Jag letar 20mm band som en abstinensstinn pundare just nu, första dagen liksomSaken är väl att man såhär ibörjan inte till fullo förstår vidden av vad man faktiskt givit sig in på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag letar 20mm band som en abstinensstinn pundare just nu, första dagen liksomSaken är väl att man såhär ibörjan inte till fullo förstår vidden av vad man faktiskt givit sig in på
Beror väl på hur mycket den ska användas. Men dewalt är ju relativt affordable. https://www.proffsmagasinet.se/mask...zeutfK43F2GK33SDGTdGBKQCUer_iHSQaApvMEALw_wcBHaha, ska nog själv säga sorry för OT.
Jag hade en TYS-dag och kände att jag ville unna mig en ny. Jag har suktat efter den ett tag och de finns knappt att köpa begagnade heller (om man inte vill köpa från okända säljare i USA men då åker man lik förbannat på importavgifter) och har samtidigt en förhoppning om att det ska bli en keeper och då är det en rätt härlig känsla att köpa nytt.Köpte du den ny eller beggad förresten?
Jag är dåligt insatt i Scurfas iterationer men har de inte alltid haft samma vattenresistens? Jag upplevde den i alla fall som onödigt tjock och klumpig men så är jag också allergisk mot fetton. Har haft både den DS Action du länkar till samt uppföljaren som ser mer ut som automatversionen och är lite större med sina 43mm. Trevliga klockor med skön länk osv. men det fanns en del detaljer jag inte gillade såsom datumrutan, visarna m.m. men det är bara en smaksak och det är inget fel på klockan i sig. Tänk dock på att den modellen du nämner har utgått vad jag förstår det som och ersatts av den nya modellen så om du är sugen kan det kanske vara en god idé att slå till innan de tar slut.Hallå tråden!
Har snöat in lite på att jag villhöver en grab and go/gada-klocka. Gärna med ett pålitligt quartzverk och safirglas. Har sett att det skrivits en del om Scurfa här och blivit lite sugen på deras Diver One. Någon som provat den nya 500m-varianten?
Har även sneglat en del på Certina DS Action, både stål och titan. Certinan är ju dyrare även i stål men kommer på länk. Scurfas länk finns inte i lager så den kommer isf på gummi. Scurfan är ju rätt tjock, särskilt för att vara en quartz men verkar ju väldigt prisvärd.
Vad säger panelen? Missar jag något annat kul alternativ?
Lite bilder för att liva upp
Råcool! Jag har alltid gillat SHOM och till viss del även Proplof men tyvärr är man inte byggd för att kunna bära dessa pjäser... Man kanske ska se det som ett mål här i livet - att bygga upp sig lite så man kan bära vilken klocka man vill.Helt rätt, bra jobbat .
Var bara tvungen att testa "the beast".
Kommer att sitta fint när man gör sommarens första svanhopp
Beror väl på hur mycket den ska användas. Men dewalt är ju relativt affordable. https://www.proffsmagasinet.se/mask...zeutfK43F2GK33SDGTdGBKQCUer_iHSQaApvMEALw_wcB
Jag letar 20mm band som en abstinensstinn pundare just nu, första dagen liksom
Jag har det omvända problemet. Jag måste avstå en sur mängd klockor eftersom länkarna är för korta, till och med i original iblandRåcool! Jag har alltid gillat SHOM och till viss del även Proplof men tyvärr är man inte byggd för att kunna bära dessa pjäser... Man kanske ska se det som ett mål här i livet - att bygga upp sig lite så man kan bära vilken klocka man vill.
Jag hade en TYS-dag och kände att jag ville unna mig en ny. Jag har suktat efter den ett tag och de finns knappt att köpa begagnade heller (om man inte vill köpa från okända säljare i USA men då åker man lik förbannat på importavgifter) och har samtidigt en förhoppning om att det ska bli en keeper och då är det en rätt härlig känsla att köpa nytt.
Montas kundtjänst är riktigt grym förresten. De sålde tidigare klockorna via diverse återförsäljare och hade då ett rätt rejält påslag vilket gjorde att priserna låg på runt $3500 men efter ett tag insåg de väl att det kanske inte gick så bra som de hade hoppats och de fokuserade istället på att sälja via den egna hemsidan för att kapa mellanhänderna och kunna erbjuda ett bättre pris. Pang så var de nere på $2000 och alla kunder som hade köpt klockorna till det högre priset fick mellanskillnaden återbetald (eller valet att få det som prisavdrag på en annan modell), samma sak när de lanserade ny keramisk vridring med lume - alla som hade köpt modellen utan denna bezel fick möjligheten att få den monterad kostnadsfritt eller skickad till sig som reservdel och en slant för montering hos en lokal urmakare. Hur som helst så hörde jag av mig till dem för att se om de möjligtvis hade någon europeisk återförsäljare så att man skulle slippa importavgifterna som är ganska kännbara vid den här prisnivån och fick till svar att de erbjuder sig att splitta kostnaden 50/50 och sagt och gjort, efter att ha mailat in kvitto satte de tillbaka 50% av importavgifterna så man kan väl säga att jag fick runt 2500kr i rabatt. Snabba på att svara och alltid trevliga så de får ett STORT plus för det! Det är så här kundtjänst borde fungera överallt!
