• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Denna som släpptes nyligen Blackout.
DE90C1B2-D6C2-4891-A889-B36F7A59A660.jpeg
Riktigt cool! Jag tycker dock att negativa displayer är rätt kass. Har bara det på en nu och den är mer häftig än praktisk. Med det sagt så gillar jag den. :D

Riktigt cool! Jag tycker dock att negativa displayer är rätt kass. Har bara det på en nu och den är mer häftig än praktisk. Med det sagt så gillar jag den. :D
Ja det är coolhetsfaktorn jag gillar med negativ display.
Använder heller inte funktionerna förutom tempen ibland på sommaren,kul grej i havet.

Originalet/föregångaren heter Hamilton Pulsar, ännu fräckare IMO :)
Edit: Det är lite synd att displayen är så svag. Länken är lätt den bästa jag någonsin upplevt på en klocka.
Oj, den såg ju riktigt najs ut. Kul att den gamla drog så mycket batteri att man tvungen att trycka på en knapp för att visa tiden då batteriet tog slut för snabbt annars. :D Synd på den nya att den syns så dåligt. Ingen backlight på den?

Oj, den såg ju riktigt najs ut. Kul att den gamla drog så mycket batteri att man tvungen att trycka på en knapp för att visa tiden då batteriet tog slut för snabbt annars. :D Synd på den nya att den syns så dåligt. Ingen backlight på den?
Nej tyvärr, men den lyser konstant. Utomhus om sommaren är det inget problem att se tiden.

Nej tyvärr, men den lyser konstant. Utomhus om sommaren är det inget problem att se tiden.
Som de flesta andra negativa displayer då, helt omöjliga att se i halvkass ljus. Jag har en G-shock som har sån display men fördelen är att den har auto-EL så backlight går på så fort man vänder armen om det är svagt ljus. Då fungerar det ändå helt ok. :)

Tillbaka
Topp