• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Senaste från Lorier. 36 mm!!

Screenshot_20200412-071323_Instagram.jpg
Om dom ändå hade kört applicerade index, tror det hade höjt tavlan rejält. Känns lite platt med vit urtavla och stämplade index.

Letar du dykarklocka lär det bli svårt då unidirectional är en grundläggande tanke (du skall aldrig få för dig att du har mer tid än du har,mindre är ok). Så då får du börja leta inom gmt eller två tidszoners (double twelve) där det finns några gissar jag, dock är många gmt konverterade dykare fel i att ha en unidirectional och dessutom med "fel" antal klick. Pilotklockor finns som har två tidszoner (eller world-timers) som har bidirektionella vridringar, titta gärna på Glycines Airmans. Känner inte till någon som har kullager i vridringen, kanske finns. :)
Jodå, bl a Damasko kör med kullager i vridningen :) löjligt bra kvalité rakt igenom!

Ja, en svart med den strukturen på tavlan hade varit riktigt läckert. Hade inte tackat nej till den gröna med gulddetaljer heller... :rolleyes:
Håller med, den gröna med gulddetaljer!
Vem är det nu igen som har en guld-Lorier?
Jag har aldrig intresserat mig för guld, förens nu. Jag vill ha en i (fusk) ädelmetall, frågan är ju bara vad som finns där ute :)

Edit: Den här är ju festlig! Inte guld förstås, men guld-index mot vit tavla är jag väldigt svag för :)
1d4cac95c3007705fde84d016e22cd9ea0bee460.jpg

Senast ändrad:
Håller med, den gröna med gulddetaljer!
Vem är det nu igen som har en guld-Lorier?
Jag har aldrig intresserat mig för guld, förens nu. Jag vill ha en i (fusk) ädelmetall, frågan är ju bara vad som finns där ute :)

Edit: Den här är ju festlig! Inte guld förstås, men guld-index mot vit tavla är jag väldigt svag för :)
1d4cac95c3007705fde84d016e22cd9ea0bee460.jpg
Det kommer med åldern tydligen.. :)

Tillbaka
Topp