• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kikade lite ytterligare på denna. Ser ut att vara urtavlan från longislands militare. Således borde man kunna köpa den och byta till 60 atm visare :)
Ja, det ska inte vara några problem, jag har ju satt 60 Atmos-visare på min 1545a. Tror bara att det blir problem med timvisaren om man har applicerade index men det har ju inte dessa. :) Kan säkert stämma att det är tavlan från deras Militaire, är ju väldigt likt.

Finns nu i en hel del nya färger, var och hämta dem på Landvetter igår. Blir sjukt bra pris med all25 koden.
Grön och Pepsi får man med extra band likt den Limiterade blåa.
https://zackrissonsur.se/produkt/diver/
https://zackrissonsur.se/produkt/diver-2/
Här är alla modeller:
https://zackrissonsur.se/?s=orient+star+diver&post_type=product
Tror alla finns hemma i lager
91410373_850785812074074_3748901679358017536_n.jpg
Ser att du inte har Spinnaker Tesei titanium på din hemsida. Grymt snygg.
Spinnaker säljer dom ruggigt billigt just nu på sin hemsida, 299$. Är det något som du kan plocka hem (inom överskådlig framtid då jag har grymma problem med vänta :D) och kanske tangera eller gärna bräda det priset? Finns några olika färgsättningar.
SP-5061-02-MS33_grande.jpg

Rullar vidare med denna idag med.
Måste ge Certina beröm för AR-behandlingen som är makalöst bra på denna. Absolut top tre av dom jag har haft när det gäller AR och det innefattar både rejält mycket dyrare och även billigare pjäser. Alla keepers men jag har inte dom kvar :D.
z44if6B.jpg

Kvaliteten är knappast a och o på klockan, jag tycker också den är ful som stryk. Men men, alla gillar vi ju olika.
Så är det förstås. Jag tror jag blivit påverkad av att följa den totalt smaklösa (tycker jag) mannen Michael Blakey, eller Producera Michael på Youtube. En stenrik man med en hygglig klocksamling. Den ena klockan mer vulgär än den andre. I sista klippet visade han ett privatjet han köpt för sisådär 25 miljoner USD.

Han är helinne i J&Co-klockor och har väl tre Astronomia och nu i sista klockinslaget köpte han den där dubbla trippelaxel-tourbillionen till sig själv och en Epic X till sin kompanjon på kanalen. Epic X:en tilltalade mig av någon anledning – och Aventi är inte olik!

• Like
Reactions: M26
Vilken superman är den suprigaste mannen?

Vilken som är bäst menar du? Jag gillar personligen de med polerad boett och håller min blåa lite högre än den svarta som är lite mer generisk dykare. Den blå har lite mer egen karaktär helt enkelt och den svarta är lite för perfekt. Men att vara för perfekt är inte så dåligt :)

Yemas nya Superman GMT, Navygraf och nya quartsarna är helt borstade vilket säkert är fint. JAg tycker bara att polerat blir mer sommarklocka. Många av de nya modellerna har även index med stålram runt, personligen gillar jag den svarta heritagemodellens tryckta index mer.

Länkarna är fina också och de ger klockan lite olika karaktär beroende på hur man kombinerar. Här en navygraf-länk på svarta heritagemodellen, bild från instagram anv ben_bril
Skärmavbild 2020-04-01 kl. 22.46.44.png

Så är det förstås. Jag tror jag blivit påverkad av att följa den totalt smaklösa (tycker jag) mannen Michael Blakey, eller Producera Michael på Youtube. En stenrik man med en hygglig klocksamling. Den ena klockan mer vulgär än den andre. I sista klippet visade han ett privatjet han köpt för sisådär 25 miljoner USD.