Det där med 'limited' alltså Hahaha...
Jag vill se den klocka eller pryl eller varsomhelst som har vart tillverkad 'unlimited'
Ja jag var tvungen att testa. Vet inte riktigt vad det är men jag gillar den skarpt på bild i alla fall.Råcool! Jag har alltid gillat SHOM och till viss del även Proplof men tyvärr är man inte byggd för att kunna bära dessa pjäser... Man kanske ska se det som ett mål här i livet - att bygga upp sig lite så man kan bära vilken klocka man vill.
Jävlar vilken klocka.Ja jag var tvungen att testa. Vet inte riktigt vad det är men jag gillar den skarpt på bild i alla fall.
Bredd på knappt 44cm och L2L på 48cm vilket är tacksamt. Tror det blir bra på mina 18cm handled . Är som sagt ingen jättefan av mesh men detta är ju snarare en ringbrynja så det kan funka. Spånar dock på länk redan.
Jag tycker bara ordet är lite urvattnatDu har en uppsjö av unlimited om du skippar "limited" men jag tycker de som gjordes till 100-årsjubileet 2012 är snyggast, framförallt avseende kronan.
Grattis! Bra val som sagt!Jag bidrar med en bild på senaste mikrotillskottet som kompensation och hoppas på förlåtelse för mina synder.
Kan ha fel men tror att den Scurfan som säljs idag är något tjockare än de äldre pga heliumventil och 500 meters wr.Jag är dåligt insatt i Scurfas iterationer men har de inte alltid haft samma vattenresistens? Jag upplevde den i alla fall som onödigt tjock och klumpig men så är jag också allergisk mot fetton. Har haft både den DS Action du länkar till samt uppföljaren som ser mer ut som automatversionen och är lite större med sina 43mm. Trevliga klockor med skön länk osv. men det fanns en del detaljer jag inte gillade såsom datumrutan, visarna m.m. men det är bara en smaksak och det är inget fel på klockan i sig. Tänk dock på att den modellen du nämner har utgått vad jag förstår det som och ersatts av den nya modellen så om du är sugen kan det kanske vara en god idé att slå till innan de tar slut.
Gamla modellen:
Nya modellen:
Är tveksam på att du lyckas med det. Meshet är ju ganska glidvänlig. Så den glider bra på där, även om den skulle vara tajtare. Kanske använda en gummi keeper är bättre. Hade själv velat att man kunde läsa keeper i ett fast läge på den länken, då hade den fungerat bättre. Gillar dock tanken på den typen av mesh, riktigt unikt mesh är det tycker jag. Men hade jag inte vart så för att ha gummi hade man kanske letar upp ett mer traditionellt mesh till den.Har funderat på det. Kan man inte trycka ihop keepern lite lätt med en tång? Har själv redan börjat planera för en fet länk eventuellt. Är inget större fan av mesh men detta kan man ju knappast kalla för det. Det är ju snarare en ringbrynja .
Nog det mest brutala sharkmesh som jag sett, det gillas.
Fasen vad grymt. Det är sånt som gör att dom kommer att finnas kvar LÄNGE. Sjukt spännande att se vad dom kommer med härnästJag hade en TYS-dag och kände att jag ville unna mig en ny. Jag har suktat efter den ett tag och de finns knappt att köpa begagnade heller (om man inte vill köpa från okända säljare i USA men då åker man lik förbannat på importavgifter) och har samtidigt en förhoppning om att det ska bli en keeper och då är det en rätt härlig känsla att köpa nytt.
Montas kundtjänst är riktigt grym förresten. De sålde tidigare klockorna via diverse återförsäljare och hade då ett rätt rejält påslag vilket gjorde att priserna låg på runt $3500 men efter ett tag insåg de väl att det kanske inte gick så bra som de hade hoppats och de fokuserade istället på att sälja via den egna hemsidan för att kapa mellanhänderna och kunna erbjuda ett bättre pris. Pang så var de nere på $2000 och alla kunder som hade köpt klockorna till det högre priset fick mellanskillnaden återbetald (eller valet att få det som prisavdrag på en annan modell), samma sak när de lanserade ny keramisk vridring med lume - alla som hade köpt modellen utan denna bezel fick möjligheten att få den monterad kostnadsfritt eller skickad till sig som reservdel och en slant för montering hos en lokal urmakare. Hur som helst så hörde jag av mig till dem för att se om de möjligtvis hade någon europeisk återförsäljare så att man skulle slippa importavgifterna som är ganska kännbara vid den här prisnivån och fick till svar att de erbjuder sig att splitta kostnaden 50/50 och sagt och gjort, efter att ha mailat in kvitto satte de tillbaka 50% av importavgifterna så man kan väl säga att jag fick runt 2500kr i rabatt. Snabba på att svara och alltid trevliga så de får ett STORT plus för det! Det är så här kundtjänst borde fungera överallt!
