• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Så blev det en beställning på AliExpressrean då... Lyckades hålla ut ett par timmar i alla fall. Mycket som är billigare än vanligt nu.

Valet föll på denna Cadisen som Jodi på JOMW tipsade om i sin video. Uppenbart Gentainspirerad men ändå lite egen. NH35-verk.
D14C7A17-F785-4253-855B-1A342208A967.jpeg

Han var ju orolig för storleken men denna bild lugnade mig. Vet inte om de la upp den som en kommentar för att inte folk skulle bli bortskrämda.
D0D383D5-00CE-4EC3-82A4-B306B886B83B.jpeg

Drygt 60 dollar efter rabatter är inte mycket att orda om. Ska bli kul att få hem den om några veckor!

Så blev det en beställning på AliExpressrean då... Lyckades hålla ut ett par timmar i alla fall. Mycket som är billigare än vanligt nu.

Valet föll på denna Cadisen som Jodi på JOMW tipsade om i sin video. Uppenbart Gentainspirerad men ändå lite egen. NH35-verk.

Han var ju orolig för storleken men denna bild lugnade mig. Vet inte om de la upp den som en kommentar för att inte folk skulle bli bortskrämda.

Drygt 60 dollar efter rabatter är inte mycket att orda om. Ska bli kul att få hem den om några veckor!
Sneglar på den där. Med synd att den inte är lite nättare bara...

Lite sugen att kika på Chinese Specials också :D Visste inte att Epoch hade börjat med Sea-Gull verk i sina klockor :D Antar att herrarna Sjöö och Sandström har lite dåligt med cash i dessa tider också.
HTB10pHfKXXXXXbGXFXXq6xXFXXXy.jpg

Man vet aldrig vad man hittar på AliExpress. :D Den där ser fin ut men visst ligger de lite högre i pris?
Jo, den kostar någon tusenlapp eller två. Finns en hel del intressant men också VÄLDIGT mycket som inte är det. Har nästan ont i magen nu efter att bläddrat lite. Men säga vad man vill om kineser, men de spenderar rejält på marknadsföring, både DiCaprio och Rowan Atkinson är ambassadörer för Pagani, t.o.m. Jodie får vara med :D Många roliga namn också, Steel Bagelsport gillade jag, Age Girl DeepSea Challenge var inte dum heller. Skämt åsido fanns det några Sea-Gull som lockade lite.

Jo, den kostar någon tusenlapp eller två. Finns en hel del intressant men också VÄLDIGT mycket som inte är det. Har nästan ont i magen nu efter att bläddrat lite. Men säga vad man vill om kineser, men de spenderar rejält på marknadsföring, både DiCaprio och Rowan Atkinson är ambassadörer för Pagani, t.o.m. Jodie får vara med :D Många roliga namn också, Steel Bagelsport gillade jag, Age Girl DeepSea Challenge var inte dum heller. Skämt åsido fanns det några Sea-Gull som lockade lite.
Ja, det är väldigt mycket skräp också så man får gallra rätt noga. Precis som på eBay finns det inte heller en självklar koppling mellan pris och kvalitet så bra att kolla omdömen och även recensioner om man hittar.

Har också bott i Oslo i många år så vet att det är fritt fall om du hamnar utanför systemet. Stooora klasskillnader som jag faktiskt tycker är lite obehagligt att se på nära håll. Detta är dock inget som nyrika norrmän vill prata om och sopas gärna under mattan. Lösningen med att fösa ihop heroinister på ett och samma ställe vid Jernbanetorget (lagligt och helt öppet) var ett klassiskt exempel.
Jag har helkass koll pa Norge, var pa kurs dar for ca 20 ar sedan, projsa da, tror ca 150 for pizza o en ol, sedan vagade jag ej ga ut ngn mer, jobbade sedemera med en norrman i Dubai som skrot om oljepengar till hoger o vanster, luktade lite lille brorskomplex if you ask me....

• Like
Reactions: v0n
I dessa tuffa tider känns det viktigt att hjälpa småföretagare. Därför tänker jag dricka massor med öl på favvopuben (har ingenting att göra med att jag är sugen på öl, enbart solidaritet :rolleyes:). Morgan är med!
Trevlig helg vänner :)
IMG_20200327_174619.jpg

PS. Ensam på bussen, nästan spöklikt

Bidrar med litet info om min nya stolthet!

Seiko SNZH55 moddad med:
NH35 urverk med hand-winding och hacking seconds
Dagaz urtavla
Yobokies visare, lumed bezel insert, special FFF bakstycke, double domed sapphire crystal
blankpolerade bandhorn
Mesh-band från Staib högblankpolerat
Hela bygget utfördes av Paul på Tempus Watch Mods

Vad tycks om resultatet?

95296171-23eb-4eb8-8a72-d750a6195d6d-jpeg.1393042

Bra jävla lume! :)

Jag har helkass koll pa Norge, var pa kurs dar for ca 20 ar sedan, projsa da, tror ca 150 for pizza o en ol, sedan vagade jag ej ga ut ngn mer, jobbade sedemera med en norrman i Dubai som skrot om oljepengar till hoger o vanster, luktade lite lille brorskomplex if you ask me....
150 spänn var ändå billigt haha, tror knappt man får en öl för det priset nuförtiden

I dessa tuffa tider känns det viktigt att hjälpa småföretagare. Därför tänker jag dricka massor med öl på favvopuben (har ingenting att göra med att jag är sugen på öl, enbart solidaritet :rolleyes:). Morgan är med!
Trevlig helg vänner :)
IMG_20200327_174619.jpg

PS. Ensam på bussen, nästan spöklikt
Najs, bli inte för intim nu bara. Max 50 pers samlingar är tydligen nya normen :nailbiting:

Tillbaka
Topp