• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Gillar tavlan på denna gula. Riktigt kass med 21 mellan luggarna dock. Orka skaffa den bandstorleken med.
nethuns_lava_ii_ls214_automatic_watch___45mm_1541824278_ac697f4e_progressive.jpg

Är det någon i tråden som har en sån här, och kan ge mig lite inside info :)
Jag tittade på den när dom släpptes men avfärdade den pga jag trodde den var gigantisk. Det var det ju visst inte, utan behagliga 42mm. Så nu är jag sugen..
Spinnaker-Hull-Chronograph-32.jpg
Har inte just den men en hull california, och om bärs riktigt bra även för mig med mindre handleder pga att dom e så kompakt

edit- Det är samma boett

Jag vet inte om det bara var en prototyp men jag minns att @Fliegerchronograph postade en bild på en variant med lumeförsedd Whitefoxlogga vilket var riktigt fräckt.

Ingen prototyp. Det är denna Whitefoxklocka du avser. Den tillverkades och levererades i en upplaga om 50 numrerade exemplar i januari till personal tjänstgörande vid 1.Hkpskv på Kallax vilka beddriver flygtjänst med HKP14/NH90.

Jag har min bakgrund inom det dåvarande arméflyget i Boden, vilket till stor del utgör grunden för nuvarande helikopterverksamhet vid 1.Hkpskv, ett flygvapenförband som är baserat på F21 i Luleå. Erbjöds därför ett eget exemplar av Whitefoxklockan där den subdial som visar timmar är försedd med skvadronssymbolen "Whitefox".

Denna variant av Whitefoxklockan har dessutom flygvapenloggan på urtavlans högra sida och jag gissar att baksidans boettlock också skiljer sig åt från den "civila" version som släpps i maj.

2E706FFC-F2BC-4130-A1A8-2E1829693733.jpeg

5D79E2F0-0EAC-46A7-91B7-A20BB9285E0E.jpeg

8BFB5ADB-B118-479B-ADB8-6BEFE42CEBAB.jpeg

Senast ändrad:
Någon som fattar hur cw's rea ska fungera? Det ska ju läggas upp några klockor varje dag istället för en fet juli-rea(?). Är det bara att gå in då och då och hoppas på det bästa eller skickas det mail ut när det finns? :confused:

Någon som fattar hur cw's rea ska fungera? Det ska ju läggas upp några klockor varje dag istället för en fet juli-rea(?). Är det bara att gå in då och då och hoppas på det bästa eller skickas det mail ut när det finns? :confused:
Det läggs ut några klockor varje dag. Inga Mail vad jag märkt. Däremot är det helg även i England och jag tror därför inte de kommer lägga ut några i dag.

Tillbaka
Topp