• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt in!
Svenskt. Lite spännande tavla. Lite större boett (40mm) än jag brukar bära.
Återkommer med intryck om några dagar :)

9A180852-EC77-4799-80B0-4D9B259ABDB5.jpeg

De är ju ganska trevliga irl faktiskt! Kikade en del på dem när jag spenderade lite tid i sydostasien, men aningen för mycket och framförallt stora. Däremot hade jag en lång och trevlig konversation med en mikro-ish klockbutiksmänniska som hade värsta sjysta custom bandet till sin som gjorde den sjukt ball. Borde tagit bild. Men men. Har nog aldrig sett en på den här sidan världen faktiskt

Påmindes om dessa när vi pratar sevenfriday...Så sjukt häftiga men inte tagit tummen ur och testat ännu (bild från https://www.gorillawatches.ch/product/bandit/)
Shop_Bandit_2048-1920x1920-c-default.jpg
Det är lite lustigt att man inte hör/ser så mycket om Sevenfriday. Det har ändå sålts ett gäng på K&S så några klockor borde finnas på forumet. Gorilla är också rätt snygga. Känns som ett prisvärt alternativ till Sevenfriday :)

Ingen i tråden som har en Sevenfriday? Det känns som att märket är helt bortglömt numera. Sevenfriday gör riktigt häftiga och snygga klockor enligt mig och det vore kul att testa en...

5def5c3b3684a230e58f8536_1920x1920.png
Jag har haft 2. :) Jag tycker de sitter otippat bra och är roliga. Just den i bilden, P1, känns mest stabilt trevlig. Jag sålde min till en människa som lyckades bli bestulen på den hyggligt direkt.

De är inte så farligt tjocka och stora. Till och med frun som vanligtvis kör max 38mm gillade.

IMG_5005.jpg
IMG_5067.jpg
IMG_5101.jpg
IMG_5369.jpg
IMG_5578.jpg
IMG_5579.jpg

Jag har haft 2. :) Jag tycker de sitter otippat bra och är roliga. Just den i bilden, P1, känns mest stabilt trevlig. Jag sålde min till en människa som lyckades bli bestulen på den hyggligt direkt.

De är inte så farligt tjocka och stora. Till och med frun som vanligtvis kör max 38mm gillade.

IMG_5005.jpg
IMG_5067.jpg
IMG_5101.jpg
IMG_5369.jpg
IMG_5578.jpg
IMG_5579.jpg
Kul att höra! Skulle du säga att de är värda sitt fullpris?

Ja det åkte av ganska fort. Fungerar dock om man tejpar fast keepern på en fast position. Har dock problemet att det lossnar ibland om man kommer emot saker. Gummi är dock att föredra.
Mm. En variant kanske kan vara att ta en gummikeeper från något dykgummi och köra det istället. Får prova mig fram lite för meshet är onekligen rätt fett.

Så trött på Fedex!!
Från dagen jag fick att mitt paket är skickat ringde jag och ändrade adress till kontoret istället för hem.
Det skulle komma idag och leveransen skulle inte påverkas.
Kom det idag?
Nej.
Ringer och frågar vad som händer.
Bara för att jag ändrat adress har det gått från Stockholm-Göteborg-Stockholm och ska sorteras om för att gå tillbaka till Göteborg igen och till nya adressen men VA?

528CDFE8-93C0-446C-B669-7161B8840CE7.jpeg

Så trött på Fedex!!
Från dagen jag fick att mitt paket är skickat ringde jag och ändrade adress till kontoret istället för hem.
Det skulle komma idag och leveransen skulle inte påverkas.
Kom det idag?
Nej.
Ringer och frågar vad som händer.
Bara för att jag ändrat adress har det gått från Stockholm-Göteborg-Stockholm och ska sorteras om för att gå tillbaka till Göteborg igen och till nya adressen men VA?

528CDFE8-93C0-446C-B669-7161B8840CE7.jpeg
Makalösa omvägar.

Tillbaka
Topp