• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Invictan fick åka med på morgonturen idag.
5C781348-7DD5-42A2-9F91-90FD2FA580CA.jpeg

Om de är som vintagemodellerna så ska glaset vara rejält kupat vilket kan göra 2-3 mm på höjden om man mäter där. Är det bara boetten som är 15,6mm håller jag dock med om att det är lite för tjockt för den modellen.
Jag tycker inte att det ser ut som att glaset sticker upp så mycket men det är svårt att se på bilderna. Vi håller tummarna!

Ibland kan man bli lurad av måtten på pappret för att glaset sticker upp väldigt mycket men det ser inte ut att vara fallet här. Hoppas att de bärs bra för jag blev sugen på en orange!
Tankte oxa pa den som ar lite ljusare orange, saknar ngt efter slapp av en PO, “en glad Orange dinka”

Har nog beslutat mig för att LE:n får vandra vidare så om någon känner sig sugen läggs den upp under helgen. Typ samma pris som alla de andra inklusive frakt osv. Använd ett fåtal gånger.

Anledningen är på bild här nedan. Varken micro eller direkt affordable.

66D79B99-979B-49F9-9CFA-DB7450F55D09.jpeg
1A3BE2CF-54B7-4953-A81F-EEFE8D0A26D5.jpeg

Är lite sugen på en gul men inte lika sugen på storleken...hur tycker du att den bärs? Låter som att de flesta upplever den som bekväm tack vare integrerade bandhorn men så har de flesta även grövre handleder än vad jag har... :(

Jag läste en intervju med Justin från Monta där det togs upp en del lyssnarfrågor där många efterfrågade möjligheten att köpa länken löst eller möjligheten att få den på andra modeller men svaret var att den tydligen är jävligt dyr och att det skulle plussa på ett antal tusen på priset vilket de inte ville göra. Märkligt att de inte säljer den löst men det kanske inte skulle vara så stor efterfrågan på en länk för typ 4-5k när det väl gäller men han sa samtidigt att de tittar på alternativ så det är möjligt att det kommer något liknande i framtiden. :)
För mig har alltid lug till lug varit det bästa måttet. Så länge de ligger under 50 så funkar det på mig även om jag har tunna handleder. Mina ligger på 16-16,5 någonstans. Den funkar som sagt bra på dem. Meshet kan du glömma dock. Keepern är sämst på det.
DSC_1531.JPG

Schysst! Vintagevarianterna är rätt svåra att få tag i och börjar spåra i pris så detta kan vara ett bra alternativ.
Ja iaf Jenny har ju stuckit iväg rejält sista åren. Budade på en fin Philip Watch häromdagen som gick strax över 10k så är lite grinig att jag hoppade av
De där gick ju inte av för hackor! :woot: Men 15,6mm tjock..? :eek:
Ska man ner på 1000 meter så får man kompromissa någonstans ;)
Original Caribbean är ju inga tunnisar heller av förklarliga skäl.

Ja iaf Jenny har ju stuckit iväg rejält sista åren. Budade på en fin Philip Watch häromdagen som gick strax över 10k så är lite grinig att jag hoppade av

Ska man ner på 1000 meter så får man kompromissa någonstans ;)
Original Caribbean är ju inga tunnisar heller av förklarliga skäl.
Nej, det har du iofs rätt i. :D

• Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp