• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Snygg. Satt precis och tittade på den vita och funderade om jag skulle köpa den.
Definitivt!

IMG_20200205_151734.jpg
IMG_20200205_151739.jpg
IMG_20200205_151746.jpg
IMG_20200205_151756.jpg
IMG_20200205_204941.jpg
IMG_20200205_204950.jpg

Som första AD i Sverige kan vi nu presentera Yema: https://zackrissonsur.se/produkt-kategori/marken/yema/ Med rabattkoden all25 på 25% känns priserna verkligen tilltalande. Lite fler modeller kommer inom kort och är det något speciellt ni önskar så skicka ett PM så löser vi det. Klockan på bilden hamnar på 11100.- Den har Yema´s egna inhouseverk MBP1000.
Superman bronze Bordeaux 3.jpg
Gött med lite Times new roman på datumsnurran:D Grattis till er hur som helst, hoppas Yema kommer sälja som smör i solsken!

Go kväll!
Någon som provat Scurfa Diver one på en annan länk än scurfas?
Tänker vilken radie som passar med ändarna på länken. Raka ändbitar är såklart ett alternativ men gillar när de sluter åt kring boetten.
Lästa någonstans att ev skx013s länk skulle passa. Någon som provat?

Fantastiskt fin den där :). Känner att jag plötsligt behöver något vitt.
Det vet du, alla tuffa lådor måste ha något vitt. För att göra beslutet lättare för dig, här kommer den på länk också ;)
IMG_20200205_230044.jpg

Snygg den. Hade glömt bort att den fanns när jag letade vit klocka med svart bezel förra.
Blev en CW i stället, inget dåligt med den men den saknar full lume som Ventus :)
Och för att hjälpa dig i din ångest så kommer lite fler lume bilder :p
IMG_20200205_225708.jpg
IMG_20200205_225714.jpg

IMG_20200205_225448.jpg

Liten sugen på en Aevig H

Väldigt fin! Rent och snyggt med vit tavla och logo utan namn. Tuff baksida också, icke att förakta!
Ja, helt sjukt vad man fortfarande kan få för en billig peng
IMG_20200205_225336.jpg

Det vet du, alla tuffa lådor måste ha något vitt. För att göra beslutet lättare för dig, här kommer den på länk också ;)
IMG_20200205_230044.jpg

Och för att hjälpa dig i din ångest så kommer lite fler lume bilder :p
IMG_20200205_225708.jpg
IMG_20200205_225714.jpg

IMG_20200205_225448.jpg

Ja, helt sjukt vad man fortfarande kan få för en billig peng
IMG_20200205_225336.jpg

Grattis till en snygg uppsättning klockor!

• Like
Reactions: M26
Har gått i tankarna på att skaffa en till dykare och direkt så tänkte jag en SKX013, men känner att det vore lite kul med ett mikromärke kanske :D
Så har ni några tips på en svart dykare, max 40mm och 20mm bandbredd så är det mer än välkommet! :)

QUOTE="M26, post: 3194592, member: 7331"]Haha inte ännu men noterar ditt önskemål! :D

Tack broder![/QUOTE]

Förresten, kan jag sätta upp mig för g shocken? :rolleyes: Den var slut... Och det är bara en tidsfråga innan du flippar.

Ping @M26

• Like
Reactions: M26
Som första AD i Sverige kan vi nu presentera Yema: https://zackrissonsur.se/produkt-kategori/marken/yema/ Med rabattkoden all25 på 25% känns priserna verkligen tilltalande. Lite fler modeller kommer inom kort och är det något speciellt ni önskar så skicka ett PM så löser vi det. Klockan på bilden hamnar på 11100.- Den har Yema´s egna inhouseverk MBP1000.
Superman bronze Bordeaux 3.jpg
Vad vet vi om urverket ”MBP1000 Inhouse”?
Står lite på deras sida, men säljtexter är ju vad de är.

Funderar på att köpa en Ventus Northstar N-5 " Vintage Black " - Alltså den med brons boett och svart sunburst tavla.
Till klockan överväger jag att beställa deras länk i PVD. Blir det en total missmatch eller blir den stentufft, någon med erfarenheter gällande länk på bronsklockor?

Funderar på att köpa en Ventus Northstar N-5 " Vintage Black " - Alltså den med brons boett och svart sunburst tavla.
Till klockan överväger jag att beställa deras länk i PVD. Blir det en total missmatch eller blir den stentufft, någon med erfarenheter gällande länk på bronsklockor?
Detta är min personliga åsikt men det blir inte snyggt. Vet att andra försökt detta med andra klockor och postat bilder i olika FB-grupper ifall du vill leta inspiration.

Detta är min personliga åsikt men det blir inte snyggt. Vet att andra försökt detta med andra klockor och postat bilder i olika FB-grupper ifall du vill leta inspiration.
Tack! Jag är galet osäker då jag i princip inte sett någonting på kombinationen. Tror om du säger att det kanske ser lite tillgjort ut..
Får helt enkelt satsa på stål ifall jag ska ha länk :) Tack för synpunkten dock!

Tack! Jag är galet osäker då jag i princip inte sett någonting på kombinationen. Tror om du säger att det kanske ser lite tillgjort ut..
Får helt enkelt satsa på stål ifall jag ska ha länk :) Tack för synpunkten dock!
Jag är väldigt noga med att länkar ska passa boetten och bilda en helhet, så jag kanske är fel person att döma. Jag hittade denna bilden lite snabbt om det är något som kan inspirera dig mera. Jag kan känna att ett mesh är mer "förlåtande" än en boettanpassad länk.

R7liyrr.jpg

Tillbaka
Topp