• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_8802.JPG

Gratulerar till 40 jordsnurr @FreakyLeo :)

Grattis på födelsedagen! :cigar:

Grattis hörru! Ha en lite extra fantastisk dag!

Får en gratulera! Hoppas du får en fin dag :)

Stort grattis på din dag @FreakyLeo !! :cigar:
Hoppas dagen blir förträfflig!
/Björn

Stort grattis på din dag! Hoppas den blir supertrevlig :). En rejäl milstolpe 40.

Ha den äran broder @FreakyLeo
Hoppas du får en bra dag, och idag om någon dag är du värd att köpa en ny klocka :)

Uj, stort tack alla :D Blir säkert kanon ;)

Godkänd tidshållning av en affordable.
Minus 6 sekunder på 50 timmar. Kronan uppåt på natten, förövrigt på handleden.
Det klagar man inte på :).
4zk1Mgo.jpg
Crepasen har gått -8s på 8 dagar :D. Den får mycket handledstid nu - grymt nöjd med den!
Anordain släpper ny modell 1. Sjukt trevliga förbättringar, och den teal tavlan i sommar vettu:D (bild Anordain) https://anordain.com/collections/anordain-model-1/products/teal
78C73EE7-7DA4-4A6F-BD32-ECF7FBD0723A.png
Det där släppet har jag väntat på, får se om man hittar utrymme för en :)

Tror att storyn är att Steinhart lyckades få tillverkaren av boetterna att sälja samma boetter till honom. Ocean1 och Coral Reef skall ha identiska boetter.
Fråga Grovana detta och fick till svar att Grovana producerade Ocean one för Steinhart i början dock har de avslutat sitt samarbete då Steinhart valde att istället köpa sina boetter från Asien. Så med andra ord, köp Originalet med Schweizisk boet från Grovana för nästan samma pris:)

Fråga Grovana detta och fick till svar att Grovana producerade Ocean one för Steinhart i början dock har de avslutat sitt samarbete då Steinhart valde att istället köpa sina boetter från Asien. Så med andra ord, köp Originalet med Schweizisk boet från Grovana för nästan samma pris:)
Spännande :D Då har vi tre teorier ;)

Det enda som verkar någorlunda säkert är att Ocean1 och Coral Reef på något sätt hänger ihop-

Hallå där unge man! Insinuerar du att intresset för TT-klockor sammanfaller med just den åldern? Jag kan berätta för dig att jag faktiskt inte är 40 än på säkert 35 dagar! Och mitt senaste inköp har minsann inget med det att göra. *viftar i den generella riktningen mot min TT-Breitling*
Känns som att medelåldern på folk som skriver i tråden ligger runt 40! Många där omkring och sen lite gamla rävar och lite ungdomar som tex jag (36år ;)). Andelen TT ökar exponentiellt med åldern :hilarious:

Spännande :D Då har vi tre teorier ;)

Det enda som verkar någorlunda säkert är att Ocean1 och Coral Reef på något sätt hänger ihop-
Intressant, min teori är att hans vän är Grovana CEO (Christopher Bitterli) så de gjorde denna klocka åt Steinhart i 42mm, efter Steinhart växte slutade deras samarbete och Steinhart börja köpa sina boetter från Asien för att kapa ännu mer pris. Samtidigt producera Grovana dessa klockor åt andra märken därav ett annat Tyskt märke. Här är svar och fråga jag fick, Fråga: Coral Reef looks that the same watch as Steinhart Ocean one, is it the same watch? Svar: Yes, few years ago we produced this reference for Steinhart - but no mor relationship as they started directly purchasing components from Asia!

Stort Grattis förresten!!

Något sent men fyller i de andra och säger grattis på bemärkelsedagen @FreakyLeo ! Ha en grym dag!

Stort grattis @FreakyLeo! Tycker du är värd en klocka! :cool::cool:

@FreakyLeo Grattis och välkommen i klubben.. :cigar:

Välkommen över @FreakyLeo stort grattis.

Stort grattis @FreakyLeo :) Hoppas att du får en kanondag!

Grattis @FreakyLeo , jag ser fram emot paletöppningen. :cigar:

Stort tack alla igen :) Skulle nog trivas bättre med att fira födelsedag här i tråden istället för i verkligheten :hilarious:

Håller med föregående talare, stort grattis och klart att du ska skaffa dig en 40-årsklocka! :D GS kanske? :rolleyes:

Tack tack :) Det hade varit något, men det får nog vänta tills 50 :p

Intressant, min teori är att hans vän är Grovana CEO (Christopher Bitterli) så de gjorde denna klocka åt Steinhart i 42mm, efter Steinhart växte slutade deras samarbete och Steinhart börja köpa sina boetter från Asien för att kapa ännu mer pris. Samtidigt producera Grovana dessa klockor åt andra märken därav ett annat Tyskt märke. Här är svar och fråga jag fick, Fråga: Coral Reef looks that the same watch as Steinhart Ocean one, is it the same watch? Svar: Yes, few years ago we produced this reference for Steinhart - but no mor relationship as they started directly purchasing components from Asia!

Stort Grattis förresten!!

Skoj att leka detektiv :D Så kan det kanske vara.

Tack så mycket :)

Tillbaka
Topp