Pimp the Arnie
Som en liten födelsedagspresent till mig själv beställde jag en Strapcode Super-J Luis med raka ändlänkar ( Super jubilee ) då det verkade vara en rolig uppgradering till min Seiko SNJ025P1. Det och att jag inte behövde förklara för frugan hur en ny klocka plötsligt uppenbarat sig i hemmet
Paketet från Amazon.de tog en vecka eller så att anlända och som en barn på julafton var jag givetvis angelägen att prova min nya leksak omedelbart. För den som tidigare ägt en länk från Stapcode vet att det är gedigna konstruktioner och att montering / passning är en simpel affär.
Till min hjälp hade jag ett mejselkit från kina och en bergeon 6767. Resultatet blev riktigt lyckat tycker jag allt. Klockan känns mer balanserad på handleden då länken tillförde mer vikt runt om och den sitter överlag bättre på mig ( råkar ofta ut för ”mellan hål” problemet med många tyg/läder/etc band ).
De €72 inkl frakt som jag betalade för länken känns helt klart som en vettig summa och en betydande ”uppgradering” från det medföljande gummit. En klar tumme upp alltså från mig