nemour
Basic
Den var ju superfin!Nån av er som har erfarenhet av Proxima. Såg denna klocka och känner inte alls till det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den var ju superfin!Nån av er som har erfarenhet av Proxima. Såg denna klocka och känner inte alls till det.
Har du tittat något på Zelos? De gör väldigt snygga och välbyggda klockor i brons och meteorit. Dessutom alltid egna designer.Två flugor i en smäll... Brons och meteroit.
Här haft en hammerhead i brons (dock ej meteroit) från @Hjelm.Har du tittat något på Zelos? De gör väldigt snygga och välbyggda klockor i brons och meteorit. Dessutom alltid egna designer.
Det enda som stör mig med Zelos (och många andra) är att även visarna är gjorda i finpolerat brons. När klockan sen patineras så skiner visarna medans det andra blir matt och diskret. Jag hade mycket hellre sett visare i borstat stål eller något annat som passar helheten efter att den har blivit patinerad.Har du tittat något på Zelos? De gör väldigt snygga och välbyggda klockor i brons och meteorit. Dessutom alltid egna designer.
Haha kul! den är snygg och trevlig, fint kupat glas ger vintagekänsla! Jag har fått flera kommentarer av klockintresserade kollegor att den var en snygg klocka Armbandet ska jag byta för det gillar jag inte riktigt.Fy fasen vad bra. Ja bara gröta mig, jag väntar på en likadan nämligen . Lite tankar och intryck av den?
Såg du min Maranez? Just detta var en stor anledning till att jag nappade på denDet enda som stör mig med Zelos (och många andra) är att även visarna är gjorda i finpolerat brons. När klockan sen patineras så skiner visarna medans det andra blir matt och diskret. Jag hade mycket hellre sett visare i borstat stål eller något annat som passar helheten efter att den har blivit patinerad.
Rimligt. Det blir ju stor skillnad om patineringen går långt. Jag själv låter ju aldrig bronset bli grönt eller kraftigt oxiderat, så det blir inte så stor skillnad på mina klockor.Det enda som stör mig med Zelos (och många andra) är att även visarna är gjorda i finpolerat brons. När klockan sen patineras så skiner visarna medans det andra blir matt och diskret. Jag hade mycket hellre sett visare i borstat stål eller något annat som passar helheten efter att den har blivit patinerad.
Kan inte påstå att jag minns den. Har du bilder?Såg du min Maranez? Just detta var en stor anledning till att jag nappade på den
Nej, då är det väl kanske ok men de flesta låter ju sina bronsklockor bli mörkare och mattare än när de är nya.Rimligt. Det blir ju stor skillnad om patineringen går långt. Jag själv låter ju aldrig bronset bli grönt eller kraftigt oxiderat, så det blir inte så stor skillnad på mina klockor.
Kan inte påstå att jag minns den. Har du bilder?.
Mycket bättre! Där finns ju inget på tavlan som blänker när resten blir patinerat. Kan tänka mig att tavlan poppar galet mycket med den färgen. Snyggt!
Tack och min tanke exakt. Sen om patineringen går så långt att den blir grön/turkos om typ 50 år blir det ju stealth deluxeMycket bättre! Där finns ju inget på tavlan som blänker när resten blir patinerat. Kan tänka mig att tavlan poppar galet mycket med den färgen. Snyggt!
Proxima är precis som San Martin, Heimdallr etc ett så kallad fabriksmärke. Dvs ett märke som drivs av fabriken som tillverkar klockorna. Skulle till och med kunna tänka mig att Proxima och San Martin faktiskt är samma fabrik som äger och tillverkar, då de gör många exakt likadana klockor men med olika märken. San Martin håller hög kvalitet och jag skulle därför gissa att Proxima inte är sämreNån av er som har erfarenhet av Proxima. Såg denna klocka och känner inte alls till det.
Grymt bra bildIngen tvåton, men tavlan väger upp. Den spelar så sjukt bra i olika ljus
Minst sagt, hehe. Jag kollade deras hemsida och jag gillade denna:Tack och min tanke exakt. Sen om patineringen går så långt att den blir grön/turkos om typ 50 år blir det ju stealth deluxe
Ahh, trevligt. Ser fram emot den. Annat armband har jag redan börjat jaga . Är ju lite armbands-freak nämligen. Spånar även lite på länk.Haha kul! den är snygg och trevlig, fint kupat glas ger vintagekänsla! Jag har fått flera kommentarer av klockintresserade kollegor att den var en snygg klocka Armbandet ska jag byta för det gillar jag inte riktigt.
Ja en beads of rice länk ska jag prova-hoppas få till det i helgen! Om den jag har på min Dan Henry passar??Ahh, trevligt. Ser fram emot den. Annat armband har jag redan börjat jaga . Är ju lite armbands-freak nämligen. Spånar även lite på länk.
Proxima är precis som San Martin, Heimdallr etc ett så kallad fabriksmärke. Dvs ett märke som drivs av fabriken som tillverkar klockorna. Skulle till och med kunna tänka mig att Proxima och San Martin faktiskt är samma fabrik som äger och tillverkar, då de gör många exakt likadana klockor men med olika märken. San Martin håller hög kvalitet och jag skulle därför gissa att Proxima inte är sämre
Den där ser bra ut. Det vore intressant att veta hur litet den bärs. Jag föreställer mig att den skulle sitta snyggt på min 16åenhalva. Jag känner mig egentligen nöjd med det jag har, just nu. Tänkte häromdagen: jag är nästan OWG nu fast med runt 6 klockor. Sedan gjorde jag en räkning. Det blev 18. OWG med 18 klockor alltså.Ledsen att jag bombar med kapade Instagram-bilder idag men den här var ju grymt bra!
Minst sagt, hehe. Jag kollade deras hemsida och jag gillade denna:
Oj vad frän, grattis! Haft några äldre Ollech&Wajs men helt missat de nyproducerade. Inte ofta man ser 1000meters dykare i det här nätta formatetOch så kan man delta i den här tråden igen efter en liten paus. Riktigt trevlig.
Bra jobbat! Varje dag är en seger.Har hållt mig nykter nu sedan nyår, igår var det dock nära att jag trillade dit.
Tackar! Den sitter dessutom klart bättre på riktigt än vad det ser ut på bilden. Var lite rädd för det långa lug to lug, men sitter riktigt bra. Det här är dessutom en av de första 56 exemplaren så den har den numrerade kronan.Oj vad frän, grattis! Haft några äldre Ollech&Wajs men helt missat de nyproducerade. Inte ofta man ser 1000meters dykare i det här nätta formatet
Dags för ny passaround? Ska kolla deras hemsida. Har de även i 36 eller 38 mm?
Bästa serien!
Verkligen läcker, köpte du direkt från hemsidan? Misstänker att de skeppas från Schweiz, extra avgifter och sånt?Tackar! Den sitter dessutom klart bättre på riktigt än vad det ser ut på bilden. Var lite rädd för det långa lug to lug, men sitter riktigt bra. Det här är dessutom en av de första 56 exemplaren så den har den numrerade kronan.
Jag borde huggt den där. Så grym! Hojta gärna om du ska flippa. Har jag möjlighet så tar jag den gärna.
Jag är andra ägaren så köpte inte direkt från Schweiz. Men deras pris innefattar fraktkostnader, skatter osv. Så det blir inga extra avgifter.Verkligen läcker, köpte du direkt från hemsidan? Misstänker att de skeppas från Schweiz, extra avgifter och sånt?