Jag får se vad jag kan göra åt keepern.Är tveksam på att du lyckas med det. Meshet är ju ganska glidvänlig. Så den glider bra på där, även om den skulle vara tajtare. Kanske använda en gummi keeper är bättre. Hade själv velat att man kunde läsa keeper i ett fast läge på den länken, då hade den fungerat bättre. Gillar dock tanken på den typen av mesh, riktigt unikt mesh är det tycker jag. Men hade jag inte vart så för att ha gummi hade man kanske letar upp ett mer traditionellt mesh till den.
Just some personal thoughts..
This looks promising. Makes me feel like there’s real work behind the brand. Not just something assembled by already existing parts and meant to sell to the masses.
The size and lug width seems to be quite nice and the overall looks is sporty, makes me think of some IWC models.
At first glance I thought that the polished case was a bit much, but letting it sink in, it feels very suitable.
Not sure about the “cal.-text” on the dial though.
I think it’s a smart move to use a different calibre than selitta or eta, while still use a well known swiss movement. It sets it apart from many other micros..
Mycket trevlig. Hade jag gärna haft .Post från arkivet men det här blev väldigt bra, mikro och snudd på affordable, Ultramarine Morse, GMT med Eternas caliber 39.
40 mm och lite tjock, men fin.
https://www.ultramarine-watches.com/product-page/morse-utc-blue
Den är häftig och annorlunda, kul med ”aged steel”. ETA 2824 innanför huven.Jag tycker den där är riktigt grym!
Tack! Jag håller med men jag kanske är lite partisk i frågan...Grattis! Bra val som sagt!
Jag vet inte när de började med 500m men den jag hade var uttagen sommaren 2018 och jag upplevde den som oproportionerlig och onödigt tjock så om det nu var den äldre modellen så lär den nya vara ännu värre.Kan ha fel men tror att den Scurfan som säljs idag är något tjockare än de äldre pga heliumventil och 500 meters wr.
Har också förstått att den gamla modellen av Certinan verkar vara på utgående. Men de flesta ADs verkar ha dem kvar fortfarande. Det är den jag vill ha i så fall så lär inte vänta för länge nej. Tack för input!
Ja, det är kul att se ett företag som verkar måna om både kunder och sitt rykte och det är galet vilken resa de har gjort. Första modellen lanserades 2017 om jag inte missminner mig och trots att Oceanking bara är inne på v2 än så länge känns det som att de lyckades rätta till de missar som fanns i debutmodellen (som redan var väldigt bra i sig). Är sugen på att beställa till deras gummi då de ligger bakom Everest som många håller som det bästa märket för just curved rubber men det tar emot att betala över 3' för en gummibit hur bra den än må vara.Fasen vad grymt. Det är sånt som gör att dom kommer att finnas kvar LÄNGE. Sjukt spännande att se vad dom kommer med härnäst
Ha ha bra där. Då får vi se hur den blir på länk. Hopplöst det där med band. Bestämde mig precis att jag får beställa band för 3k innan sommaren från och med nu. Mitt problem är att jag kommer ha svårt att hålla mig inom den budgeten trots att jag har mängder med band redan.Jag får se vad jag kan göra åt keepern.
Har faktiskt redan beställt en länk till den
Gummi är ju grymt det också och det har jag i massor så vi får se var det slutar .
Krävs lite tid för att vänja ögat men tycker ändå det är rätt kul..."våga satsa för att vinna" är rätt långt från Squales motto så är ganska förvånad att de ens släppte den här (på ett positivt sätt)Cool i carbon, men Zebra, polkagris boetten ?
Den var helt klart uddaCool i carbon, men Zebra, polkagris boetten ?
Det svarta lagret är kolfiber och det röda är färgad glasfiber. Vet dock inte varför de valde just rött.Cool i carbon, men Zebra, polkagris boetten ?
Jaha coolt! Dom skulle ju hellre valt en mörkare och ljusare variant av kolfiber iställetDet svarta lagret är kolfiber och det röda är färgad glasfiber. Vet dock inte varför de valde just rött.
För att vi ska något att snacka om såklartDet svarta lagret är kolfiber och det röda är färgad glasfiber. Vet dock inte varför de valde just rött.