• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag är väldigt noga med att länkar ska passa boetten och bilda en helhet, så jag kanske är fel person att döma. Jag hittade denna bilden lite snabbt om det är något som kan inspirera dig mera. Jag kan känna att ett mesh är mer "förlåtande" än en boettanpassad länk.

R7liyrr.jpg
Jag är likadan som du, jag vill att länken möter boetten på ett bra sätt. Även om mesh kan funka ibland. Det där funkar väl, men nja.. Ingen höjdare direkt. Tack för hjälpen, jag hoppar det alternativet och kör på nato / gummi ifall det blir en bronsklocka. :)

Jag trodde zackrisson hade bommat? Eller lever de vidare online?
Den fysiska butiken är stängd/nedlagd men det verkar som att de fortsätter sin försäljning online genom zackrissonsur.se, orientklockor.se och @Jbagency.com. Det är roligt att se att de verkar engagerade och bl.a. deltar i diskussioner här på KS (främst Squaletråden), efterfrågar vad kunderna har för önskemål, erbjuder skräddarsydda lösningar osv.

En rejäl kovändning som skett de senaste veckorna vars början var att någon skulle besöka deras fysiska butik bara för att på plats upptäcka att den var nedlagd. Hemsidan hänvisade till den numera nedlagda butiken och ett icke aktivt telefonnummer samtidigt som adressen hade ändrats till vad som såg ut att vara något slags företagshotell i ett industriområde. Lite suspekt men det visade sig att man valt att fokusera på näthandel och @Jbagency.com klev även in för att besvara lite frågor osv. och är än så länge fortfarande aktiv i forumet. :)

Den fysiska butiken är stängd/nedlagd men det verkar som att de fortsätter sin försäljning online genom zackrissonsur.se, orientklockor.se och @Jbagency.com. Det är roligt att se att de verkar engagerade och bl.a. deltar i diskussioner här på KS (främst Squaletråden), efterfrågar vad kunderna har för önskemål, erbjuder skräddarsydda lösningar osv.

En rejäl kovändning som skett de senaste veckorna vars början var att någon skulle besöka deras fysiska butik bara för att på plats upptäcka att den var nedlagd. Hemsidan hänvisade till den numera nedlagda butiken och ett icke aktivt telefonnummer samtidigt som adressen hade ändrats till vad som såg ut att vara något slags företagshotell i ett industriområde. Lite suspekt men det visade sig att man valt att fokusera på näthandel och @Jbagency.com klev även in för att besvara lite frågor osv. och är än så länge fortfarande aktiv i forumet. :)
Ja det stämmer, vi sålde vår fysiska butik och kör nu endast online och till andra AD butiker som drivs igenom JBAgency som är inom samma bolag. Vi bytte också ungefär samtidigt kontorsadress och missade att uppdatera altl detta på sidan men nu är det gjort. Vi kommer att köra vidare online och koncentrera oss på framforallt märken som ni inte hittar hos någon annan här i Sverige, Yema och Squale är de två första och fler är på gång

Låter ju helt sjukt bra! :)
Tack vår tanke är att klockor inte skall behöva vara dyrare i Sverige, vi har därför skapat koden all25 till er på klocksnack för att kunna erbjuda minst lika bra pris. Koden gäller på alla våra varumärken, här i Mikro och andra affordables så är det kanske framförallt Yema, Squale, Orient och Orient Star som är intressant än så länge men fler liknande märken är på gång in, vi har besultat att koncentrera oss på märken som vi själva älskar. Även Eterna och Louis Erard bör väl räknas in som Mikro / affordable märken

Tack vår tanke är att klockor inte skall behöva vara dyrare i Sverige, vi har därför skapat koden all25 till er på klocksnack för att kunna erbjuda minst lika bra pris. Koden gäller på alla våra varumärken, här i Mikro och andra affordables så är det kanske framförallt Yema, Squale, Orient och Orient Star som är intressant än så länge men fler liknande märken är på gång in, vi har besultat att koncentrera oss på märken som vi själva älskar. Även Eterna och Louis Erard bör väl räknas in som Mikro / affordable märken
Även dessa ?
IMG_7335.JPG

Isande skräck oftast utan tillstymmelse till våld, perfekt David Lynch :)
@Olsson

Var påväg att citera när jag såg din första post, blev dock avbruten och han inte skicka ;)

Väl talat, håller verkligen med. Twin Peaks är fortfarande min favoritserie alla kategorier. Blir väldigt intressant att höra dina tankar kring säsong 3 när du sett färdigt allt. Såg säsongen veckovis när den släpptes, men har tänkt se den igen snart. :)

En kollega vill sälja sin Ventus Northstar med grön tavla i mässing. Dock är han ingen wis och har givetvis tappat bort låda/cert osv.... I övrigt är klockan I nyskick. Rimligt pris för den?

Tillbaka
Topp