• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag är sugen på ett blått gummi med bygellås(?) till min blå zelo Swordfish, någon som har testat och kan tipsa? Annars köper jag kanske ett Meyhofer "Kiel".

Bilagor

• 200_Uhrenbandversand_MyBnS-KB04-dblau20-Uhrenarmband.jpg
    200_Uhrenbandversand_MyBnS-KB04-dblau20-Uhrenarmband.jpg
    4.8 KB · Visningar: 1
Har själv övervägt den som substitut för den andra, som jag inte har råd med. Så den är bra? Köpvärd?
Utan tvekan en affordable och värd att köpa om det är denna typen man är ute efter.
Har haft tre Tisell diver tidigare och har gillat dom alla men alla är ju inte bekväma med "look alikes".
Är du sugen så säger jag kör. Ångrar du dig sen så brukar dom gå åt som smör i solsken på köp&sälj
:D.

Dagens nykomling. Kan säkert dela ett läger i två delar men trevlig för pengen enligt mig :).
Framför allt så gillar jag glidelock i spännet och det har ju Tisell i sina. Utan tvekan en trevlig bruks och vardajspjäs. 39mm och 20-16mm på länken, alltså ganska bekvämt. Nu bilder :).
wQYsz42.jpg
AYJMw4s.jpg
mIoU08x.jpg
VX9kYFP.jpg
Mycket trevlig! Släpper dom en 36mm så blir det nog ett köp :)

Mycket trevlig! Släpper dom en 36mm så blir det nog ett köp :)
Armida's A6 är i 36mm men tyvärr slut i lager just nu, utan glidelock dock och kanske lite mer åt vintage hållet men ändå schysst. Tror du dessutom kan få en rabattkod om du mejlar Armida.
https://www.armidawatches.com/collection.php#!/Armida-A6-36mm/c/36153424/offset=0&sort=normal

ARMIDA A6 300m

We are offering this version with a Miyota 9039 .

This movement is well known as an excellent and very reliable movement.

The Japanese Miyota 9039 features: 24 Jewel - automatic winding - power reserve is up to 42h when fully charged.

- 316l stainless steel case
- black dial
- C3 lumed markers and hands
- 36 mm case diameter
- Lug to lug 44mm
- Lug distance 20mm
- Height 13.5mm including crystal and 11.5mm without
- Weight 150g on bracelet
- vintage style double domed sapphire crystal
- 20mm bracelet and rubber strap
- Waterproof to 300m/990feet
- Antimagnetic 70.000 A/m
- Screwed and signed crown 6.5mm
- 1 Year International Warranty

2019-08-26-154645.jpeg

2019-08-26-154133.jpeg
rp2vgog8hzv31.jpg

Armida's A6 är i 36mm men tyvärr slut i lager just nu, utan glidelock dock och kanske lite mer åt vintage hållet men ändå schysst. Tror du dessutom kan få en rabattkod om du mejlar Armida.
https://www.armidawatches.com/collection.php#!/Armida-A6-36mm/c/36153424/offset=0&sort=normal

ARMIDA A6 300m

We are offering this version with a Miyota 9039 .

This movement is well known as an excellent and very reliable movement.

The Japanese Miyota 9039 features: 24 Jewel - automatic winding - power reserve is up to 42h when fully charged.

- 316l stainless steel case
- black dial
- C3 lumed markers and hands
- 36 mm case diameter
- Lug to lug 44mm
- Lug distance 20mm
- Height 13.5mm including crystal and 11.5mm without
- Weight 150g on bracelet
- vintage style double domed sapphire crystal
- 20mm bracelet and rubber strap
- Waterproof to 300m/990feet
- Antimagnetic 70.000 A/m
- Screwed and signed crown 6.5mm
- 1 Year International Warranty

2019-08-26-154645.jpeg

2019-08-26-154133.jpeg
rp2vgog8hzv31.jpg
Tight, tack för tipset! Men utan glidelock får det nog vara! Härlig vintagekänsla dock!

Diggar verkligen den med guldvisare & index!

• Like
Reactions: M26
Är det fler än jag som sitter och väntar på att @Watchie ska våga ta fram sin nya kompanjon och dela med sig ???
He he, fortfarande nervös för frugan, ska ut o snurra/resa i 3 veckor nu, skicka iväg 2 dinkor, plocka upp 2 Rollar och en affordable, tillbaks i Filippinerna 2 veckan Mars, då får jag öppna, sitter o funderar vad man ska resa med, tar bara med en, Seiko dykare eller Squale LE, blir nog sistnämnda....

Tillbaka
Topp