Är det titan?Dubbelpostar lite , den hör hemma här också ju. Knappt använt den sen jag köpte den här i tråden, men den passar väldigt bra som jobbklocka så jobbtrissen har blivit en kvartett nu, Breitling, Rado, Eljo och Mondaine.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det titan?Dubbelpostar lite , den hör hemma här också ju. Knappt använt den sen jag köpte den här i tråden, men den passar väldigt bra som jobbklocka så jobbtrissen har blivit en kvartett nu, Breitling, Rado, Eljo och Mondaine.
Näh, fast den väger typ 7gram så det känns som titan och den piper inte i säkerhetskontrollen hellerÄr det titan?
Jag satt och funderade på vad det var för material eftersom du tidigare har berättat att du bl.a. använder den keramiska Radon för att smita igenom kontrollerna men fattar fortfarande inte vad den här är gjord av? Är det någon typ av kolfiber/plast?Näh, fast den väger typ 7gram så det känns som titan och den piper inte i säkerhetskontrollen heller
Näh, det är hederligt stål men boetten är så tunn och lätt, typ colaburk, så den funkar ändåJag satt och funderade på vad det var för material eftersom du tidigare har berättat att du bl.a. använder den keramiska Radon för att smita igenom kontrollerna men fattar fortfarande inte vad den här är gjord av? Är det någon typ av kolfiber/plast?
Ah, då förstår jag. Jag trodde att de plockade upp minsta lilla men där ser man. Man lär sig något nytt varje dag!Näh, det är hederligt stål men boetten är så tunn och lätt, typ colaburk, så den funkar ändå
Blev nyfiken och gick in på hemsidan:
Eller har Neumanns Ur börjat med egen kollektion? Ok, jag hittar ut själv...
Jäkligt cool boett och visarna var ju riktigt grymma! Någon mer info på den?Detta såg lite intressant ut.
36,5mm diameter och 43,5mm l2l. 200m wr.
Framtida Kickstarter.
Mitch Mason Chronicle
Miyota 9039 och planerad att komma på Kickstarter i juni är allt jag vet tyvärr.Jäkligt cool boett och visarna var ju riktigt grymma! Någon mer info på den?
Får hålla utkik då, helt klart intressant.Miyota 9039 och planerad att komma på Kickstarter i juni är allt jag vet tyvärr.
"...han satt i en bil och hade en klocka på sig" åh fanBlev nyfiken och gick in på hemsidan:
https://neumannklockor.se/
Klarade av 10 sekunder av inledningsvideon. Pinsammare historia får man väl leta efter.
Varför envisas med detta trams? Det hjälper ju knappast vare sig märket, försäljning eller trovärdighet.
???
Näh, då hade det pipit hela tidenAh, då förstår jag. Jag trodde att de plockade upp minsta lilla men där ser man. Man lär sig något nytt varje dag!
Riktigt bra! Med blästrad boett bli det klockrent.Om det är någon som har missat så fick jag hem min custom Squale idag
Så hemsk var den väl inte?Blev nyfiken och gick in på hemsidan:
https://neumannklockor.se/
Klarade av 10 sekunder av inledningsvideon. Pinsammare historia får man väl leta efter.
Varför envisas med detta trams? Det hjälper ju knappast vare sig märket, försäljning eller trovärdighet.
???
Tja... jag är väl för känslig kanske.Så hemsk var den väl inte?
Tja... jag är väl för känslig kanske.
Men "min största idol pappa ägde en klocka och nu ska jag börja sälja klockor" funkar inte riktigt på mig.
Så hemsk var den väl inte?
Det är lite lustigt att man inte hör/ser så mycket om Sevenfriday. Det har ändå sålts ett gäng på K&S så några klockor borde finnas på forumet. Gorilla är också rätt snygga. Känns som ett prisvärt alternativ till Sevenfriday
Ja, hittar man bara ett som passar så ska det inte vara några problem.Vad säger tråden, går det att byta ut plexiglas mot safirglas i ett armbandsur ? Storlekarna är väl standardiserade tänker jag... Eller ?
Det är mina Timex jag undrar över, 'Q' och 'Falcon Eye'.
Med andra ord är det bara att fråga min urmakare. Det allra bästa vore att få ett glas som i formen är som originalet, fast då i reptåligt safirJa, hittar man bara ett som passar så ska det inte vara några problem.
Går säkert att fixa och brukar inte kosta så mycket. Inte säkert att det blir 100% likadant men bara det passat stilen på klockan så är det ju lugnt.Med andra ord är det bara att fråga min urmakare. Det allra bästa vore att få ett glas som i formen är som originalet, fast då i reptåligt safir
Skall definitivt försöka !Går säkert att fixa och brukar inte kosta så mycket. Inte säkert att det blir 100% likadant men bara det passat stilen på klockan så är det ju lugnt.
Nä, du har såklart en poäng. Möjligt man varit lite okänslig med sanningen här.Tja... jag är väl för känslig kanske.
Men "min största idol pappa ägde en klocka och nu ska jag börja sälja klockor" funkar inte riktigt på mig.
Storytelling säljer!Jag tycker inte heller den var så farlig.
Kanske inte jätteinspirerande historia med djup men inte heller dötrist.
Här kommer en till
Glomde ETA under huven, med 80 tim reserve, for ca 5 lakan, affordable indeed...0712 lamnar pa skola, denna veckas ovetenskapliga spd, Oris plus 9, Rolex plus 7, Hamilton plus, minus 0, billigast bast ?