• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor

Rizzie

Patek
2-Faktor
Själv har jag har fått ett sjukt sug efter en två ton, kanske kommit med åldern..
Snart 33, börjar också gilla guld en aning för mycket...
IMG_20191113_223122_861.jpg
 

Urtyp

Audemars
Någon i tråden som tror att det blir strul när jag tänker flyga med typ 20-30 klockor i handbagaget?
Det var väl någon som jobbade vid incheckning i den här tråden tror jag?
Det är ju inom EU (Spanien --> Sverige) men i dessa tider får man ju knappt ta med sig en tandkrämstub...

EDIT: menade ju säkerhetskontrollen såklart.
 
Senast ändrad:
Yes vart en byteshistoria, mot en Explorer II och lite deg från min sida...lite ångest dock, men 5 siffriga Rollar är nog min favvo fortfarande, och prestige bärarna har nog inte upptäckt Explorer, än....
Gillar explorer. Känns som en bra hybrid mellan sport dress och dyk. Vit, svart?
Eftersom jag pluggar nu känns det inte superaktuellt men denna skulle ju kunna vara ett substitut så länge... :phttps://klocksnack.se/threads/seiko-sportura-kenetic-gmt-”poor-mans-explorer-2”.127969/
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Gillar explorer. Känns som en bra hybrid mellan sport dress och dyk. Vit, svart?
Eftersom jag pluggar nu känns det inte superaktuellt men denna skulle ju kunna vara ett substitut så länge... :phttps://klocksnack.se/threads/seiko-sportura-kenetic-gmt-”poor-mans-explorer-2”.127969/
Vit 16570, yes spanade in Seikon, nice....och bra pris oxå....antar det var kop o salj du lankade till, kollade ej lanken..
 

M26

Rolex
2-Faktor
Jag blir 40 imorgon :-O En klocka hade suttit fint och TT känns lagom medelålder :D
Stort grattis i förskott broder! Wristshot på senaste förvärvet Casioak GA-2110 i din ära! Helt sjukt egentligen hur en så billig klocka kan göra en barnsligt glad, snuskigt bra och en stor rekommendation till alla :cool:

Edit: Var visst i rättan tid ändå :D

IMG_20200220_235108.jpg
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Sedär ja då ska vi hurra i tråden :cigar:
Tack tack :)
@FreakyLeo just nu, ”idag är imorrn för mig” i Filippinerna, så innan jag glömmer vid min höga ålder, stort grattis på födelsedagen önskar en Microbroder, dagen till ära tycker jag du ska bära Bratten....
Ofan, jag är redan 40 då ju :) Tack tack, det skall jag göra då, iallafall till en början :)
Stort grattis i förskott broder! Wristshot på senaste förvärvet Casioak GA-2110 i din ära! Helt sjukt egentligen hur en så billig klocka kan göra en barnsligt glad, snuskigt bra och en stor rekommendation till alla :cool:

IMG_20200220_235108.jpg
Tack tack, den är jäkligt tuff alltså :) Tror nog jag unnar mig något snart, blir dock en budgetvariant... hmm, kanske en Casio :)
 
Topp