Han är helinne i J&Co-klockor och har väl tre Astronomia och nu i sista klockinslaget köpte han den där dubbla trippelaxel-tourbillionen till sig själv och en Epic X till sin kompanjon på kanalen. Epic X:en tilltalade mig av någon anledning – och Aventi är inte olik!
Måhända är jag onödigt hård i mitt omdöme. En tourbillon för 999$ som låt oss säga fungerar bra i fem år, är ju ändå fem år av glädje för den som vill ha en :)

Vilken som är bäst menar du? Jag gillar personligen de med polerad boett och håller min blåa lite högre än den svarta som är lite mer generisk dykare. Den blå har lite mer egen karaktär helt enkelt och den svarta är lite för perfekt. Men att vara för perfekt är inte så dåligt :)

Yemas nya Superman GMT, Navygraf och nya quartsarna är helt borstade vilket säkert är fint. JAg tycker bara att polerat blir mer sommarklocka. Många av de nya modellerna har även index med stålram runt, personligen gillar jag den svarta heritagemodellens tryckta index mer.

Länkarna är fina också och de ger klockan lite olika karaktär beroende på hur man kombinerar. Här en navygraf-länk på svarta heritagemodellen, bild från instagram anv ben_bril
Skärmavbild 2020-04-01 kl. 22.46.44.png
Fina klockor!

Jag gillar den där blå med höga applicerade index. Väldigt fin! :)

Virtual Windup Watch Fair

https://wornandwound.com/join-us-on-instagram-for-a-virtual-windup-watch-fair/

In order to view, please follow @wornandwound on Instagram.

Monday, March 30th
  • 3:00pm EDT – Brew Watch Co. with Founder Jonathan Ferrer
  • 3:30pm EDT – Oak & Oscar with Founder Chase Fancher
  • 4:00pm EDT – VAER Watches with Co-Founder Ryan Torres
  • 4:30pm EDT – Everest Horology Products with Founder Michael DiMartini
Tuesday, March 31st
  • 3:30pm EDT – Collins Brand with Founder Jimmy Collins
Thursday, April 2nd
  • 3:00pm EDT – Aloha Watches with Founder Spencer Leu
  • 3:30pm EDT – Laco Watches with Chad Tsagris
  • 4:00pm EDT – BALL Watch with Warren Obenski
  • 4:30pm EDT – Bespoke Watch Projects with Founder John McConnico
Friday, April 3rd
  • 3:00pm EDT – Raven with Founder Steve Laughlin
  • 8:30pm EDT – Nodus with Co-Founder Wes Kwok
Monday, April 6th
  • 3:00pm EDT – Hamilton with CEO Sylvain Dolla
  • 4:00pm EDT – Monta with Founder Justin Kraudel
Tuesday, April 7th
  • 12:00pm EDT – Oris with CEO Rolf Studer
  • 3:00pm EDT – Martenero with Founder John Tarantino
  • 3:30pm EDT – Bravur with Founder Magnus Äppelryd
  • 4:00pm EDT – Vortic Watch Company with Founder R.T Custer
Wednesday, April 8th
  • 4:30pm EDT – Farer with Founder Paul Sweetenham
Thursday, April 9th
  • 3:00pm EDT – anOrdain with Founder Lewis Heath
  • 3:30pm EDT – Unwind in Time with Founder Jarett Harkness
  • 4:30pm EDT – Zodiac with TJ McKnight, Director of New Brand Development for Fossil Group
Friday, April 10th
  • 3:30pm EDT – Lorier with Founders Lauren and Lorenzo Ortega
Day and Time TBD
  • Christopher Ward

Det är en 29er Big, har haft den på armen hela mars (OWG tråden) är väldigt glad för den.

Dräglade lite på Mühle-Glashüttes hemsida och får nog säga att 29er Big är en av de snyggaste ur jag sett i hela mitt liv.
Klart ngt som kommer handlas, man skall bara överleva April först (Smittspridningen är som värst denna månad).

https://www.muehle-glashuette.de/en/wristwatches/functional-wristwatches/

Antalet "snygga klockor" delat med antal klockor som de har överträffar samma uträkning för Hamilton - som jag annars räknar som ledare här....

