• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Thats a really nice strap, if you find one with contrast stitching it will be a killer too!
I have s strap like this!!
338BB47E-34BB-44F0-B606-559B81239160.jpeg

En sak förvånar och irriterar mig en smula. Vad är det med folk på säljdelen som efter en tid ändrar rubriken på det de ämnar sälja till 'Prisbump'. Sedan när man går in på annonsen så är det likförbannat samma pris som tidigare :meh:
Finns oändligt med saker att störa sig på i annonser så vi öppnar inte den kladdiga lådan i den här tråden tycker jag (risk att dra ned stämningen) men jag håller med dig till 100%. Känner inte till det specifika fallet men tycker mig ha noterat det vid andra tillfällen. Lägger man till prisbump i rubriken så skriver man såklart vilket datum prisbumpen gjordes SAMT låter det gamla priset stå kvar.

Nej inte i detta fall...
Tänker inte hänga ut någon, tycker bara det är ett underligt förfarande.

Ja det var ju dåligt, lite Elgiganten känsla över det hela :meh:

a23a224f-dd7b-4a39-924a-1e7e768090b0

Finns oändligt med saker att störa sig på i annonser så vi öppnar inte den kladdiga lådan i den här tråden tycker jag (risk att dra ned stämningen) men jag håller med dig till 100%. Känner inte till det specifika fallet men tycker mig ha noterat det vid andra tillfällen. Lägger man till prisbump i rubriken så skriver man såklart vilket datum prisbumpen gjordes SAMT låter det gamla priset stå kvar.

Håller med dig. Älskar dock de diverse fyndiga beskrivningar av uppdragskänslan på klockor :D

Nej inte i detta fall...
Tänker inte hänga ut någon, tycker bara det är ett underligt förfarande.

Kort sagt så finns det många åsikter om hur en annons ska vara utformad, vad dessa är baserade på vet jag inte, kanske åsikter. Men det finns regler på forumet för K&S och följer man dem så är det OK. För mig räcker det att det finns ett pris som är aktuellt just nu. Historik är inte intressant då klockor går in/ur högtryck fort på forumet :) tänk på hur det är med dykare i januari jämfört med april t ex.
Prisbump är en bump och då har troligen vederbörande justerat priset, men det kan ju lika gärna gå upp som ner, eller hur, fri marknad. Allt beror ju på om säljaren vill sälja eller bara nästan vill sälja, eller inte alls och till vilket pris. Jag har t ex minst 2 annonser ute på sådant jag inte vill men kanske borde sälja.

Den här vill jag inte sälja, baa köpa fler, jag har Yema-Superman-sjukan-virus-deluxe.

5407E1B1-634F-4B5C-91F6-A5D2CF761A16.jpeg

Tillbaka
Topp