• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nej det tycker jag inte, i vanliga fall så uppskattar jag hans reflektioner men denna gång så kändes det bara krystat och mest som att han bara var irriterad på hypen eller alla spekulanter som jag i och för sig förstår. Tycker faktiskt att länken är dess minsta problem men fann tyvärr inte Batmex vara lika charmig som Q Reissue och därför fick den lämna. Jag förstår när folk lägger ut den för 4500kr på eBay för det är vad som krävs för att man ska få igen sina pengar med deras avgifter men här på KS så är 4500kr ett ordentligt överpris om något. Titta bara på vad man kan få i Mikroväg för dom pengarna och då är vi många gånger och nosar på Oris kvalitet, Timex Q och Batmex köper man ju inte för dess kvalitet direkt :D

Edit:

Så jävla rätt formulerat!
Man får ju en Squale Micro LE för de pengarna! :eek:

DA6DC2DB-5174-4007-A51A-CCD4701353EC.jpeg

Är ju lite svårt att avgöra när endast ett exemplar (?) har sålts där, får la se om fler dyker upp i framtiden.
Precis. En har sålts och dessutom lite för snabbt, så det sanna marknadsvärdet bör ligga över detta priset.
Allt under 20k är oacceptabelt. Skall det hypas så skall det hypas rejält.
Ej ok at sälja billigare. Tycker man skall exkluderas från nya gruppköp om man rear ut den :D
Precis. :D
Det skeppet har seglat. Sjukt premium på LE:n nu. Den som släpper den under dubbla inköpspriset blir lynchad. ;)
Arkebusering på lämpligt torg. Och en skarp tillsägelse efteråt.

Ingen i tråden som har en Sevenfriday? Det känns som att märket är helt bortglömt numera. Sevenfriday gör riktigt häftiga och snygga klockor enligt mig och det vore kul att testa en...

5def5c3b3684a230e58f8536_1920x1920.png
Jag har alltid gillat deras design sen jag för första gången stötte på märket i en Blocketannons men tyvärr känns det som ett sånt där parfymmärke där man anger helt vansinniga MSRP för att det ska framstå som finare än vad det egentligen är. Om jag inte missminner mig är de väl dessutom rejält stora?

• Like
Reactions: M26
Jag har alltid gillat deras design sen jag för första gången stötte på märket i en Blocketannons men tyvärr känns det som ett sånt där parfymmärke där man anger helt vansinniga MSRP för att det ska framstå som finare än vad det egentligen är. Om jag inte missminner mig är de väl dessutom rejält stora?
Jag vet inte faktiskt. Visst känns de kontemporära vilket ju lätt kan tolkas som trendiga/parfymklockiga (ett riktigt ord), men det är riktiga urverk och väldigt egna designer. Skulle nog sätta dem i någon form av haute-fack snarare.

Ja, de är stora på bredden. 47 mm. Men ungefär lika långa, så de bärs ju förmodligen vettigt. Men som sagt, jag behöver prova en och så snart det är gjort så lovar jag att återkomma med en fullfjädrad recension :D

Sjukt lågt till och med för att vara B&J. Overhyped? Kommer det från ett Rolex fanboy..? :rolleyes:

Tyckte det var en ovanligt uppfriskande recension faktiskt. Möjligtvis lite hård med tanke på priset men, hysterin runt Timex Q har varit löjligt. Likaså priset en del har betalt för den. Kvaliteten verkar inte vara den bästa heller.

Jag vet inte faktiskt. Visst känns de kontemporära vilket ju lätt kan tolkas som trendiga/parfymklockiga (ett riktigt ord), men det är riktiga urverk och väldigt egna designer. Skulle nog sätta dem i någon form av haute-fack snarare.

Ja, de är stora på bredden. 47 mm. Men ungefär lika långa, så de bärs ju förmodligen vettigt. Men som sagt, jag behöver prova en och så snart det är gjort så lovar jag att återkomma med en fullfjädrad recension :D
Har de generalagent hemma ?
Något för @Jbagency.com att fundera över ?

Tyckte det var en ovanligt uppfriskande recension faktiskt. Möjligtvis lite hård med tanke på priset men, hysterin runt Timex Q har varit löjligt. Likaså priset en del har betalt för den. Kvaliteten verkar inte vara den bästa heller.
Reagerade mest över att han är ett fanboy till ett av de mest överhypade märkena och sen klagar på Timex. Han borde nog skaffa sig lite självdistans. Sen håller jag med honom i sak, de är de i mina ögon inte värda det premiumpris de låg ute för men marknaden säger något annat. Så länge folk är villiga att betala så är det vad de är värda, det är ju så marknadspriser fungerar. Ska också tillägga att jag gillar honom annars och har följt honom länge.

• Like
Reactions: M26
Efter den tveksamma starten på dagen har jag nu aktivt vänt den till en bra dag, och kan lägga huvudet på kudden med ett leende på läpparna. Jag har varit så nära klockhimmeln man kan, tror jag. Fått testa klockor för drygt ett par miljoner sammanlagt också, men var så exalterad att jag glömde fota det mesta :bag:

IMG_20200219_183458.jpg

IMG_20200219_184258.jpg
IMG_20200219_184923.jpg

IMG_20200219_185108.jpg
IMG_20200219_185200.jpg
IMG_20200219_185719.jpg

Detta trevliga varuhus bjöd också på Austin Martin, Rolls Royce, Porsche, Bentley mm, för den som bryr sig om sådant!
Det slutade också som väntat med ett köp. I en något annorlunda prisklass förvisso :D

IMG_20200219_213655_001.jpg

Ingen i tråden som har en Sevenfriday? Det känns som att märket är helt bortglömt numera. Sevenfriday gör riktigt häftiga och snygga klockor enligt mig och det vore kul att testa en...

5def5c3b3684a230e58f8536_1920x1920.png
De är ju ganska trevliga irl faktiskt! Kikade en del på dem när jag spenderade lite tid i sydostasien, men aningen för mycket och framförallt stora. Däremot hade jag en lång och trevlig konversation med en mikro-ish klockbutiksmänniska som hade värsta sjysta custom bandet till sin som gjorde den sjukt ball. Borde tagit bild. Men men. Har nog aldrig sett en på den här sidan världen faktiskt

De är ju ganska trevliga irl faktiskt! Kikade en del på dem när jag spenderade lite tid i sydostasien, men aningen för mycket och framförallt stora. Däremot hade jag en lång och trevlig konversation med en mikro-ish klockbutiksmänniska som hade värsta sjysta custom bandet till sin som gjorde den sjukt ball. Borde tagit bild. Men men. Har nog aldrig sett en på den här sidan världen faktiskt

Påmindes om dessa när vi pratar sevenfriday...Så sjukt häftiga men inte tagit tummen ur och testat ännu (bild från https://www.gorillawatches.ch/product/bandit/)
Shop_Bandit_2048-1920x1920-c-default.jpg

Tillbaka
Topp