tetran som har kostym-duty:D). Så mycket nöjd att den inte for iväg när den låg ute...
Kanske, men på det som inte är macro så känner jag mig definitivt slagen. :D Den är ju inte precis diskret rent storleksmässigt men den är minst sagt clean. Hur bärs den jämfört med Speedyn?

Jag hoppar så mycket mellan storlekarna så jag tänker inte ens på det. Här är gårdagens klockbyte på förmiddagen:
PSX_20200125_114558.jpg

Det är fortfarande ett mysterium att ingen köpte den när den var till salu, riktigt kap! :confused:

Kanske, men på det som inte är macro så känner jag mig definitivt slagen. :D Den är ju inte precis diskret rent storleksmässigt men den är minst sagt clean. Hur bärs den jämfört med Speedyn?

Jag hoppar så mycket mellan storlekarna så jag tänker inte ens på det. Här är gårdagens klockbyte på förmiddagen:
PSX_20200125_114558.jpg

Det är fortfarande ett mysterium att ingen köpte den när den var till salu, riktigt kap! :confused:
Vad är den lilla för en lattjo liten pryl?

PSX_20200125_114558.jpg

:D Ja den tar ju sin plats får man ju ändå säga, sen att min handled är typ 5,5 inches hjälper ju icke....känns defintivt större än speedy men inte jättemycket. Däremot sitter speedyn så sjukt bra på min handled medan paran blir lite klumpig i jämförelse. Vilket nog handlar mindre om size och mer om case utformning och höjd skulle jag tippa. Tänkte däremot testa med ett enkelt gummiband istället för Nato om jag bara kan hitta ett som är kort nog. Borde göra susen för höjd iaf:)

Det kanske är det som är hemligheten! Byta frekvent så man vänjer sig vid båda. Sjukt ball tank btw!!!

:D Ja den tar ju sin plats får man ju ändå säga, sen att min handled är typ 5,5 inches hjälper ju icke....känns defintivt större än speedy men inte jättemycket. Däremot sitter speedyn så sjukt bra på min handled medan paran blir lite klumpig i jämförelse. Vilket nog handlar mindre om size och mer om case utformning och höjd skulle jag tippa. Tänkte däremot testa med ett enkelt gummiband istället för Nato om jag bara kan hitta ett som är kort nog. Borde göra susen för höjd iaf:)

Det kanske är det som är hemligheten! Byta frekvent så man vänjer sig vid båda. Sjukt ball tank btw!!!
Jo, Paradiven är ju rätt tjock och ganska rak så den sitter rätt högt upp. Har också funderat på gummi men vet inte riktigt vad man ska ha som passar stilen på klockan. Har provat några stycken men det blev mest konstigt. :confused:

Ja, det är mitt tips, då hinner man aldrig vänja sig vid en storlek. :D

Väldigt oklart men efter lite input från folk i identifieringstråden så är det antingen en reklamklocka från en bank eller från en tidningsprenumeration. Bra skit med andra ord! Hittade den bland min frus morfars gamla grejer och efter ett batteribyte så tickar den på. :D
IMG_2106.jpg

IMG_2109.jpg

IMG_2122.jpg

Sexigt urverk!
IMG_2121.jpg
Trevligt! MB, alltså. Med en ek tänker man såklart Sparbanken, men initialerna antyder något annat.

Kul detalj på verket, lite av en ”håll-käften”-markering: No jewels. Unadjusted.

Jo, Paradiven är ju rätt tjock och ganska rak så den sitter rätt högt upp. Har också funderat på gummi men vet inte riktigt vad man ska ha som passar stilen på klockan. Har provat några stycken men det blev mest konstigt. :confused:

Ja, det är mitt tips, då hinner man aldrig vänja sig vid en storlek. :D
Nej svårt med gummi! Tänkte mig typ ett hirsch pure men det kanske blir för tjockt. Vad tror du som testat med gummi innan?(https://www.watchobsession.co.uk/co.../hirsch-pure-natural-rubber-watch-strap-black)

Trevligt! MB, alltså. Med en ek tänker man såklart Sparbanken, men initialerna antyder något annat.

Kul detalj på verket, lite av en ”håll-käften”-markering: No jewels. Unadjusted.
Fanns någon väska med samma logga också så sannolikt från någon tidning. Ser i alla fall riktigt trevlig ut på armen tycker. Passar i tråden också för den lär ha varit affordable. :D Håller med om märkningen, inget marknadsföringsbullshit där inte!

Det skulle nog kunna funka. Cool lösning för att hålla keepern på plats, set har jag aldrig sett innan. :)
Ja stenballt tycker jag! Får la ta och haffa ett innan Brexit. Fullgod anledning att göra slag i sak:bookworm:
Varför inte prova ett grått Hadley-Roma cordura?
Hade blivit tactical-deluxe tror jag :)
Åh tack för tips, man!! Hade inte ens tänkt på Cordura faktiskt. Blir o kika!

Sjuksköterskor får väl inte bära armbandsur (eller smycken/piercingar öht)? De brukar ha sånt där uppochnedvänt ur i bröstfickan bara.

Om ens det... folk i vården brukar ju ha kortärmat överallt, helt utan grejor på händerna. Här i landet. En kompis som säljer medicinsk utrustning snackade om att t.ex. läkare i storbritannien gärna går i kostym och slips med vit rock över. Inga korta ärmar där inte. En sån läkare bär säkert också en fin klocka. :)

Tillbaka
Topp