• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20200205_154852.jpg
Jag har bara sett den gamla svartvita filmen innan. Jag förstår inte hur jag kunnat skjuta läsningen av 1984 framför mig så länge. I en tid då alla partier är rörande överens om att politikernas makt och medel måste utökas för att hantera de problem de själva orsakat, så tillkommer ett lager av allvar.
Jag undrar förresten (för att absolut inte gå Off-topic) vad patinan på min Zelos bestått av, eller vad de blandat i poolen, för den har utan tvivel blivit betydligt mindre patinerad! Jämför bilden ovan med en bild från i somras. Mörkare bezel och bandhornen är tydligt mörkare också. Var det bara smuts?!
IMG_20190718_153304.jpg

Jag kanske ska ta med en flaska så att jag kan lägga den i havsvatten över natten, och se om det händer något.

Senast ändrad:
I vissa pooler blandar dom i väteperoxid som används som rengörings och blekmedel :)

Annars är Klor ett vanligt blek och rengöringsmedel det också :hungover:

Jag undrar förresten (för att absolut inte gå Off-topic) vad patinan på min Zelos bestått av, eller vad de blandat i poolen, för den har utan tvivel blivit betydligt mindre patinerad! Jämför bilden ovan med en bild från i somras. Mörkare bezel och bandhornen är tydligt mörkare också. Var det bara smuts?!
IMG_20190718_153304.jpg

Jag kanske ska ta med en flaska så att jag kan lägga den i havsvatten över natten, och se om det händer något.

Det finns denna Marnaut Seascape som jag slog till på. Kommer i juni...
Både svart och en helt egen taveldesign som jag gillar.

CDCD231B-AEB8-4118-9A44-22A1EC60F96B.jpeg
Var så nära att slå till jag med men är livrädd för kickstarter-projekt i allmänhet :sorry: Nu såg jag dock att man även kan förboka via deras sida för ca 320 euro med en 20% rabattkod, är det jämförbart med vad du gav? Vet inte vad sea urchin heter på svenska (sjöborreskal?) men så jäkla härligt mönster. Är även prickarna lumade tro?
f5ifWMneSPo-E1wqhWkpTaK70oCf0l_ArftNmPIbA1ZGgyeDt2gOO3a6ZB3FmwicmBjueGNpF2neMq1PF8CDDoiIn236VfgN9VymET1BKhx31EV5GugvY3N_2Sh63jM6tIZdVERHSyH_PXI

Var så nära att slå till jag med men är livrädd för kickstarter-projekt i allmänhet :sorry: Nu såg jag dock att man även kan förboka via deras sida för ca 320 euro med en 20% rabattkod, är det jämförbart med vad du gav? Vet inte vad sea urchin heter på svenska (sjöborreskal?) men så jäkla härligt mönster. Är även prickarna lumade tro?
f5ifWMneSPo-E1wqhWkpTaK70oCf0l_ArftNmPIbA1ZGgyeDt2gOO3a6ZB3FmwicmBjueGNpF2neMq1PF8CDDoiIn236VfgN9VymET1BKhx31EV5GugvY3N_2Sh63jM6tIZdVERHSyH_PXI
Yes, see Marnauts tidigare modell. Snabb spola till ca 4:15 så får du också se den coola 3d effekten som prickarna har när man tittar på dom snett uppifrån om du bara vill se lumen så kan du spola till 4:40.

Yes, see Marnauts tidigare modell. Snabb spola till ca 4:15 så får du också se den coola 3d effekten som prickarna har när man tittar på dom snett uppifrån om du bara vill se lumen så kan du spola till 4:40.

Uj vad bra, blev ju inte mindre sugen nu direkt. Reverse-varianten skriker mitt namn, får se vilken hjärnhalva som går vinnande ur striden, det är långt kvar till Juni :arghh:

• Like
Reactions: M26
Någon som vet vad detta kan vara? Fick den av min sambo!
thumbnail_20200205_155646_resized.jpg
Jag tror det är en klocka! :D Men märket känner jag inte igen tyvärr. Ser ut på länken som att det är någon billigare klocka då den saknar ändlänk mot boetten och att länken ser lite ”plastig” ut men det kan ju vara bilden som luras där(eller att länken de facto är inplastad). Du kan ju fråga sambon, hen borde ha fått fatt på den någonstans? :)

Tillbaka
Topp