• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_9313.JPG
IMG_9315.JPG

Akureyri :)
Härliga vyer! Hur stor stad är det?

Tack! Knepig stavning där.

Hur är det att bo i ett land med så få invånare? Nu är vi inte så många i Sverige heller, relativt sett, men det skiljer ändå en hel del mot Island.
Nu har jag bott här i 19 år så min syn på hur Sverige är idag är minst sagt luguber (och säkert heller ej helt korrekt)
Det är nästan ingen brottslighet här, 'byråkrati' är inte lika segt och hopplöst som det kan vara hemma.
Inga industrier (här på norra delen iaf) som spyr ut rök, skonsamt producerad elektricitet. Inga 'no go' ghetton. Det är säkert att röra sig ute hela dygnet.
Allt detta är saker jag sätter stort värde på och är tacksam över att mina barn får växa upp i :)

Nu har jag bott här i 19 år så min syn på hur Sverige är idag är minst sagt luguber (och säkert heller ej helt korrekt)
Det är nästan ingen brottslighet här, 'byråkrati' är inte lika segt och hopplöst som det kan vara hemma.
Inga industrier (här på norra delen iaf) som spyr ut rök, skonsamt producerad elektricitet. Inga 'no go' ghetton. Det är säkert att röra sig ute hela dygnet.
Allt detta är saker jag sätter stort värde på och är tacksam över att mina barn får växa upp i :)
Absolut, trygghet är jätteviktigt. Speciellt med barn. Man tänker ju alltid utifrån deras bästa. Hon somnade precis i min famn här. :)

CABD09F6-2B50-47C4-969F-B8A6F9573A85.jpeg

1600 sidor i bästa tråden är inte illa!
Inga 'no go' ghetton. Det är säkert att röra sig ute hela dygnet.
Det här med dåliga områden är alltid relativt. Det har förmodligen varit bättre men det är ändå inte så illa som gemene man tror. Åk till Frankrike eller ännu hellre USA så finns det gator i varenda större stad där man garanterat skulle bli rånad om man satte sin fot eller körde in sin bil.
Man ska inte tro allt som står i tidningarna. De vill göra snabba nyheter och få många klick. Hur mycket bra journalistik ser vi idag?

Sen får man glömma att hur västvärlden ser ut idag med en ökande segregation mellan rika och fattiga samt olika etniciteter är en följd av hur vi lever våra liv. Man kan inte både äta kakan och ha kvar den.

Hade kunnat bjuda på ett ws men kör OWG och kör dessvärre varken mikro eller affordable.

Ah vad mysigt :)
Min dotter är snart 13 men jag har svårt för att hon växer så snabbt, allt är och var så mycket enklare när man var mer behövd.
Jag är en tvättäkta hönspappa :rolleyes:
Ja tiden då man var idolen och superhjälten är förbi. Mina töser är 21 och 17, jag ser dom fortfarande som mina små töser. Tiden bara försvann. Sånt är livet.
SSPqwCR.jpg

Tillbaka
Topp