20200317_171147.jpg
Dräglade lite på Mühle-Glashüttes hemsida och får nog säga att 29er Big är en av de snyggaste ur jag sett i hela mitt liv.
Klart ngt som kommer handlas, man skall bara överleva April först (Smittspridningen är som värst denna månad).

https://www.muehle-glashuette.de/en/wristwatches/functional-wristwatches/

Antalet "snygga klockor" delat med antal klockor som de har överträffar samma uträkning för Hamilton - som jag annars räknar som ledare här....
Det är den enda klockan jag lyckats bära en hel månad utan att tröttna. Riktigt bra kvalitetskänsla i den med. Se till att överleva så du får köpa en :)

Ser att du inte har Spinnaker Tesei titanium på din hemsida. Grymt snygg.
Spinnaker säljer dom ruggigt billigt just nu på sin hemsida, 299$. Är det något som du kan plocka hem (inom överskådlig framtid då jag har grymma problem med vänta :D) och kanske tangera eller gärna bräda det priset? Finns några olika färgsättningar.
SP-5061-02-MS33_grande.jpg
Detta är en gammal modell som de kör rea på, de tog fram lite nya klockor av denna i väntan på alla modeller som är slutsålda. Jag skall kolla med dem men tror inte jag har möjlighet att matcha detta pris då det är under vårt netto men kanske kan få specialpris

Detta är en gammal modell som de kör rea på, de tog fram lite nya klockor av denna i väntan på alla modeller som är slutsålda. Jag skall kolla med dem men tror inte jag har möjlighet att matcha detta pris då det är under vårt netto men kanske kan få specialpris
Ahh, jag trodde det var en vanlig standardvara.
Kan bli bökigt att mixtra med kanske och ta tid så skippa det för min del. Finns annat på villhöver-listan också.

Någon som sitter på info om denna "Hamilton Khaki Navy Scuba H82201131"?
Kan inte hitta mer info än att det ska vara en helt ny modell? 37mm quartz. D.v.s. helt perfekt för mig.
men all info från en tysk sida jag inte litar på:
https://www.olfert-co.de/uhren/herrenuhren/18072/hamilton-khaki-navy-scuba-h82201131
Inget på Hamiltons egen sida? Konstigt? o_O
hamilton-khaki-navy-scuba-h82201131-255608-2020032016833.jpg
hamilton-khaki-navy-scuba-h82201131-255607-2020032016833.jpg
Ser intressant ut. Varför litar du inte på Olfert?
Ganska beprövad och en stabil aktör.

Ser intressant ut. Varför litar du inte på Olfert?
Ganska beprövad och en stabil aktör.
Haha, ja jag har ingen erfarenhet av dom alls. Men det verkar så konstigt att dom är enda sidan på hela internet med denna klocka? Inte ens Hamilton har den ju på sin hemsida under "new releases". Ja jag vet inte. Den borde ju rimligtvis finnas överallt.

Haha, ja jag har ingen erfarenhet av dom alls. Men det verkar så konstigt att dom är enda sidan på hela internet med denna klocka? Inte ens Hamilton har den ju på sin hemsida under "new releases". Ja jag vet inte. Den borde ju rimligtvis finnas överallt.
Ja iofs det verkar ju lite märkligt. Annars är dom i alla fall bra att handla av. Har själv gjort det några gånger. Dra ett mail och hör med dom hur det ligger till?

Det har hänt förut, utanför Coronatider, att man hittar Hamiltonklockor hos deras återförsäljare som de inte själva har på hemsidan. Jag köpte 4-5 Hamilton för runt 5 år sedan, bl.a. en från Olfert, och en av dessa modeller var en ny modell som inte Hamilton själva hunnit få ut på hemsidan. Nämligen den blå Pan Europ Sport som någon postade i tråden ovan.

Jag kan berätta att Panerai är snäppet värre. Deras marknadsavdelning ligger förvisso i ett annat land än deras fabrik, men nivån av osynk på klockmodeller ute vs. på hemsidan är spektakulär. Man undrar ofta hur svårt det kan vara...

Tillbaka
Topp