• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haha ja fansiken då fyller jag ju ändå nån sorts funktion härinne förutom allt mitt klocksvammel :)
Men hallå... erkänn att 80 tals hådrokk är skitet.
Alla älskar SKITET !!!!
Född -75 så är uppväxt med skitet:)
Antingen va man synthare eller hårdrockare
Jag va den med nitarmband jeansväst med ryggmärke :D
Och givetvis en Gul-klocka med kardborreband som jämt fastnade i tröjan.

Är det någon i tråden som har haft/testat en Boldr Odyssey? Den här i brons ser ju riktigt bra ut:D. Lånad bild dessvärre.
C98D74ED-1787-46FF-BB24-211DE25B8CC4.jpeg

Nej, men jag gillar patineringen på den. Någon som vågar ge sina two cents om den är naturlig eller påtvingad? Jag jobbar med en Yema Superman Bronze som bara tycks vilja patineras i skarven mellan boett/bezel.
Bilden är från en recension där personen som skrivit den även nämnde att han va sist ut i ledet, så den har nog cirkulerat ett bra tag :)

Nej, men jag gillar patineringen på den. Någon som vågar ge sina two cents om den är naturlig eller påtvingad? Jag jobbar med en Yema Superman Bronze som bara tycks vilja patineras i skarven mellan boett/bezel.
Kör man den naturliga vägen så tar det sin tid.
Finns bra sätt om man vill göra det lite snabbare men även det kräver noggrannhet för ett bra resultat :).

• Like
Reactions: M26
Hallå där, inget fusk:D
Nejdå, men det går att påskynda lite även vid vanligt användande. Dock inte över några timmar men ändå. Man kan t.ex fingra en del på klockan men då helst lika mycket över hela eller hålla armen i ångan av salt pastavatten i några sekunder lite då och då, ja knepen kan vara många för att få lite snabbare brukspatina.

Nejdå, men det går att påskynda lite även vid vanligt användande. Dock inte över några timmar men ändå. Man kan t.ex fingra en del på klockan men då helst lika mycket över hela eller hålla armen i ångan av salt pastavatten i några sekunder lite då och då, ja knepen kan vara många för att få lite snabbare brukspatina.
Ångan av salt pastavattnen, haha ett rejält bondknep! Fantastiskt :D

Pastavattensånga är ju ett väl beprövat trick :D

Tillbaka
Topp