Om dom ändå hade kört applicerade index, tror det hade höjt tavlan rejält. Känns lite platt med vit urtavla och stämplade index.Senaste från Lorier. 36 mm!!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om dom ändå hade kört applicerade index, tror det hade höjt tavlan rejält. Känns lite platt med vit urtavla och stämplade index.Senaste från Lorier. 36 mm!!
![]()
Den bilden är lite överexponerad så man ser inte strukturen i tavlan. Tror att det kan bli bra med målade index.Om dom ändå hade kört applicerade index, tror det hade höjt tavlan rejält. Känns lite platt med vit urtavla och stämplade index.
Där såg den absolut bättre ut! Lorier har ett jäkligt spännande koncept med sina designer överlag!Den bilden är lite överexponerad så man ser inte strukturen i tavlan. Tror att det kan bli bra med målade index.
![]()
![]()
Jodå, bl a Damasko kör med kullager i vridningenLetar du dykarklocka lär det bli svårt då unidirectional är en grundläggande tanke (du skall aldrig få för dig att du har mer tid än du har,mindre är ok). Så då får du börja leta inom gmt eller två tidszoners (double twelve) där det finns några gissar jag, dock är många gmt konverterade dykare fel i att ha en unidirectional och dessutom med "fel" antal klick. Pilotklockor finns som har två tidszoner (eller world-timers) som har bidirektionella vridringar, titta gärna på Glycines Airmans. Känner inte till någon som har kullager i vridringen, kanske finns.![]()
Kommer ju säkert i flera utföranden som har bättre kontrastOm dom ändå hade kört applicerade index, tror det hade höjt tavlan rejält. Känns lite platt med vit urtavla och stämplade index.
Ja, men bilden @MaBr bifogade såg avsevärt roligare ut!Kommer ju säkert i flera utföranden som har bättre kontrast![]()
Ja, en svart med den strukturen på tavlan hade varit riktigt läckert. Hade inte tackat nej till den gröna med gulddetaljer heller...Ja, men bilden @MaBr bifogade såg avsevärt roligare ut!men den i svart vore fint!
Uja! Kanske Lorier som nästa microklocka?Ja, en svart med den strukturen på tavlan hade varit riktigt läckert. Hade inte tackat nej till den gröna med gulddetaljer heller...![]()
Det hade varit riktigt coolt!Uja! Kanske Lorier som nästa microklocka?
Håller med, den gröna med gulddetaljer!Ja, en svart med den strukturen på tavlan hade varit riktigt läckert. Hade inte tackat nej till den gröna med gulddetaljer heller...![]()
Vostok Amphibian har bidirectional bezels. Fast de jobbar inte med kullager utan med en fjäder som ger friktion.Ohoj!
Några tips på affordables med ”bidirectional” (vad heter det på svenska) vridning? Gärna med kullager (är det kullager?)
Använder vridningen mycket det underlättar om den gör att dra åt båda hållen. Glad påsk!
Då är vi minst två som är det..
Okey, ja ryssarna bryr sig kanske inte så mycket om det försvinner en dykare eller tvåVostok Amphibian har bidirectional bezels. Fast de jobbar inte med kullager utan med en fjäder som ger friktion.
Det kommer med åldern tydligen..Håller med, den gröna med gulddetaljer!
Vem är det nu igen som har en guld-Lorier?
Jag har aldrig intresserat mig för guld, förens nu. Jag vill ha en i (fusk) ädelmetall, frågan är ju bara vad som finns där ute
Edit: Den här är ju festlig! Inte guld förstås, men guld-index mot vit tavla är jag väldigt svag för
![]()
@Alf Watch Company gör fina klockor! Han kommer ju från samma stad som jag dessutomPåminner om Alf watches som finns någonstans på forat![]()
Riktigt nice! Perfekt storlek.Senaste från Lorier. 36 mm!!
![]()
Sommaren i city 1990......Sommarbomb![]()
Den ligger ju därSitter och drömmer om sommardinka
![]()
Näh, den är ju trevlig men inte tillräckligt somrigDen ligger ju där![]()