• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

:D
nSAuVUw.jpg

När man står och fotar av klockan och en äldre dam går förbi och undrar vad man gör och jag förklarar på taskig spanska att jag försöker få med skuggan i min bild.
Hon svarar, aha jag förstår, en elefant!
:hilarious::hilarious::hilarious:
Håll till godo, dagens affordable elefant:
20200216_173614.jpg

o_OGaaah har blivit sugen på Yema:)
Men varje modell har något jag inte gillar men gillar ändå,ni förstår säkert.
Och @Jbagency.com ligger ett stenkast ifrån mig.
Har ni några Yema hemma?
Den blå gillar jag men kanske inte Index.
GMT ser kanon ut och utan låset till bezel.
Kanske svart/grå?
Maxi Dial är rätt cool sett några videos på Youtube och den gör sig riktigt bra.
Men så stora index ris eller ros?
F5A425AE-7015-44E5-838C-339B1D2225F5.jpeg
0802F9D7-385D-417F-8837-1B80FB677731.jpeg
4F2F4DA6-A700-4B6C-BBD9-18FBD16FD617.jpeg
Vi beatäller direkt vid order så här de hemma på ett par dagar / Johan

Finns orsaker till varför det inte görs brons/mässinglänkar och varför baksidorna alltid är i stål/titan :pompus:
Jo jag förstår väl det egentligen, men det vore snyggt med en länk till, och det skulle behöva vara samma färg, gissar att man skulle behöva göra undersidan av stål på länken med.
Ska se om jag hittar ett bättre gummi istället :)

Finns orsaker till varför det inte görs brons/mässinglänkar och varför baksidorna alltid är i stål/titan :pompus:
Dum fråga kanske men varför? :bag: Vi diskuterade ju materialet nyligen och det verkade inte vara några problem med patinering osv. så varför skulle det inte fungera även till dessa ändamål? Skulle länken börja kärva om man utsätter den för lite salt t.ex?

Dum fråga kanske men varför? :bag: Vi diskuterade ju materialet nyligen och det verkade inte vara några problem med patinering osv. så varför skulle det inte fungera även till dessa ändamål? Skulle länken börja kärva om man utsätter den för lite salt t.ex?
Sannolikt så skulle länken färga av sig på handleden. Skulle tro att det är därför åtminstone. Dock är ju mittlänkarna på Oris Bico I brons, men de kanske lägger på någon form av yta för att det inte ska färga av sig? Dock borde det leda till att det istället inte patineras.
Observera att jag bara spekulerar och killgissar nu. :)

Tillbaka
Topp