• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Heads up!
Nu kommer chansen.
Någon i tråden som är sugen på en
Squale MICRO-LE?
Funderar på att avyttra min nämligen och kommer förmodligen att ångra mig som vanligt :)
Ser gärna att den hamnar hos en trådfantast.
Skicka pm vid intresse.
Ay5vqrJ.jpg

Zelos teasar kommande dressaren:
You guys have been eagerly awaiting this...here’s some quick pics of the dress watch protos! Name has not been finalised yet though. Features an all new angular stepped case design. Textures are all different for each dial. Lumed hands and indices. Prices will be around $700 for the launch and it should be ready in around 1-2 months. 5 variants will be made with 100 pieces each. Bracelet and brown dial variant not finalised yet, still tweaking the bracelet links due to sharp edges. Quick specs 38mm diameter 7.5mm thickness without crystal, 9.5mm total ETA 7001 handwound elabore with Blued screws.
FB_IMG_1583841014600.jpg

FB_IMG_1583841002551.jpg

FB_IMG_1583840997269.jpg

FB_IMG_1583840991975.jpg

FB_IMG_1583840986758.jpg

FB_IMG_1583840980656.jpg

FB_IMG_1583840974757.jpg

FB_IMG_1583840968180.jpg
Jag ska ha den laxfärgade, så är det bara.

Heads up!
Nu kommer chansen.
Någon i tråden som är sugen på en
Squale MICRO-LE?
Funderar på att avyttra min nämligen och kommer förmodligen att ångra mig som vanligt :)
Ser gärna att den hamnar hos en trådfantast.
Skicka pm vid intresse.
Ay5vqrJ.jpg
Ja! Varit sugen ett tag.

Tyvärr finns inte finansiella förutsättningar just nu. Får förmodligen passa denna och hoppas på nästa. Verkar grymt cool!

Dagens nykomling. En stålis.
Casio GMW-5000GD-1ER.
Rejäl tyngd, inget man är van vid när det gäller G-Shocks. Sitter grymt skönt och är mycket välbalanserad. Kvalitetskänslan är påtaglig utan tvekan. Meganöjd :).
Yj4mV7h.jpg
Jäkligt snygg den där. Funderar på en lite enklare variant : GW-B5600BC-1BER. Vad gillar du displayen? Är den tydlig? Någon funktion jag kommer saknar på den enklare varianten?

Jäkligt snygg den där. Funderar på en lite enklare variant : GW-B5600BC-1BER. Vad gillar du displayen? Är den tydlig? Någon funktion jag kommer saknar på den enklare varianten?
Displayen är kanon på denna och ska vara något skarpare än GW-B5600BC-1BER som du funderar på. Negativ display kan vara lite svårläst men jag tror det funkar bra på din modell med.
Förövrigt så är dom nog hyfsat lika, båda solar och bluetooth fast min då helt i stål :).

Displayen är kanon på denna och ska vara något skarpare än GW-B5600BC-1BER som du funderar på. Negativ display kan vara lite svårläst men jag tror det funkar bra på din modell med.
Förövrigt så är dom nog hyfsat lika, båda solar och bluetooth fast min då helt i stål :).
Din är klart ballare i stål men den kostar en hel del mer. Tror jag känner mig för på den billigare - går alltid att köpa en stålis senare. Mest fundersam på displayen - kul att höra att du gillar den. Kanske blir det en runda förbi en affär till helgen och klämma lite :D

Bilagor

• Screenshot_20200311-091446.jpg
    Screenshot_20200311-091446.jpg
    224.6 KB · Visningar: 3
  • Screenshot_20200311-091348.jpg
    Screenshot_20200311-091348.jpg
    245.2 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp