• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Din avatar har snarlika solbrillor till Dr Jacoby i min och @Olsson's favvoserie 'Twin Peaks' :cigar:
upload_2020-2-17_8-35-7.jpeg

Snygg spaning, det stämmer ju faktiskt! :D
Han gillar jag skarpt, precis som man tenderar att göra med de flesta karaktärerna i Twin Peaks! ;)

Tanken var en ny, men samma ref dök upp begagnad som jag nappade på. Klockan i fråga är dock på service, vilket tar sin tid då den först skickas till Gnomon och sedan till Damasko. Därefter ska den tillbaka till Gnomon och sedan till Sverige. Så det får ta sin lilla tid :)
Aha, då förstår jag.. segt med garantiåtgärd. Gnomon är heller inte kända för att vara snabba. Har skickat in två klockor. Båda tog över 3 månader att få reparerade (och då småsaker, byte av krona och urtavla). Den ena lyckades jag till slut häva köpet på.. önskar dig lycka till.

Haha mm riktigt segt faktiskt, men då vet man ju efteråt att den är genomgången. Yes, precis
Då är jag med. Tyckte det lät konstigt att man skulle behöva skicka den till Gnomon som i sin tur ska skicka den till Damasko istället för att man skickar den direkt till Tyskland men de kanske ville ta sig en titt innan den skickades vidare. Segt oavsett men de är ju bra att ha att göra med och som du säger vet man åtminstone att blir rätt gjort. :) Måste den gå tillbaka via Gnomon innan leverans till slutkund också?

Då är jag med. Tyckte det lät konstigt att man skulle behöva skicka den till Gnomon som i sin tur ska skicka den till Damasko istället för att man skickar den direkt till Tyskland men de kanske ville ta sig en titt innan den skickades vidare. Segt oavsett men de är ju bra att ha att göra med och som du säger vet man åtminstone att blir rätt gjort. :) Måste den gå tillbaka via Gnomon innan leverans till slutkund också?
Gnomon har egen verkstad så förmodar att de gör reparationen. Så var det iaf i mina fall när det gällde Steinhart resp. Squale.

• Like
Reactions: HSK
En teori är att summan av människans laster är konstant. Avvecklar du en last fyller en annan tomrummet som uppstår.
Så välj dina laster annars väljer dom dig.
Mannen som slutade röka är en så förbannat bra film att jag vill se den omedelbart! För ett tag sedan fanns hela på Youtube, men nu verkar den till min stora förskräckelse vara väck :banghead:

Hello!
Någon här som vet om man utan problem får på en SKX länk på en 7C43-7000 eller har tips på någon annan länk som passar? :)

• Like
Reactions: FOQ
Tillbaka
Topp