• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Finns även som fet-tjock och svindyr kronograf :)
IMG_8774.JPG
Vill man ha vit och svart så ska man inte krångla till det:
s-l400.jpg

Hämtat ut vad som verkar vara en mycket prisvärd klocka - Smiths Everest :). Härlig boett och grymt gedigen länk. Kanske lite väl stort lås, men det ger ett tryggt intryck. Har den rätt löst och det är riktigt behaglig balans i hela paketet :)
ED0E1E11-CEF8-4AD2-B779-976385170821.jpeg
Minns jag rätt att det var en sådan sir Edmund Hilary hade på sig vid sin bergsbestigning? Den kanske inte hette Everest då, men att det var en Smiths.

Uansett, väldigt trevlig och snygg klocka!

Sista kvällen på Koh Mak. Ska bli skönt att komma tillbaka till civilisationen och ännu skönare att komma hem därefter. Jag är inte så bra på semestrar när man inte gör något särskilt :rolleyes:

IMG_20200218_181623.jpg
Nu är jag novis på Squale, det mesta jag sett/vet kommer från denna tråd och TGV, men: den där mikro LE är den snyggaste jag sett! :) Väldigt lyckad. (Den där med turkos sunburst är väldigt fin också)

Minns jag rätt att det var en sådan sir Edmund Hilary hade på sig vid sin bergsbestigning? Den kanske inte hette Everest då, men att det var en Smiths.

Uansett, väldigt trevlig och snygg klocka!
Du har helt rätt. Faktum är att info säger att Hillary och Tengzi hade två ur med sig - en Explorer och en Smiths. Oklart vem som hade vad, men man kan ju gissa :)

Nädå han bar Rolex men var också promotad av Smiths. Hillary har själv hävdat att det var Smiths De Luxe han hade på/med sig på själva toppbestigningen, Rolex säger nånting annat.
Samtidigt säger ryktena att Norgay hade Rolex på sig på toppen...värsta PR-grejen back in the day, tror ingen egentligen vet med säkerhet hur det låg till :)
Coola klockor båda två hursomhelst.

Nu är jag novis på Squale, det mesta jag sett/vet kommer från denna tråd och TGV, men: den där mikro LE är den snyggaste jag sett! :) Väldigt lyckad. (Den där med turkos sunburst är väldigt fin också)

Det var någon som postade igår om att vederbörande går i säljtankar, så håll ögonen öppna! Jag tror inte jag äger en klocka som jag kan läsa av snabbare än denna i dagsljus. Den orangea visaren är verkligen inte bara döläcker, den är skitbra också!

Tillbaka
Topp