• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Yema Speedgraf 3.jpg
Är nog bara så att folk generellt inte gillar Kvartsur här samt att Autokronografer ofta blir tjocka.
dock så gillar jag ju de tjocka automaterna med

Senast ändrad:
Någon som har tips på micro-tank?
Jag såg dessa, gillar designen men osäker på om jag vill ha parfym-klocka.
0876499D-1D51-4820-8810-06197DD25A8B.png
Också sjukt sugen på en affordable tank. Kikat lite på vintage men jag gillar klockor som håller tiden. Seiko quartz är ju ett alternativ då. Typ SUP880 t.ex. vet dock inte vad jag tycker om urtavlan på denna. Inte helt såld. Sorry för dålig bild. Snabbgoogling
Screenshot_20200206-230410_Chrome.jpg

Gillar den, tycker den gör sig riktigt bra på det ljusa canvaset som den kommer med. Den blåa visaren på cream varianten du köpte är riktigt bra med. Hade jag inte redan bara haft ljusa klockor hade jag nog också velat ha den. Men just nu är det en annan av tavlorna som lockar mer.

Kan man inte få se lite mer bilder med den på armen. Gärna när den sitter på handleden och inte på knölen. o_O
Jag finner canvaset något för brett då den inte smalnar av alls, tycker den gör sig bättre på Zulu Sailcloth från Royal Straps. Här kommer lite fler bilder, har försökt att ta klockan lite högre upp på handleden hoppas det funkar bättre :)

IMG_20200206_231518.jpg
IMG_20200206_231547.jpg
IMG_20200206_231740.jpg
IMG_20200206_231751.jpg

Också sjukt sugen på en affordable tank. Kikat lite på vintage men jag gillar klockor som håller tiden. Seiko quartz är ju ett alternativ då. Typ SUP880 t.ex. vet dock inte vad jag tycker om urtavlan på denna. Inte helt såld. Sorry för dålig bild. Snabbgoogling
Vratislavia Conceptum har sin Avangarde men det är bara den Svarta DLC som är kvar, alla rostfria har sålt slut. $370 är ändå ett bra pris för en handjagad rackare med see-through caseback, DLC coating och safirglas

Movement Japan Hand-wind/Manual skeleton Gilt movement
Caliber Citizen-Miyota 6T33
Case Stainless steel, matt black DLC coated . See-through caseback
Case dimensions Diameter: 31mm ( without crown ), Height 9,60mm, L2L: 48,5mm
Glass type Sapphire Crystal with AR underside
Strap 21mm Matt black leather strap with red stitching and signed black buckle.
Water resistance 5ATM
Indices/dial Sandwich/two layer dial with laser cutted roman indices . Bottom layer brushed steel.

ava3.jpg
ava1.jpg
M2.jpg
ava2.jpg
ava4.jpg

Senast ändrad:

Kolla in lip, dom har en del:
https://www.lip.fr/en/21-churchill

Tack. Såg dessa tidigare då någon (du kanske?) Länkade tidigare i tråden. Rätt stil men diggar inte riktigt tavellayouten.
Vratislavia Conceptum har sin Avangarde men det är bara den Svarta DLC som är kvar, alla rostfria har sålt slut. $370 är ändå ett bra pris för en handjagad rackare med see-through caseback, DLC coating och safirglas

Movement Japan Hand-wind/Manual skeleton Gilt movement
Caliber Citizen-Miyota 6T33
Case Stainless steel, matt black DLC coated . See-through caseback
Case dimensions Diameter: 31mm ( without crown ), Height 9,60mm, L2L: 48,5mm
Glass type Sapphire Crystal with AR underside
Strap 21mm Matt black leather strap with red stitching and signed black buckle.
Water resistance 5ATM
Indices/dial Sandwich/two layer dial with laser cutted roman indices . Bottom layer brushed steel.

ava3.jpg
ava1.jpg
M2.jpg
ava2.jpg
ava4.jpg
Den här var ju svintuff! Dock inte riktigt vad jag är ute efter. Ska andas lite mer gentleman på 20-talet tänker jag. ;)
Nu snackar vi! Bra tips. Tack!

Jag finner canvaset något för brett då den inte smalnar av alls, tycker den gör sig bättre på Zulu Sailcloth från Royal Straps. Här kommer lite fler bilder, har försökt att ta klockan lite högre upp på handleden hoppas det funkar bättre :)

IMG_20200206_231518.jpg
IMG_20200206_231547.jpg
IMG_20200206_231740.jpg
IMG_20200206_231751.jpg
Tack så mycket, väldigt bra bilder. Det uppskattas. Du har lagt upp fler bilder på dem än vad som finns totalt på nätet typ. :cigar: Det är något som trots allt lockar. Nu var den blåa visaren inte lika blå längre. Vad är ditt intryck av den såhär långt?

Förövrigt så borde du bära klockan så hela tiden. Ser riktigt bra ut som sagt.

Förstår att leveranser och sånt kan bli knöligt, sen kommer ju moms och andra tråkiga utgifter inte försvinna bara för att du är AD ;)
nej men det är egentligen ingen skillnad för oss företag med momsen, det blir samma som när jag tar från Japan eller Schweiz. När en privatperson köper så skall inte moms betalas till det landet i och med att den säljs till annan mottagare, dock skall momsen betalas till Sverige och vi har ju en av högsta momssatser.

Tillbaka
Topp