• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grattis!

Karma avseende åsikten om iPhone får utvisa om din Traska och andras klockor kommer innan sommaren. Apple ser er :)

Är 100 % fast i applemiljön sedan länge men förstår absolut de som är negativa. Jag börjar bli orolig för snart måste jag välja ny telefon och när nu iPhone SE utgått vet jag inte hur jag ska göra. Vägrar gigantofåner.

Lite som att gilla Anonimo/Gruppo Gamma men inte våga pga storleken.

orkar inte posta bild på Yeman...
Jag hade IPhone X innan och nu IPhone 11 PRO,båda valde jag pga dom är lite mindre i storleken.
Är ingen hater till andra märken har haft samtliga Iphones och även en hel del Androider men dom har alltid fått gå vidare.

Nån som har denna ..snygg midsize eller är den för stor..just nu 1813,- inkl frakt på Watchia.
GST-W130BC-1A3ER
20200315_133859.jpg

Senast ändrad:
Grattis!

Karma avseende åsikten om iPhone får utvisa om din Traska och andras klockor kommer innan sommaren. Apple ser er :)

Är 100 % fast i applemiljön sedan länge men förstår absolut de som är negativa. Jag börjar bli orolig för snart måste jag välja ny telefon och när nu iPhone SE utgått vet jag inte hur jag ska göra. Vägrar gigantofåner.

Lite som att gilla Anonimo/Gruppo Gamma men inte våga pga storleken.

orkar inte posta bild på Yeman...
Jag hade IPhone X innan och nu IPhone 11 PRO,båda valde jag pga dom är lite mindre i storleken.
Är ingen hater till andra märken har haft samtliga Iphones och även en hel del Androider men dom har alltid fått gå vidare.
Religion, går aldrig att ha rätt eller fel. Windows eller Linuxvariant (inkl apples), iPhåne eller android (windows eller Nokias är det väl ingen som använder längre?). Som ingetgör så föredrar jag allt linuxbaserat framför "proprietära". Men är också upplärd med (efter hålkortstiden) PDP-11e och Unix v6 och v7 (samt förstås DEC10/20 och tillhörande TOPS och Decnet, googla på det ni ungdomar :p:)). Sen kom Mac-os och Windows och sånt...
Kan rekommendera filmen "Pirates of Silicon Valley" om ni inte sett den och har ett historieintresse.
EDIT: Filmen handlar om Bill Gates och Steve Jobs och hur de startade sina verksamheter (icke att förglömma, Ballmer, Allen och Wozniak och Wayne, legender alla).

Senast ändrad:
Religion, går aldrig att ha rätt eller fel. Windows eller Linuxvariant (inkl apples), iPhåne eller android (windows eller Nokias är det väl ingen som använder längre?). Som ingetgör så föredrar jag allt linuxbaserat framför "proprietära". Men är också upplärd med (efter hålkortstiden) PDP-11e och Unix v6 och v7 (samt förstås DEC10/20 och tillhörande TOPS och Decnet, googla på det ni ungdomar :p:)). Sen kom Mac-os och Windows och sånt...
Kan rekommendera filmen "Pirates of Silicon Valley" om ni inte sett den och har ett historieintresse.
Några kände jag igen men inte många :)

För egen del så har jag alltid gillat mobiler oavsett märke eller programvara. Max ett år eller oftast mindre innan byte. Har haft det mesta genom åren.
Iphone för mig idag ser jag som vilket annat märke som helst. En gång otvivelaktigt ledande men inte längre. Ikoniskt javisst men betydligt mer låst system än t.ex Android så inga större möjligheter till tredjepartsprogram . Om ska man få mest utav en Iphone idag så bör man nog köra Apple rakt över. Priserna mellan dom bästa aktörerna idag är jämlika så ur den aspekten kan det kvitta vilket, alltså jäkligt dyrt. :)
Edit: skrivet av Samsung Galaxy Note10+ :)
Dagens disk-kompis
IfS0RKV.jpg

Senast ändrad:
Bifogar en gammal goding.
svar längre ner. :)
94E99EB2-0F89-4EF8-B2D7-6F872B62A83B.jpeg
För egen del så har jag alltid gillat mobiler oavsett märke eller programvara. Max ett år eller oftast mindre innan byte. Har haft det mesta genom åren.
Iphone för mig idag ser jag som vilket annat märke som helst. En gång otvivelaktigt ledande men inte längre. Ikoniskt javisst men betydligt mer låst system än t.ex Android så inga större möjligheter till tredjepartsprogram . Om ska man få mest utav en Iphone idag så bör man nog köra Apple rakt över. Priserna mellan dom bästa aktörerna idag är jämlika så ur den aspekten kan det kvitta vilket, alltså jäkligt dyrt. :)
Dagens disk-kompis
IfS0RKV.jpg
Är mobilfreak med:)
Har även arbetat inom branschen 1998-2004.
Men brukar inga andra program så att den är låst rör inte mig.
Dock hade jag inte valt Apple annars.
Men mobiler,klockor,bilar finns ju många dårar som favoriserar och just ”min” är bäst:p
Handlar givetvis om upplevelse med en produkt man äger/ägt oxå.
Fasen finns ju mobiler för runt 2000kr icke kända som tydligen ska vara riktigt bra.
Får erkänna att jag vart sugen på att testa:D

Har aldrig haft en iPhone. Funderat på att skaffa en eftersom kamerorna är riktigt bra i dem, men jag blir skogstokig på Apples gränssnitt... Gäller inte bara telefonerna, ibland måste jag använda iTunes för att synka filmer till ungarnas iPads, blir lika förbannad varje gång. :mad:

Dagens klocka, bild tagen med 2 år gammal Huawei.
IMG_20200315_142248.jpg

Har aldrig haft en iPhone. Funderat på att skaffa en eftersom kamerorna är riktigt bra i dem, men jag blir skogstokig på Apples gränssnitt... Gäller inte bara telefonerna, ibland måste jag använda iTunes för att synka filmer till ungarnas iPads, blir lika förbannad varje gång. :mad:

Dagens klocka, bild tagen med 2 år gammal Huawei.
IMG_20200315_142248.jpg
Kör alla telefoner och plattor samt Apple TV hemma blir kanske enklare när man har allt från samma leverantör.
Är det film på dator du ska streama på plattorna?

Kör alla telefoner och plattor samt Apple TV hemma blir kanske enklare när man har allt från samma leverantör.
Är det film på dator du ska streama på plattorna?
Jag brukar streama till apple-tv från windows 10. Eller föra över film till paddorna så man kan titta offline. ITunes för windows är kass, känns som ett program från 90-talet...

Tillbaka
Topp