Ja, gillar man färg så är Squale rätt val (haj).Grattis, fn Squale ar bast pa pigga upp tavlor med lite splash![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, gillar man färg så är Squale rätt val (haj).Grattis, fn Squale ar bast pa pigga upp tavlor med lite splash![]()
Håller med. Ibland är det lite svårt att förstå prissättningen på mikromärken. Nästan som de tänker att om de sätter ett högt pris så blir märket premium automatiskt?Jättefin klocka! Säkert också bra värde för pengarna men den kostar ju ändå 26 tkr. I den prisklassen finns det rätt mycket alternativ. Vad tycker forumet?
Låter som en bra plan tycker jagJag veeet, funderar på att återköpa den nu när Halios Fairwind gått från yeah till blä i mitt tycke. Den där är helt perfekt, jag saknar min. Eller ska jag försöka hitta en av de där limited GMT som släpptes förra året. Eller vänta på den röda som släpps via Yema CoLabs om okänd framtid. Jag behöver en ny Superman helt enkelt. Eller en vintage Yema...
Hmm laste pa lite, utan sett o testat, verkar ha lagt ned en del pa dinkor, fina specs, men 26, da hade jag 100 ggr hellre tex, kopt en Oris, en Sinn och med lite tur haft vaxel over till en Seiko, eller kopt en riktigt mkt mkt fin beggad aeorospace pa lank som jag brutalsaknar just nu...Jättefin klocka! Säkert också bra värde för pengarna men den kostar ju ändå 26 tkr. I den prisklassen finns det rätt mycket alternativ. Vad tycker forumet?
Nytt annonserat från E.C.A
![]()
Mycket trevlig! Härlig satin-finish och bra tryck i lumen! Finns en recension av klockan som en känd forumprofil har gjort! Några bilder tillGrattis! Bra grejer![]()
Aha, ja nej jag menade inte så. Det var bara lite generellt kuckelurande om samlandet.enabler = hetsar till köp. Vanligt i denna tråd.
non-enabler, nästan så det kan uppfattas att du inte tycker att jag ska köpa. Ovanligt i tråden men kanske bra ändå.
Någon som har ett 19mm mörkbrunt vintageläder liggandes i gömmorna och vill bli av med det så finns jag härVill gärna testa på Yeman.
Ser bra ut, får försöka hitta något och testa helt enkelt. Tack för bilderna!De flesta 20 mm läderband funkar på 19 mm pga mjukheten. Däremot inte 20 mm quickrelease. Historiska exempel:
![]()
Annan Superman
![]()
slår ett slag för svart Barton Elite, grym kombo!
![]()
Mycket bra, är djävulskt sugen själv.Mycket trevlig! Härlig satin-finish och bra tryck i lumen! Finns en recension av klockan som en känd forumprofil har gjort! Några bilder till![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Finns nu i en hel del nya färger, var och hämta dem på Landvetter igår. Blir sjukt bra pris med all25 koden.Mycket bra, är djävulskt sugen själv.
Kanske en blå men den svarta var ju grym på dina bilder.
Ja, limiterad till 50 exemplar. Det är ju ganska limited faktiskt...Monta, Oak & Oskar och ECA verkar vilja bli räknade som exklusiva ”butique brands” vad det nu är, kanske de som vill attrahera de som vill vara ensamma om sitt klockval.
Å andra sidan får man ofta vad man betalar för och de flesta som har haft t.ex. Monta eller E.C.A. kan intyga vilken kvalitet de har. Visst, det finns ingen historia bakom märkena om man nu bryr sig om sådant men i övrigt är de fullt likvärdiga eller till och med bättre än etablerade varumärken i samma prisklass och jag förstår inte riktigt varför man tänker att de inte skulle vara det bara för att det är mikromärken. Om något borde det vara tvärtom, att man kan lägga väldigt mycket mer tid på QC och liknande om man säljer ett par hundra klockor om året.Jättefin klocka! Säkert också bra värde för pengarna men den kostar ju ändå 26 tkr. I den prisklassen finns det rätt mycket alternativ. Vad tycker forumet?
WS på min GW-B5600BC och grabbens nya Baby-G, som referens så har han precis fyllt 6. Mest impad var han av klockans 200m vattenskydd som vore det en rymdraket, skulle prompt gå och tvätta den med tvål och vattenTack så ni ha!En sån har jag liggande på posten, ska hämta den imorgon hade jag tänkt. Hur stor är den jämfört med en vanlig square?
Jag tackar ödmjukast kompis, har dock varit lite av en torka för min del vad gäller Mikrofronten“Basta” enablern ar @M26 , fast omedvetet, koper mkt fina dinkor som satter igang kophungern hos oss andra...
Härligt, sitter ju perfekt på honom.WS på min GW-B5600BC och grabbens nya Baby-G, som referens så har han precis fyllt 6. Mest impad var han av klockans 200m vattenskydd som vore det en rymdraket, skulle prompt gå och tvätta den med tvål och vatten
![]()
Jag tackar ödmjukast kompis, har dock varit lite av en torka för min del vad gäller Mikrofronten![]()
Famous last wordsNu när den nattsvarta Casiooaken är pröjsad så är det definitivt köpstopp resten av året![]()
Finns nu i en hel del nya färger, var och hämta dem på Landvetter igår. Blir sjukt bra pris med all25 koden.
Grön och Pepsi får man med extra band likt den Limiterade blåa.
https://zackrissonsur.se/produkt/diver/
https://zackrissonsur.se/produkt/diver-2/
Här är alla modeller:
https://zackrissonsur.se/?s=orient+star+diver&post_type=product
Tror alla finns hemma i lager![]()
Synd att man missade den. Har en liknande, är väldigt nöjd med den.
![]()
Mkt bra.Grattis! Bra grejer![]()
Krya!![]()
Har fått feber, känns fett tråkigt.
Ser oerhört läcker ut den tavlan.
Kikade lite ytterligare på denna. Ser ut att vara urtavlan från longislands militare. Således borde man kunna köpa den och byta till 60 atm visareSer ju riktigt bra ut.
![]()